Pakosarjan maalaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Pakosarjan maalaus

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Ostin Tikkurilan Termal alumiinimaalia ,Jolla maalasin pakosarjan ja ahtimen. Maali oli tosi helppo levitteinen ja sitä myydään 1 dl purkeissa. Lämmönkestosta luvataan raudan punahehkuun asti. Hintaa K-raudassa n. 6 euroa. Toistaiseksi on kestänyt hyvin ja on nätinnäköinen - suosittelen.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

mä laitoin tuossa keväällä jotain rosteripinnoitetta ja pitäis kestää tosi kuumia paikkoja :lol: noooo kestää se mut väri muuttui possun väriseks eli vaalenpunaiseksii 8)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kokemuksesta tiedän , että toi Termal pysyy hetken aikaa , mut lähtee kyllä pois.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kokemuksesta tiedän , että toi Termal pysyy hetken aikaa , mut lähtee kyllä pois.
Sääli ,jos näin on .Itsellä kun on vasta viikon kopkemus ja näytää tosi siistiltä.Josko se olis oikean jalan asenosta kiinni tai sitten ei.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Pysyis se paremmin jos olis jatkuvasti kuivaa ja puhdasta.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Motosta löyty jotai 800C asti kestävää mattamustaa spreipurkissa. Jotai vieläki kuumempaa kestävää oli sit hopeena.

Ei olla vielä savuja saatu tosta moottorista mihin pistettiin, mutta eiköhä se sitten selviä miten performoi. ;)

T. Pasi
99T-museopeli
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Itse maalasin hornalla, ensin maalaus ja sitten kuumennus pillillä "käyttölämpötilaan" ja sitten uusi maalaus.

Tommonen tuli:
http://www.saab.1g.fi/turbo16/projekti/ ... 010021.JPG
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kyllä se tuosta vielä hilseilee :D Et kai suoraan maalipintaa pillillä polttanut ? Se rautahan pitäisi lämmittää sinne 200C-300C purkin ohjeiden mukaan. Ja jos tuota toista kerrosta ei ole ollenkaan lämmitetty niin ei ole kauaa kaunis, btdt.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

f-19 kirjoitti:Kyllä se tuosta vielä hilseilee :D Et kai suoraan maalipintaa pillillä polttanut ? Se rautahan pitäisi lämmittää sinne 200C-300C purkin ohjeiden mukaan. Ja jos tuota toista kerrosta ei ole ollenkaan lämmitetty niin ei ole kauaa kaunis, btdt.
Muistan sitten todella väärin, jos toista kerrosta ei lämmitetty. Muistaakseni purkissa luki, ettei toista kerrosta lämmitetä ollenkaan, vaan lämpeää sitten käytössä. Eikös purkissa lukenut, myös että lämmitetään käyttölämpötilaan. Meillä on kuitenkin eri tavaraa. :)

Pillillä ei kyllä poltettu maalipintaa, voin vakuuttaa :lol:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Mastonin siveltävä kuumankesto ei ainakaan kestä peltisarjassa, joten sitä en suosittele. Jos nyt joku sellaista sattuu suunnittelemaan..
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Eikös Mastonin kyljessä lukenut , että lämpötilankesto on + 600 .Se taasen ei riitä pakosarjalle. Pitäis olla vähintään 800 ++ ...
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

AnttiR kirjoitti:Eikös Mastonin kyljessä lukenut , että lämpötilankesto on + 600 .Se taasen ei riitä pakosarjalle. Pitäis olla vähintään 800 ++ ...
Niinhän siinä lukee, mutta mulle sanoivat pintakäsittelyfirmassa, jossa hiekkapuhallutin pakosarjan, että siveltävä kestää käytännössä kuumempaa kuin spray. Vaikkakin ilmoitetut lukemat ovat toisin päin
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

alumiini

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Minäpäs oon laittanut pakosarja ja moottorin ilmanottopelteihin suojaksi Bilteman alumiinivoidetta.

Se kyllä pysyy, mutta aluksi käryää kun rasva palaa pois.

Välillä kyllä täytyy lisäillä hammasharjalla.
SAAB
keima
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Su Heinä 03, 2005 21:34

Viesti Kirjoittaja keima »

AMA
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 16:25
Paikkakunta: Ruuhimäki

Viesti Kirjoittaja AMA »

pätevän olosta ainetta varsinkin toi musta. paljonkohan on purkin hinta?
Vastaa Viestiin