Kampiakselin asentotunnistimesta
Kampiakselin asentotunnistimesta
Eli mitäs virkaa tommosella on? Vanhemmissa koneissa sitä ei ilmeisesti ole..vai? Mitkä ovat viallisen anturin oireet?
Ilman DI:tä olevissa turboautoissa ei ole kampiakselilla anturia, sytytyshetken määrää virranjakajassa oleva Hall-anturi.
Turbottomissa tontuissa on EZK-sytytysjärjestelmä, joka pohjautuu kampiakselilla olevaan anturiin.
Tuossa yksi viallisen anturin tarina:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24514
Turbottomissa tontuissa on EZK-sytytysjärjestelmä, joka pohjautuu kampiakselilla olevaan anturiin.
Tuossa yksi viallisen anturin tarina:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24514
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... otunnistin ja tuossa toinen tarina. Kyllä sen selvästi huomaa kun on vikaa. Muistuttaa hieman viallista DI-kasettia, joskin paljon rankempaa nykimistä. Jos vikaa ilmenee, kannattaa korjata HETI, eikä kitkutella. Ei ole mahdottomuus korjata, joskin maksaa tiskillä 280e, käytettynä 50e. Mäntykorvelta saa hyvin noita käytettynä, tonnareihin kelpaa kaikki anturit ristiin 2.0/2.3, vapari/turbo, vissiin jopa satkunkin anturit kelpaavat.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Ei tee poikkeusta. Sama anturi kaikissa pitkälohkoissa, oli sitten EZK, DI+APC tai DI/APC. Ainoastaan liitin on hiukan erilainen EZK:ssa kuin DI:ssä.Japso kirjoitti:Ja eikös DI + APC tonnarit tehnyt poikkeuksen, niihin ei käy muiden anturit.Jope kirjoitti:Niin kauan kelpaa, kun on pitkä lohko kyseessä.jpjk kirjoitti:tonnareihin kelpaa kaikki anturit ristiin 2.0/2.3, vapari/turbo, vissiin jopa satkunkin anturit kelpaavat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com