9-5:n suorituskyky vs. alemman keskiluokan GTI-autot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Kerrassaan iihania nämä autojen luokittelut. Jos on alemman keskiluokan GTi autoja niin onko sitten myös keskiluokan GTi autoja ja ylemmän keskiluokan GTi autoja?
Sen muistankin jo viime kerrasta että 9-5 EI ole Premium luokan auto.
:lol: :cry: mutta olisiko se kuitenkin alemman Premium luokan auto.. hmm..
9000CS 2,3
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Kerrassaan iihania nämä autojen luokittelut. Jos on alemman keskiluokan GTi autoja niin onko sitten myös keskiluokan GTi autoja ja ylemmän keskiluokan GTi autoja?
Sen muistankin jo viime kerrasta että 9-5 EI ole Premium luokan auto.
Laughing Crying or Very sad mutta olisiko se kuitenkin alemman Premium luokan auto.. hmm..
Keskiluokan GTI-autoja voisivat minun luokittelutapojen mukaan olla esim. Mondeon ja Passatin urheilumallit sekä muut suurinpiirtein samankokoiset. Niitä vain ei taideta sanoa GTI-autoiksi?
Ylempään keskiluokkaan laskisin sitten esim. Sport Sedan Aeron, Volvon, BMW:n, Audin ja Mercedeksen malliston tehokkaampaa päätä, mutta ei AMG, S- tai M-malleja. Sen kans muistat ihan oikein että en nosta autoja samalle viivalle, jos hinnassa on eroa 20t€. Tämä siis 9-5 vs. Mersun E-sarja. Premium taas on jotain, mistä en osaa sanoa. Se on aika pitkälti jokaisen itse päätettävissä. Autoja on vaikea luokitella oikein tarkasti nykyään ja siksipä kaikilla on omat selkeät mielipiteet luokkajaosta.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Moukarimies kirjoitti:...Keskiluokan GTI-autoja voisivat minun luokittelutapojen mukaan olla esim. Mondeon ja Passatin urheilumallit...
Niitä vain ei taideta sanoa GTI-autoiksi?
Eipä sanota ei, ne luokitellaan perheautoiksi, kun niissä on niin hyvät tilat takapenkillä turvaistuimille ja lastenvaunuille tavarasäiliössä.
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

eikös toi Musti kirjoitellut viime kesän autobahn ajoista, että kaverinsa Type R alko jäämään kun lähestyttiin 200 ja yli nopeuksia. Muutoin menivät aika tasaisesti joskin Mustin Aeroon oli sattuneesta syystä pakattu paljon enemmän kamaa.
Oma kokemus eilisestä on, että Type R jäi moottorotiellä. Tosin ei ole tietoa kuinka vakavasti kuski paino kaasua, alkuun näytti että tosissaan, mutta ehkä hölläsi sitten. Mun Sabassa oli kaikki pelissä...

95 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Itseäni lainatakseni kirjoitti:Testattu: Saab 900i 16v -92 vs. Honda Civic TypeR -04 80-120km/h 4. ja 5. vaihteella, joista nelosella Saab vei ja viitosella tasapeli. Typerähän olisi lähtenyt heti 120km/h jälkeen karkuun. Ei siis mitään älyttömiä menijöitä noi "urheiluautot".
Lähetetty: Per Hei 22, 2005 6:34 am
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

Ei omakohtaista kokemusta omalla Aerolla (9k), mutta uskoisin että ainakin aerot (9-5 ja 9k) vie voiton 100km/h->. Paikaltaan kun nämä ei oikein tahdo lähteä, ellei hallitse kytkimen ja kaasun käyttöä.
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Aksu900 kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Tiesikö typerän kuski olevansa kisassa :?:
Ei se mikään kisa ollu. Hondamies veti täysillä ja mä olin menossa kauppaan. Laiskahan tuommonen 260hp/1650kg laiva on mutta että typerältä takkiin.. Joku roti hommiin jooko. 8)
Siinä videossa Typerä tiesi, oli täysin järjestetty kisa. Saba kuski huutelee (ruotsiksi) jotain kirouksia, kun Typerä kuski oli väittänyt, että Saab kyllä varmasti vie ;)

Itsekin aikanaan 95 Aerolla voitin Typerän, mutta noilla Typerillähän on ajettu melkein vakioinakin helvetin kovia varttiaikoja ja se yksi ilmanotto+putkisto (olikohan vielä lastu?) viritetty rykäs sen 13.xs arvonkin. Että kyllä siinä saa hakea Saabilla aika hemmetisti pientä vaihdetta.
STCF #3
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

