
Pari iltaa sitten meikäläisellä vähän viivästyi vaihteen vaihtaminen ja ihmettelin kun ei mennyt rajoittimelle. Hetkeä myöhemmin piti sitten ihan tahallisesti testata missä kohtaa rajoitin luuraa... Mulla ainakin loppuu kantti ennenkuin kierrosraja tulee vastaan. Ainakin 6800rpm asti kone veti tehokkaasti, sit rupesin pelkäämään että pannuhuoneesta voi kuulua tosi rumia ääniä ja lopetin testit.
Ei tietty ole mitään järkeä vinguttaa konetta hullun kovilla kierroksilla, mut ois se rajoitinkin hyvä olla olemassa, varsinkin kun kaikki koneen laakerit jne. osat on alkuperäisiä.
Vakioboksihan puuttui peliin n.6200rpm kohdalla...
Aikoinaan kun tonnari kävi penkissä niin vauhtipyörään laitettiin heijastinteippi ja sen pyörintää seuraamaan mittalaite. Auton oma kierrosmittari osoittautui varsin tarkaksi, niinkuin kuulemma kierrosmittarit pääsääntöisesti joten ainakaan mittari ei liene viallinen...