9-5:n suorituskyky vs. alemman keskiluokan GTI-autot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

http://www.auto-motor-und-sport.de/d/?id=101186


Tämmöinen löytyi, siinä yksi näkemys "luokista".
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Kaverilla oli muutama vuosi sitten käytössä tuollainen vakio Type-R -03 ja testattiin muutamaan oteeseen kisata (itselläni oli silloin -00 9-5 Aero Wagon manuaali).
Lähtönopeus ~40 km/h. Tasatahtia tuonne 180 km/h hujakoille ja sen jälkeen Honda alkoi jäämään. 220 nopeudessa parikymmentä metriä eroa.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Kuulostaa loogiselta. Jos otetaan vaikka juuri 100 "än yy tee nyt" lähtö, niin Saba jää hieman kun keräilee tovin ahtoja. (Tuli vain mieleen, kun ajattelin sitä videota, josta puhuin.)
STCF #3
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Tämmöinen löytyi, siinä yksi näkemys "luokista".
Saksassa autot ovat sen verta halvempia, että Suomessa luokat menevät hieman eri tavalla. Meillä Suomessa S-Mersut ym. lasketaan johonkin presidenttiluokkaan tai vastaavaan. Saksassa ei taida 9-5:n ja E-mersun aloitusmallien hintaero olla 20t€ luokkaa...
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

KYllähän ton Hondan pitäisikin Saabi jättää mennen tullen. Eikö sitä markkinoida urheiluautona ja Saabia perheautona :lol: :lol: .
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Moukarimies kirjoitti:
Tämmöinen löytyi, siinä yksi näkemys "luokista".
Saksassa autot ovat sen verta halvempia, että Suomessa luokat menevät hieman eri tavalla. Meillä Suomessa S-Mersut ym. lasketaan johonkin presidenttiluokkaan tai vastaavaan. Saksassa ei taida 9-5:n ja E-mersun aloitusmallien hintaero olla 20t€ luokkaa...
Toisin sanoen, Suomessa voi väen väkisin vängätä 9-5:n alempaan luokkaan, kuin se kuuluisikaan. Perusteena käytettäköön sitten vaikka imagopohjaista hinnoittelua :lol:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Toisin sanoen, Suomessa voi väen väkisin vängätä 9-5:n alempaan luokkaan, kuin se kuuluisikaan. Perusteena käytettäköön sitten vaikka imagopohjaista hinnoittelua Laughing
Kirjoitinkin, että kaikilla on asiasta omat vahvat mielipiteet. Minä kunnioitan niitä, enkä halua kenenkään loukkaantuvan. Mikä tässä on nyt niin tärkeää, että siitä pitää edes alkaa väittää? Minä katson aloitusmallien hintaa, joku muu takapenkin leveyttä tai jotain muuta.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Moukarimies kirjoitti:
Toisin sanoen, Suomessa voi väen väkisin vängätä 9-5:n alempaan luokkaan, kuin se kuuluisikaan. Perusteena käytettäköön sitten vaikka imagopohjaista hinnoittelua Laughing
Kirjoitinkin, että kaikilla on asiasta omat vahvat mielipiteet. Minä kunnioitan niitä, enkä halua kenenkään loukkaantuvan. Mikä tässä on nyt niin tärkeää, että siitä pitää edes alkaa väittää? Minä katson aloitusmallien hintaa, joku muu takapenkin leveyttä tai jotain muuta.
Tottakai, näinhän se on :!: Ja mielipidekysymyksiä nämä ovatkin, ja toisten niitä kukin kunnioittakoon :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Tottakai, näinhän se on Exclamation Ja mielipidekysymyksiä nämä ovatkin, ja toisten niitä kukin kunnioittakoon Wink
Sopii minulle!
samiko
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: To Loka 07, 2004 17:49
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja samiko »

Ehkä Type-R nyt ei ihan urheiluauto ole. Suorituskykyinen pikkusportti ennemminkin. Kyllä oikeat urheiluautot on ainakin minun mielestä ihan jotain muuta.... Saab on kyllä sen sijaan hyvä perheauto, myös kohtuullisen suorituskykyinen.
voima on turvallisuutta
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
Vastaa Viestiin