... Mikähän mahtanee olla näitten kso:n Autojen välinen paino ero ... ? :roll:
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Speedou kirjoitti: Itsekin aikanaan 95 Aerolla voitin Typerän, mutta noilla Typerillähän on ajettu melkein vakioinakin helvetin kovia varttiaikoja ja se yksi ilmanotto+putkisto (olikohan vielä lastu?) viritetty rykäs sen 13.xs arvonkin. Että kyllä siinä saa hakea Saabilla aika hemmetisti pientä vaihdetta.
Varttiaika ja moottoritiellä kisaaminen on ihan pikkusen eri asioita eikö niin? ;) Oli tuossaki typerässä pärinäputki :!: (tai sitte ne pärisee vakionaki nuin pirusti) Jokatapauksessa tahtoo moottoritiellä olla aika pitkälti hevosvoimamäärä vs. hevosvoimamäärä(ja ilmanvastus ja paino ja renkaat ajjajaja). Ja ne hepat ei Hondassa oo yhtään sen suurempia ku saabissakaan, eikä päinvastoin. Tai no Honda ilmottaa yläkanttiin ja Saab reippaasti alakanttiin tehonsa. :idea:

Mutta joo saattaaha sitä hävitä leikkimielisissä vaikka tiisseli mersulle! :o
Aki Peltola #1132
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Amiraali kirjoitti:... Mikähän mahtanee olla näitten kso:n Autojen välinen paino ero ... ? :roll:
Luokkaa 1300kg vs. 1600kg. Joten sen takia ei tuu moottoritiellä turpaan. :)
Aki Peltola #1132
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Aksu900 kirjoitti:Oli tuossaki typerässä pärinäputki :!: (tai sitte ne pärisee vakionaki nuin pirusti)
Olisko ollut muutakin viriä. Vakiona ihmeen hiljainen kikotin.
Honda Challenge luokan rata-autoja on läheltä tullut muutama kesä seurattua. Niissä ei taida mitään pakoputki virejä kummempaa olla ja ääni on kuin sukkaan puhaltais. Moottori,vaihteisto,ECU on sinetöityjä ja ilmeisesti ns. vakio kunnossa. Kierrosajat on kyllä aika kovia. No alusta tietty ei vakio ja painoakin enää 1120 kg.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Aksu900 kirjoitti:Varttiaika ja moottoritiellä kisaaminen on ihan pikkusen eri asioita eikö niin? ;) Oli tuossaki typerässä pärinäputki :!: (tai sitte ne pärisee vakionaki nuin pirusti) Jokatapauksessa tahtoo moottoritiellä olla aika pitkälti hevosvoimamäärä vs. hevosvoimamäärä(ja ilmanvastus ja paino ja renkaat ajjajaja). Ja ne hepat ei Hondassa oo yhtään sen suurempia ku saabissakaan, eikä päinvastoin. Tai no Honda ilmottaa yläkanttiin ja Saab reippaasti alakanttiin tehonsa. :idea:

Mutta joo saattaaha sitä hävitä leikkimielisissä vaikka tiisseli mersulle! :o
Juu, toki. Mutta halusin vain nostattaa esille, ettei ne typerät todellakaan ole mitään hitaita pelejä. Itse tosiaan olen typerän moottoritiellä voittanut monen erän lähdöissä. Mutta en jaksa uskoa, että se netissä ollut video oli väärennetty. Eli en vain pidä itsestäänselvyytenä voittoa Saballe, jos kumpikin vetää täysiä.
STCF #3
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Speedou kirjoitti: Juu, toki. Mutta halusin vain nostattaa esille, ettei ne typerät todellakaan ole mitään hitaita pelejä. Itse tosiaan olen typerän moottoritiellä voittanut monen erän lähdöissä. Mutta en jaksa uskoa, että se netissä ollut video oli väärennetty. Eli en vain pidä itsestäänselvyytenä voittoa Saballe, jos kumpikin vetää täysiä.
No ei se toki hidas ole ja muualla kuin moottoritiellä Saabilla saa kyllä katella vaikka maisemia ku ei enää perävalojakaan näy. :) Mutta onhan nuo pikkusen eri tarkotuksen autojaki CTR ja 9-5 aero. :lol:
Aki Peltola #1132
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jooh, ei varmaan osu sama ostaja kumpaakin katsomaan :wink:
STCF #3
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

http://www.auto-motor-und-sport.de/d/?id=101186


Tämmöinen löytyi, siinä yksi näkemys "luokista".
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin