Tasan yhtä 9-5 kokeilleena, minulla ei ole mitään vertauskuvia. Ääni ei ole mikään kovin selkeä, mutta jos vertaa aikaisempaan autoon, niin ei kuulosta kovin normaalilta tai "luxus-auton" käynnistysääneltä.
(Vaimoke myös huomasi saman ja hokas, että vaivaalloiselta kuulostaa käynnistys...ajattelen onkohan se tyypillistä turbo-ahdetuille moottoreille? Kun luin foorumia, niin ei ainakaan viestien määrä 9-5:n vioista ilahduttanut. Helpottaa tietysti se, että autolla on ajettu aika vähän, että kaikki ei voi olla hajalla siinä.)
Öljynvaihdosta ei ole mitään hajua, vika huolto tosin tehty 3000 km sitten, tarkempaa huoltohistoriaa ei ole, kaikki muut huollot on ollut siis 20000 km välein ruotsalaisittain. Turbo vaihdettu jo kerran.
Onko huoltokirjoissa kaikki öljynvaihdot
noin yleensä ottaen? Että kannattaako luottaa siihen, että tuolloin 3000km sitten on öljyt myös vaihdettu? Niin, ja auto on ostettu liikkeestä, joten omistajia on ollut muutama...
Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista kokeneemmilta, minulle tämä foorumi on tärkeä tällä hetkellä

PS. Mun ex-jalkavaimo NG900 vm. 97 oli joka kerta soundannut unelmalta käynnistäessä, eikä ikinä ollut mitään outoja sivuääniä tms, vaikka pakkasta ois -25 astetta, mutta tämä, n. 2 kertaa kalliimpi ja 2 vuotta uudempi alkaa jo pelottaa mua mahdollisten teknisten vikojen takia 1,5 viikon käytön jälkeen