Motonetin varaosasivulta saa käsityksen, että K-jetissä olisi sekä siirtopumppu, että varsinainen ruiskupumppu.
Tankin yläpuolella näkyvä on ilmeisesti ruiskupumppu, mutta missä on sitten se siirtopumppu?
Onko se siirtopumppu se pieni mötikkä tankin sisällä johon meneen kaksi johtoa ja nousee mukana kun avaa tankin päällä olevan kannen ja nostaa kaikki romut ulos. Onko itse ruiskupumppu sitten se, joka näkyy siihen tankin ulkopuolelle?
Saabbini polttoainejärjestelmässä on sellainen ongelma, että se pumppu, joka näkyy tankin ulkopuolelle käy epätasaisesti ja tärisee kun letkuliitännästä koittaa kädellä. Luulisin, että vika on tässä pumpussa, mutta voiko siirtopumpun huono toimivuus vaikuttaa sen, että se tankin ulkopuolelle näkyvä pumppu kävisi huonosti.
- Viisaammat valaiskaa asiaa!
Autossani siis on k-jetin ruiskujärjestelmä.
Onko K-jetissä polttoaineen siirtopumppu?
Onko K-jetissä polttoaineen siirtopumppu?
Saab 900i vm.90 - 8 vent.
Ei kait k-jetissä ole kuin yksi pumppu? Tuo 6.83 -> tarkoittaa varmaan -84 T16:sta eteenpäin olevia Boschin LH-ruiskuilla olevia satkuja. Itse ainakin -82, -86 ja -88 k-jet-satkut purkaneena ei ole vastaan tullut kuin se yksi pumppu, mikä tulee sillä kumikauluksella tankiin kiinni. Pumppu hörppii suoraan tankin pohjalla olevasta "ammeesta".
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
Muualta foormista löydetyn kuvan perusteella saabissani on kaksi pumppua, siis siirtopumppu ja ruiskupumppu. Eilen vaihdoin polttoaineen suodattimen. Tukossa ei ollut, mutta tuskinpa sen vaihto haitaksikaan on. Vaurioituneen letkun korjasin siten, että katkaisin letkusta pienen pätkän ja liitin letkun pään uudelleen kiinni. Sen verran ylimääräistä noissa letkuissa näyttää olevan.
Huomenna siis motonettiin ja uutta siirtopumppua hankkimaan. Sillä varmaankin ongelma ratkeaa.
Kiitokset tähänastisista neuvoista!
Huomenna siis motonettiin ja uutta siirtopumppua hankkimaan. Sillä varmaankin ongelma ratkeaa.
Kiitokset tähänastisista neuvoista!
Saab 900i vm.90 - 8 vent.