Vanhan tonnarin ilmastointilaite kuntoon?
Enpä onnistunut löytämään suoraa vastausta näistä ilmastointiketjuista, eli kysästäänpä tässä. Onko ilmastoinnin letkuihin kuuluvat o-renkaat aivan normaaleja kumitiivisteitä, vai jotain erikoismateriaalia juuri ilmastointia varten? Alkaa olemaan sen verta lämpimät kelit, että voisi laittaa viimein tuon ilmastonnin toimintaan.. Levällään olleeseen ilmastointiin kannattaa ilmeisesti vaihtaa myös uusi kuivain, mutta mistä?
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Kiitoksia tiedosta. Eli ei muuta ko saabin tiskille tilaamaan uudet.Lobo_Earthworm kirjoitti:Uudet litkut sulattavat ne....samsikki kirjoitti:Eli normaaleja kumisia o-renkaita ei kannata laittaa paikalle?
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Ei kai niitä Saabin tiskiltä kannata ostaa. Herkistelet liitokset auki niin aukeavat, ajat ilmastointikorjaamoon, josta kuivaimenkin hommaat, ja pyydät saada poimia O-rengaslaarista kuhunkin liitokseen mallin mukaisen renkaan.samsikki kirjoitti:Eli ei muuta ko saabin tiskille tilaamaan uudet.
Tosin ensiksi on syytä selvittää mistä vuotaa ja tehdä toimintasuunnitelma. Vai onko ainoa vika, että osat on irrotettu ja aineet siten päästetty pois?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Juu ilmastointi on vain purettu ja nyt olisi tarkoitus laittaa takaisin toimintaan. Suunnitelmissa oli käydä tutun kodinkonekorjaajan tykönä täyttämässä tuo ilmastointi, eli sieltä ei taida tiivisteitä löytyä...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
No kysytäänpäs lisää jos jollain tietoa jakaa. Eli soittelin tuolle kodinkonehuoltajalle ja se lupasi, että täyttö onnistuu. Mitenkähän tuon öljyn laita sitten on. Yritänkö hankkia varmasti oikeaa öljyä jostain muualta, vai laitetaanko öljyä mitä kodinkonehuoltajalta löytyy? Täytön hinnaksi kuulemma tulee n.70e.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Eipä Ylivieskasta löytynyt paikkaa jossa rupeavat R12 sisältänyttä ilmastointia edes täyttämään. Ilmeisesti ei koneet passaa kiinni...Mimmi kirjoitti:Minä laittaisin VAIN oikeata öljyä järjestelmään. Pahimmassa tapauksessa eri öljyt reagoivat kemiallisesti toisiinsa ja...
Kysyitkö muuten ilmastointipajalta täytön hintaa?
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kävin eilen tiedustelemassa ilmastoinnin huoltoa ja kustannusarvioksi annettiin n.400e. Tähän siis sisältyisi vanhojen litkujen poisto, vuototesti, kuivaimen vaihto (pitää kuulemma tehdä parin vuoden välein tai muuten kompura sanoo poks) ja uusien litkujen täyttö. Voi kehveli sentään...kallista on! Pistää miettimään kandeeko siirtää jo ensi kesäksi koko huolto?
Lujaa menee, mut menköön...
SAAB 9000 2.3 turbo-S 1991
SAAB 9000 2.3 turbo-S 1991
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Kallista.. Elämä on.. Käyhän kysyy jostain muualtakin.vemuli kirjoitti:Kävin eilen tiedustelemassa ilmastoinnin huoltoa ja kustannusarvioksi annettiin n.400e. Tähän siis sisältyisi vanhojen litkujen poisto, vuototesti, kuivaimen vaihto (pitää kuulemma tehdä parin vuoden välein tai muuten kompura sanoo poks) ja uusien litkujen täyttö. Voi kehveli sentään...kallista on! Pistää miettimään kandeeko siirtää jo ensi kesäksi koko huolto?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Taitaa olla turhaa pelottelua tuo kuivaimen vaihto. Eiköhän suurimmassa osassa tonnareita ole vielä alkuperäinen kuivain ja kompura. Käyhän vaan merkkihuollossa tekemässä tuo 90e huolto. Jos ja kun tarttee lisää ainetta niin laittavat. JOs löytyy vuoto, niin sitten kannatta arvioida homma uudelleen...Tasapaino akseli kirjoitti:Kallista.. Elämä on.. Käyhän kysyy jostain muualtakin.vemuli kirjoitti:Kävin eilen tiedustelemassa ilmastoinnin huoltoa ja kustannusarvioksi annettiin n.400e. Tähän siis sisältyisi vanhojen litkujen poisto, vuototesti, kuivaimen vaihto (pitää kuulemma tehdä parin vuoden välein tai muuten kompura sanoo poks) ja uusien litkujen täyttö. Voi kehveli sentään...kallista on! Pistää miettimään kandeeko siirtää jo ensi kesäksi koko huolto?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11