
Noh.. eikai tuo autoa hajua... kokonaan.
Ei hajoa. Ainoastaan suorituskyvyssä voi huomata jotain eroa (ei ole välttämättä niin hyvä kuin normaalisti).Harrimatias kirjoitti:Ja sitten sama lyhyesti koottuna![]()
Noh.. eikai tuo autoa hajua... kokonaan.
Varmaan koodin nollaaminen onnistui, mutta tulee takaisin jos ei ongelmaa korjata.Harrimatias kirjoitti:Tuli muuten sellainen mieleen, että siellä Herttoniemessä olivat koittaneet nollata vikakoodia.. mutta eivät onnistuneet.
Joo, jos ei ole tilapäinen häiriö (~lambdan arvot pois toleranssien piiristä), niin varmasti tulee uudestaan. Voihan tuota vikakoodia yrittää itsekin nollata, joko pitämällä akun miinuspiuhaa irti akusta noin vartin verran tai sitten OBDII -testerillä. Siitä ei vaan ole hirveästi hyötyä, jos kysymyksessä on toistuva/pysyvä vika.peinu kirjoitti:Varmaan koodin nollaaminen onnistui, mutta tulee takaisin jos ei ongelmaa korjata.Harrimatias kirjoitti:Tuli muuten sellainen mieleen, että siellä Herttoniemessä olivat koittaneet nollata vikakoodia.. mutta eivät onnistuneet.
Tänään kurkittiin kaverin kanssa (joka on autoasentaja), tuota turvavyön kiristimen liitintä ja sinne suuntaan muutenkin ja pidettiin pitkään akkukaapelia irti, ei tuottanut tulosta.Harrimatias kirjoitti:Eli tuli tänään käytyä morjenstamassa Herttoniemen saab huoltoa koskien eilen alkanutta "check engine" valon ajoittaista palamista ja SRS valon jatkuvaa palamista koskien.
Vikakoodeiksi ilmeni seuraavat:
-T5 P0130 Etummainen happitunnistin, määräävä vikakoodi anturin toiminnalle
-SRS B2446 Tilapäinen, vyökiristin, matkustaja, katkos.
Elikkäs, ajamista ei haittaa, minkä myös olen huomannut tänä aikana ajaessani, mutta silti. Osaako joku sanoa tarkemmin mahdollisesti?
Huoltopäälliikkö sanoi ensimmäisestä, että mahdollisesti lambda-anturissa häikkää? Missä sijaitsee?
Ja jälkimmäiseen sanoi, että heidän korjaamokirjansa ei tällasta osaa neuvoa... Vika voi olla useammassa paikassa, ja vaatii tutkimisaikaa.
Voi olla nopea homma tai pitkä.
Onko tuttua?
Torstaina pitäs lähteä Tampereelle ajelemaan, ja auto mahdollisesti seisoo To-Su, niin ehkä siellä voisi kokeilla jossain korjauttaa jos tarkempaa infoa ongelmista joltain irtoaa.
Onkohan jonkin sortin "tyyppivikaa"Harrimatias kirjoitti:Noniin, eilen auto alle uudella lambdalla. Eli kyllähän tuo hieman näemmä tuohon kulkupuoleenkin vaikutti, enimmäkseen ehkä kaasun vastaukseen. Ja mikä tärkeintä, kulutus tippui muutamalla litralla sataa km kohden.
Vielä tuo SRS pois niin...
Niin, ja vielä kun mullakin toimis pelkällä nollauksellaTyny kirjoitti:Onkohan jonkin sortin "tyyppivikaa"Harrimatias kirjoitti:Noniin, eilen auto alle uudella lambdalla. Eli kyllähän tuo hieman näemmä tuohon kulkupuoleenkin vaikutti, enimmäkseen ehkä kaasun vastaukseen. Ja mikä tärkeintä, kulutus tippui muutamalla litralla sataa km kohden.
Vielä tuo SRS pois niin...
Ite kans laittelin uuden boschin lambdan maanantaina.
Vielä pitää jaksaa käydä SRS valo nollaamassa Laakkosella niin kaikki kunnossa taas.
Noh, eivät he maailman hymyilevintä kansaa vaikuttaneet olevan, ainakaan tänään. Kukaan ei hymyä näyttänyt missään vaiheessa vaan vähän oli tympeän oloista ja vähäsanaista sakkia, mutta olisiko ollut vain huono aamu?ng900aero kirjoitti:Onko tuo Airportin Metroauto sellainen paikka että siellä viitsii aidosti asioidakin?
Ketä korjaajaa sieltä kannattaa mennä jututtamaan eli kuka heistä on Saab-spesialisti?