tehot kateissa, missä vika?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

tehot kateissa, missä vika?

Viesti Kirjoittaja ptme »

No nyt iski mystinen vika menopeliin:
Muutaman kerran on väännöt moottorista kadonneet.
Kiihdytyksissä tuntuu, kun olisi joku normaali 1.6 litrainen mylly pellin alla, siis jopa huomattavasti tehottomampi, kuin orggis 1.8t. Automaatti huudattaa konetta isoilla kierroksilla, eikä auto silti tunnu kiihtyvän ollenkaan (kun normaalisti tuo BSR käyttää nimenomaan parantunutta vääntöä kiihdytyksissä).
Moottorihäiriönmerkkivalo ei pala, auto on vasta huollettu, V-Poweria tankissa, BSR-ohjelman poisto/uudelleenasennus ei poistanut ongelmaa.
Häiriö kestää joitakin minuutteja ja poistuu sitten itsestään.
Ongelma on esiintynyt nyt helteiden aikana, olisikohan siinä mahdollinen syy?
Välillä tehonpuute iskee kaupunkiajossa, välillä moottoritiellä.

Onko muilla esiintynyt vastaavaa? Mitä epäilette ongelman aiheuttajaksi?
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Joku ahdon letku irti/vuotaa kun on tarpeeksi lämmin?

Konehuoneeseen taivuttelemaan kaikkia potentiaalisia letkuja ja etsimään murtumia.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Ellei mitään painevuotoja löydy, niin sitten vika saattaa löytyä viallisesta imuilman lämpötila-anturista.
mek
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 12:58

Viesti Kirjoittaja mek »

Itse epäilisin myös viallista imuilman lämpötila-anturia. Mulla oli kuumilla keleillä samoja oireita EX Audi A4 TDI:ssä, mutta ehdin myydä pois ennen kuin ongelmaan tuli syvennyttyä. Huollossa asiasta mainitessani epäilivät ensimmäisenä lämpötila-anturia, mutta syksyyn ajoittuneessa huollossa oireita ei löytynyt, joten mitään ei tehty.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Saabcentral palstalla on kanssa joitain jotka ihmettelevät kadonneita tehoja. Sielläkin spekuloitiin ensisijaisesti lämpötilaa joka vaikuttaa ilman tiheyteen.

Jos olisi oma lehmä ojassa lähtisin kiusaamaan Drboostia asian tiimoilta ruotsin turboklubin boardille.
Vastaa Viestiin