Onko K-jetissä polttoaineen siirtopumppu?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mara81
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Kesä 02, 2004 18:47
Paikkakunta: Helsinki

Onko K-jetissä polttoaineen siirtopumppu?

Viesti Kirjoittaja mara81 »

Motonetin varaosasivulta saa käsityksen, että K-jetissä olisi sekä siirtopumppu, että varsinainen ruiskupumppu.

Tankin yläpuolella näkyvä on ilmeisesti ruiskupumppu, mutta missä on sitten se siirtopumppu?

Onko se siirtopumppu se pieni mötikkä tankin sisällä johon meneen kaksi johtoa ja nousee mukana kun avaa tankin päällä olevan kannen ja nostaa kaikki romut ulos. Onko itse ruiskupumppu sitten se, joka näkyy siihen tankin ulkopuolelle?


Saabbini polttoainejärjestelmässä on sellainen ongelma, että se pumppu, joka näkyy tankin ulkopuolelle käy epätasaisesti ja tärisee kun letkuliitännästä koittaa kädellä. Luulisin, että vika on tässä pumpussa, mutta voiko siirtopumpun huono toimivuus vaikuttaa sen, että se tankin ulkopuolelle näkyvä pumppu kävisi huonosti.

- Viisaammat valaiskaa asiaa!

Autossani siis on k-jetin ruiskujärjestelmä.
Saab 900i vm.90 - 8 vent.
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Ei kait k-jetissä ole kuin yksi pumppu? Tuo 6.83 -> tarkoittaa varmaan -84 T16:sta eteenpäin olevia Boschin LH-ruiskuilla olevia satkuja. Itse ainakin -82, -86 ja -88 k-jet-satkut purkaneena ei ole vastaan tullut kuin se yksi pumppu, mikä tulee sillä kumikauluksella tankiin kiinni. Pumppu hörppii suoraan tankin pohjalla olevasta "ammeesta".
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

kattimallin k-jeteissä voipi olla kaks pumppua. Ilman kattia olevissa ennen -90 vuosimallia on yleensä se yks pumppu vain.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

mulla on -84 T8 missä on kaksi pumppua tankissa.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
mara81
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Kesä 02, 2004 18:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mara81 »

Muualta foormista löydetyn kuvan perusteella saabissani on kaksi pumppua, siis siirtopumppu ja ruiskupumppu. Eilen vaihdoin polttoaineen suodattimen. Tukossa ei ollut, mutta tuskinpa sen vaihto haitaksikaan on. Vaurioituneen letkun korjasin siten, että katkaisin letkusta pienen pätkän ja liitin letkun pään uudelleen kiinni. Sen verran ylimääräistä noissa letkuissa näyttää olevan.

Huomenna siis motonettiin ja uutta siirtopumppua hankkimaan. Sillä varmaankin ongelma ratkeaa.

Kiitokset tähänastisista neuvoista!
Saab 900i vm.90 - 8 vent.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Jos auto on 8v KAT niin kaksi pumppua. Molemmat on tankissa!!!!! Suodattimen vieressä oleva on paineen varaaja.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin