Kampiakselin asentotunnistimesta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Kampiakselin asentotunnistimesta

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Eli mitäs virkaa tommosella on? Vanhemmissa koneissa sitä ei ilmeisesti ole..vai? Mitkä ovat viallisen anturin oireet?
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

No ainakin tollanen pienen pieni "vika" ettei kone käy.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ilman DI:tä olevissa turboautoissa ei ole kampiakselilla anturia, sytytyshetken määrää virranjakajassa oleva Hall-anturi.

Turbottomissa tontuissa on EZK-sytytysjärjestelmä, joka pohjautuu kampiakselilla olevaan anturiin.

Tuossa yksi viallisen anturin tarina:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24514
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... otunnistin ja tuossa toinen tarina. Kyllä sen selvästi huomaa kun on vikaa. Muistuttaa hieman viallista DI-kasettia, joskin paljon rankempaa nykimistä. Jos vikaa ilmenee, kannattaa korjata HETI, eikä kitkutella. Ei ole mahdottomuus korjata, joskin maksaa tiskillä 280e, käytettynä 50e. Mäntykorvelta saa hyvin noita käytettynä, tonnareihin kelpaa kaikki anturit ristiin 2.0/2.3, vapari/turbo, vissiin jopa satkunkin anturit kelpaavat.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

jpjk kirjoitti:tonnareihin kelpaa kaikki anturit ristiin 2.0/2.3, vapari/turbo, vissiin jopa satkunkin anturit kelpaavat.
Niin kauan kelpaa, kun on pitkä lohko kyseessä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

käykö ng900 -96 2.0T:n asentoanturi 9000 -95 2.3t:seen?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Jope kirjoitti:
jpjk kirjoitti:tonnareihin kelpaa kaikki anturit ristiin 2.0/2.3, vapari/turbo, vissiin jopa satkunkin anturit kelpaavat.
Niin kauan kelpaa, kun on pitkä lohko kyseessä.
Ja eikös DI + APC tonnarit tehnyt poikkeuksen, niihin ei käy muiden anturit.
Foxbody turbo
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Mulla on m91 DI/APC 2.3T koneessa tällä hetkellä m94 2.0i anturi ja hyvin näyttäis toimivan.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Japso kirjoitti:
Jope kirjoitti:
jpjk kirjoitti:tonnareihin kelpaa kaikki anturit ristiin 2.0/2.3, vapari/turbo, vissiin jopa satkunkin anturit kelpaavat.
Niin kauan kelpaa, kun on pitkä lohko kyseessä.
Ja eikös DI + APC tonnarit tehnyt poikkeuksen, niihin ei käy muiden anturit.
Ei tee poikkeusta. Sama anturi kaikissa pitkälohkoissa, oli sitten EZK, DI+APC tai DI/APC. Ainoastaan liitin on hiukan erilainen EZK:ssa kuin DI:ssä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin