Saab 9-5t lastutettuna vs Aero

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Saab 9-5t lastutettuna vs Aero

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Mitä jään paitsi jos ostan halvemman käytetyn 2.3t Saabin ja laitan siihen lastun tai kun ostaisin suoraan kalliimman aeron. Nyt on kyseessä vm-98. Onko suorituskyvyssä ja varusteluissa paljoa eroa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Vakio 2.3t (170hp/280nm) vs. Aero (230hp/380nm). Jos lastuhommiin mennään niin Maptunin Steg 1 -setillä luvataan aika liki nuo Aeron teho/vääntöarvot. Muuta eroa jää sitten jarruissa ja alustassa kaipaamaan. 2.3t vakioalustahan on aika löysä verrattuna Aeron vastaavaan. Ja Aerossa oleva Mitsun TD04 turbo riittäisi sitten suuremmille tehoille virittää kuin "pikku-t:n" Garrett.
Varustelussa mallit eroaa siten että minusta suurin plussa Aerolle on nahkasisusta ja helmalevikkeet+etuspoikka. Niin ja tietenkin manuaalivaihteiston ylipainetoiminto. :D Tässä nyt ekana mieleen tulevat.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Aero
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Aero varmasti parempi.

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Tuli vaan mieleen että noissa autoissa on aika kova hinta ero. Kannattaako maksaa noin 5000- 8000 e lisähintaa Aerosta kun tehot ovat lastulla melkein samat. Onko Aerossa sama vaihdelaatikko ja vetoakselisto kuin heikompi tehoisessa 2.3t mallissa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: Aero varmasti parempi.

Viesti Kirjoittaja tami »

j.suuronen kirjoitti:Tuli vaan mieleen että noissa autoissa on aika kova hinta ero. Kannattaako maksaa noin 5000- 8000 e lisähintaa Aerosta kun tehot ovat lastulla melkein samat. Onko Aerossa sama vaihdelaatikko ja vetoakselisto kuin heikompi tehoisessa 2.3t mallissa.
Itse ostin tuon pikku-t:n reilu kaksi vuotta sitten. Jos olisi nyt tämä järki päässä ja auton osto edessä, ostaisin ilman muutan Aeron! Tällä hetkellä Aeroja näyttää saavan jo samaan hintaan mitä itse aikanaan maksoin SE-mallista. Aero on aina Aero. :D
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Ei varaa Aeroon.

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Mä ostin jo ton 2.3t mallin. Täytyy tehdä siitä lastulla köyhän miehen Aero.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Ei varaa Aeroon.

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

j.suuronen kirjoitti:Mä ostin jo ton 2.3t mallin. Täytyy tehdä siitä lastulla köyhän miehen Aero.
Onneksi olkoon :D
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

minusta suurin plussa Aerolle on nahkasisusta
ei kaikissa Aeroissa ole nahkoja :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Nahkat

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Mulla on 2.3t mallissa nahkat :lol:
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Nahkat

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

j.suuronen kirjoitti:Mulla on 2.3t mallissa nahkat :lol:
eli ei muutakuin helmat, turbo,jarrut ja alusta niin sulla on kuin Aero :wink: :D

itsellä nuo omassa 2.3t:ssä jo on 8) (ilman nahkoja :cry: )
Saab 9-3 TTID Vector 2008
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: Nahkat

Viesti Kirjoittaja tami »

Frostgrey kirjoitti:eli ei muutakuin helmat, turbo,jarrut ja alusta niin sulla on kuin Aero :wink: :D

itsellä nuo omassa 2.3t:ssä jo on 8) (ilman nahkoja :cry: )
Ja täällä nuo kaikki vasta hakusessa. Nahkasisustaa ja noita helmoja/etuspoikkaa aika vähän vaan tarjolla missään... :cry:
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Voimansiirto

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Onko tehokkaimmissa ja heikoimmissa turbo 9-5 Saabeissa sama voimansiirto. Olen kuullut huhuja että on.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Vuoso malli 98.

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Tarkoitan vm-98.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyllä se sama on :!:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vuoso malli 98.

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

9-5T kirjoitti:
j.suuronen kirjoitti:Tarkoitan vm-98.
Esim. manuaaleissa 20hv teho ero, ei paljon vaadi muutoksia.
Mitä tarkoitat.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Vastaa Viestiin