Saab 9-5t lastutettuna vs Aero
Saab 9-5t lastutettuna vs Aero
Mitä jään paitsi jos ostan halvemman käytetyn 2.3t Saabin ja laitan siihen lastun tai kun ostaisin suoraan kalliimman aeron. Nyt on kyseessä vm-98. Onko suorituskyvyssä ja varusteluissa paljoa eroa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Vakio 2.3t (170hp/280nm) vs. Aero (230hp/380nm). Jos lastuhommiin mennään niin Maptunin Steg 1 -setillä luvataan aika liki nuo Aeron teho/vääntöarvot. Muuta eroa jää sitten jarruissa ja alustassa kaipaamaan. 2.3t vakioalustahan on aika löysä verrattuna Aeron vastaavaan. Ja Aerossa oleva Mitsun TD04 turbo riittäisi sitten suuremmille tehoille virittää kuin "pikku-t:n" Garrett.
Varustelussa mallit eroaa siten että minusta suurin plussa Aerolle on nahkasisusta ja helmalevikkeet+etuspoikka. Niin ja tietenkin manuaalivaihteiston ylipainetoiminto.
Tässä nyt ekana mieleen tulevat.
Varustelussa mallit eroaa siten että minusta suurin plussa Aerolle on nahkasisusta ja helmalevikkeet+etuspoikka. Niin ja tietenkin manuaalivaihteiston ylipainetoiminto.

Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Aero varmasti parempi.
Tuli vaan mieleen että noissa autoissa on aika kova hinta ero. Kannattaako maksaa noin 5000- 8000 e lisähintaa Aerosta kun tehot ovat lastulla melkein samat. Onko Aerossa sama vaihdelaatikko ja vetoakselisto kuin heikompi tehoisessa 2.3t mallissa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Re: Aero varmasti parempi.
Itse ostin tuon pikku-t:n reilu kaksi vuotta sitten. Jos olisi nyt tämä järki päässä ja auton osto edessä, ostaisin ilman muutan Aeron! Tällä hetkellä Aeroja näyttää saavan jo samaan hintaan mitä itse aikanaan maksoin SE-mallista. Aero on aina Aero.j.suuronen kirjoitti:Tuli vaan mieleen että noissa autoissa on aika kova hinta ero. Kannattaako maksaa noin 5000- 8000 e lisähintaa Aerosta kun tehot ovat lastulla melkein samat. Onko Aerossa sama vaihdelaatikko ja vetoakselisto kuin heikompi tehoisessa 2.3t mallissa.

Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Ei varaa Aeroon.
Mä ostin jo ton 2.3t mallin. Täytyy tehdä siitä lastulla köyhän miehen Aero.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Re: Ei varaa Aeroon.
Onneksi olkoonj.suuronen kirjoitti:Mä ostin jo ton 2.3t mallin. Täytyy tehdä siitä lastulla köyhän miehen Aero.

Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Nahkat
eli ei muutakuin helmat, turbo,jarrut ja alusta niin sulla on kuin Aeroj.suuronen kirjoitti:Mulla on 2.3t mallissa nahkat


itsellä nuo omassa 2.3t:ssä jo on


Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Nahkat
Ja täällä nuo kaikki vasta hakusessa. Nahkasisustaa ja noita helmoja/etuspoikkaa aika vähän vaan tarjolla missään...Frostgrey kirjoitti:eli ei muutakuin helmat, turbo,jarrut ja alusta niin sulla on kuin Aero![]()
![]()
itsellä nuo omassa 2.3t:ssä jo on(ilman nahkoja
)

Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Voimansiirto
Onko tehokkaimmissa ja heikoimmissa turbo 9-5 Saabeissa sama voimansiirto. Olen kuullut huhuja että on.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Re: Vuoso malli 98.
Mitä tarkoitat.9-5T kirjoitti:Esim. manuaaleissa 20hv teho ero, ei paljon vaadi muutoksia.j.suuronen kirjoitti:Tarkoitan vm-98.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.