Eteen tuli asennettua Rainbow SL210 erillissarja ja takana on Infinityn Reference 6500 CS erillissarja. Takasarja on tehty uudelle alumiinilevylle, koska midbasso on pyöreä vanhan 6x9 sijaan. Jakosuodin on myös ruuveilla kiinni kaiutinlevyssä.
Pari päivää sitten asensin RCA piuhoja. Radiossa on RCA ulostulot eteen, taakse ja subbarille, joten kaikki käyttöön. Etuvahvari tulee apparin penkin alle, joten selvisin 1m mittaisella johdolla. Taakse tulee 2 kpl 3m johtoja ja ne vedettiin kaikki samasta läpiviennistä verhoilun alla apparin penkille. Siellä taakse menevät johdot jatkavat maton alla keskikonsolin vieressä takapenkille, jonka alle piuhat juurikin mahtuvat. Takavahvari tulee kuskinpuolelle takapenkin selkänojaan ja sinne siis piuhatkin kulkevat.
Tänään vedin sitten päävirtapiuhaa kuskinpuolelle. Verhoilun reunukset irti ja pujottamaan. Konehuoneesta paksu kaapeli tulee ensin akvaarioon orkkisläpiviennistä ja jatkaa sitten vaakatasossa trionicciboksin takana olevan ison läpiviennin kautta kabiiniin. Läpivienti tulee nätisti suoraan polkimien yläpuolelle, josta se oli helppo taivutella vasempaan reunaan, jossa menee myös orkkis johtokouru. En laittanut kaapelia kuitenkaan kouruun, vaan sen viereen hieman alemmaksi. Kuskin penkin kohdalla kaapeli sukeltaa verhoilujen alla myös kuskin penkin kiinnikkeiden vierestä(on tarkistettu, ei teräviä reinoja) ja sieltä takapenkin vasempaan etureunaan. Matkustajan jalkojen kohdalle verhoilun alle tulee jakoboksi sulakkeineen. Sisäeristysmattoon leikataan blokin kokoinen reikä ja sisämattoon läppä sulakkeiden tarkistusta varten. Tästä eteenpäin virtaa viedään hieman ohuemmalla kaapelilla, ylös takapenkin selkänojalle ja lattiaa pitkin apukuskin puolta kynnyslistan vieressä apparin penkin alle.
Herätevirta tulee haaroittamalla sähköantennin herätteestä. Radion liittimistä katkaisen vihreän piuhan (0.5m2) ja juotan siihen haaroituksen yhdistäen tietysti myös katkaisemani johdon. Herätevirtajohto tulee kulkemaan samaa reittiä RCA piuhojen kanssa.
Seuraavaksi pitäisi hakea pari sopivaa ruuvia kaupasta, jotta saa jakoblokin kiinni takapenkin jalkatilaan. Pitäisi myös ratkaista mihin sijoitan päävirtasulakkeen konetilassa. Yksi vaihtoehto on sijoittaa selkin akvaarioon kuskin puolelle, mutta ahtaus voi asettaa esteitä. Katsotaan nyt kun pääsen seuraavan työsession aikana mallaamaan.
Pikkuhiljaa pikkuhiljaa... ja sitte nupit kaakkoon

Matti