900i16V-90:Ajettaessa ei ota kierroksia~4000tta enempää?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

900i16V-90:Ajettaessa ei ota kierroksia~4000tta enempää?

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Mikäs mahtaa olla, onko kellään hajua...Satku ei ota 4000tta enempää kierroksia. Esim. kun kiihdyttää ja varvikello alkaa näyttää 4000tta, niin kone pistää vain frofrofrofro....ja kierrokset ei nouse, eikä nopeus. Muuten käy, kuin kello ja vetää hyvin ja vääntää. Joskus kyllä tyhjäkäynnillä kierrokset laskee ja nousee ajoittain, eli seilaa hieman, mutta aika harvoin. :?: :?: :?:

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Syyllinen voi olla sytytyksen pääteaste. Suosittelen, että hommat jostain romikselta tai saabitutulta toisen boschin testattavaksi, josko sillä tokenee.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Eräässä muussa merkissä tuollainen kierrosluku tarkoittaa asennon tunnistimen vikaantumista. Saabista en tiedä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

900i kirjoitti:Eräässä muussa merkissä tuollainen kierrosluku tarkoittaa asennon tunnistimen vikaantumista. Saabista en tiedä.
90 i16 ei toimi ollenkaan ilman hall-anturia, testattu!.
Sytytyksenpääte (vahvistinyksikkö) sopis ehkä kuvaan. Tarvikkeilla ei toimi,
ei kannata testata kun sekin on jo testattu.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Vika löytyi...ei hätää

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Jep, eli ehdein jo hätääntyä, että joku anturi etc. olisi paskana, mutta vika löytyi :idea: hapettuneista virranjakajankannen kosketinnastoista, ne kun rapsutti puhtaaksi ja pyörijän nirkon myös, niin johan muuttui ääni kellossa. Ah sitä autuutta, kun saa taas Saabilla ajaa :D

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Vastaa Viestiin