NG900 ero 9-3?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
MCpas
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 20:09

NG900 ero 9-3?

Viesti Kirjoittaja MCpas »

No niin nytten saitte uuden käyttäjän tänne saabclubille?

Kahden NG900 omistajana kysyn mitä eroa on 9-3 ja NG900?
NG900 ja 9-3 on vm-98:lisena
Sopiiko koriosat?

Kaikki tieto tervetullutta :o
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

korin osat sopii. Tosin takaluukku on erilainen. 9-3 ovien alareunoissa on parempi tuuletus.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Silloin kun ng900 muuttui 9-3:ksi, Saab mainosti innokkaasti, että yli 1000 osaa on uusia tai uusittuja.

Mutta kuten tiedämme, suuri osa näistä on vain hieman muuttunut tai ei päällisin puolin juuri ollenkaan. Suurin ulkoinen erohan on takapää, jossa rekisterikilpi on 9-3:ssa takavalojen välissä ja auton ilme on näin modernimpi. tyypillinen muutos oli esim. kojelaudan väri, joka oli ng:ssä kai aina musta, mutta 9-3:ssa muuttui tummanharmaaksi...

Tekniikkapuolella muistaakseni vaihteistoon tuli jotain uutta ja kytkin uusittiin myös tuossa yhteydessä. Korjatkaa, jos muistelen väärin, sillä ng900:aa korjailtiin Saabimmaksi koko elinikänsä ajan ja 9-3 oli tietyllä tavalla tuon prosessin päätös. Joku ruotsalaisista autolehdistä kirjoittikin silloin, että 9-3 on se auto, joka Saabin olisi pitänyt esitellä jo silloin kesällä 1993!
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ruotsalaisissa myynti-ilmoituksissa näkee jatkuvasti ng900, missä on maski, puskurit ja takaloora vaihdettu 9-3:sta. Sen jälkeen niitä ei sitten oikein ulkoa päin erotakaan.

Konehuoneen puoleltakin viimeiset satkut ja ekat ysikolmoset on melkein identtisiä. Keskikonsolin hilppeet muuttuivat, samoin kattopahvi. Pieniä alkuunsa silmälle näkymättömiä muutoksia on joka paikassa. Vasta siinä vaiheessa kun alat pura+kokoa -sulkeiset, huomaat eroavaisuuksia. Edellyttää tietysti, että on omistanut molemmat autot. Allekirjoittanut omisti ng900:n kilometrimittarin mukaan välillä 223-290tkm, joten voitte uskoa, että joitakin osia tuli otettua atomeiksi ja pajallakin tuli käytyä. Oi niitä aikoja. Tuollaiset korjaussessiot herättää suuria tunteita auton omistajassa. Ensi alkuun saattaa vit*ttaa ihan kohtuudella, mutta ah! Kyllä se lähentää omistajan suhdetta ajokkiinsa :) Lähes kyynel silmässä vuodattaen hän!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin