SP/BSR steg 3:ssa kierrosrajoitin?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

SP/BSR steg 3:ssa kierrosrajoitin?

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Onkos kellään tietoa löytyykö SP:n steg3-softasta (trionic5) ollenkaan kierrosrajoitinta 8O

Pari iltaa sitten meikäläisellä vähän viivästyi vaihteen vaihtaminen ja ihmettelin kun ei mennyt rajoittimelle. Hetkeä myöhemmin piti sitten ihan tahallisesti testata missä kohtaa rajoitin luuraa... Mulla ainakin loppuu kantti ennenkuin kierrosraja tulee vastaan. Ainakin 6800rpm asti kone veti tehokkaasti, sit rupesin pelkäämään että pannuhuoneesta voi kuulua tosi rumia ääniä ja lopetin testit.

Ei tietty ole mitään järkeä vinguttaa konetta hullun kovilla kierroksilla, mut ois se rajoitinkin hyvä olla olemassa, varsinkin kun kaikki koneen laakerit jne. osat on alkuperäisiä.
Vakioboksihan puuttui peliin n.6200rpm kohdalla...

Aikoinaan kun tonnari kävi penkissä niin vauhtipyörään laitettiin heijastinteippi ja sen pyörintää seuraamaan mittalaite. Auton oma kierrosmittari osoittautui varsin tarkaksi, niinkuin kuulemma kierrosmittarit pääsääntöisesti joten ainakaan mittari ei liene viallinen...
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Yleisessä tiedossa on että BSR siirtää rajoittimen ylemmänksi.
Esim 9-5:ssa se on siirretty +300rpm. Tonnarin rajoittimesta oli juttua joku aika sitten STCS:n foorumissa ja jotenkin muistelen että sen pitäisi olla @6900 (tämä oli jossain maptunin customissa). Täytyy tarkistaa...
Löytyi seuraavaa: @6500 sen pitäisi olla.

Mulle ei oikein mahdu kaaliin mitä hiivaton hyötyä on siirtää rajoitinta, kun tehot ei siitä kuitenkaan kasva kovinkaan monessa tapauksessa. Esim viggenissä tehokäyrä kääntyy laskuun viimeistään @5500. Toki jos laatikossa olisi todella pitkät välit, niin rajoittimen siirrolla voidaan varmistaa, että vetoa löytyy myös vaihdon jälkeen.

Ps. minua ei ainakaan yllättäsi jos sulta puuttuu koko rajoitin, ei nimittäin olisi ainoa ominaisuus joka on disabloitu BSR:n toimesta :wink:

Från BSRs sida om ändringar hos T7.

Toppfartsspärr: Begränsad till 280km/h.
Varvtalsspärr: Sänkt till 5500v/m vid temp under 60°C.
Ökad till 6400v/m vid temp över 80°C.
#1730
500whp.net member
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Vigge kirjoitti:Från BSRs sida om ändringar hos T7.

Toppfartsspärr: Begränsad till 280km/h.
Varvtalsspärr: Sänkt till 5500v/m vid temp under 60°C.
Ökad till 6400v/m vid temp över 80°C.
Tiedätkö onko Trionic 5:sella mahdollisuus tuollaiseen moottorin lämpötilan mukaan muuttuvaan kierroksen rajoittajaan ja käyttääkö Maptun sitä ohjelmissaan? Olisi kätevä systeemi. Töistä lähtiessä koitan pitää kierrokset alle 3000-4000rpm ja ja välttää täyskaasu revitystä ennenkuin lämmöt on puolivälissä mutta joskus se unohtuu kun on motarin ramppi heti lähtiessä.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

"unohtuu" :D

Jos sattuu olemaan Pemari menopäällä edessä/takana/vieressä :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900SET -95 kirjoitti:
Tiedätkö onko Trionic 5:sella mahdollisuus tuollaiseen moottorin lämpötilan mukaan muuttuvaan kierroksen rajoittajaan ja käyttääkö Maptun sitä ohjelmissaan? Olisi kätevä systeemi. Töistä lähtiessä koitan pitää kierrokset alle 3000-4000rpm ja ja välttää täyskaasu revitystä ennenkuin lämmöt on puolivälissä mutta joskus se unohtuu kun on motarin ramppi heti lähtiessä.
Ei mitää hajua, kannattaa kysyä Fredrikiltä.
#1730
500whp.net member
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Päätin tänään vielä kokeilla kierrosrajan sijaintia... etukäteen suunnittelin että viimeistään seitsemääntonniin lopetan, mut ei tarvinnu! n.6800rpm kohdalla löytyi rajoitin, eli olin aiemmissa testeissä lopettanut vedättämisen juuri kuin rajoitin olisi löytynyt.

Tossa taannoin testailin sitä foorumissa keskustelua herättänyttä 80-120kmh väliä kolmosella. Parhaimmillaan muutamilla sadasosasekunteilla alittuu 4sec tolla mun tontulla; yleisin tulos kuitenki 4,0-4,2sec. Kun aika moni pääsi mataliin 3sec aikoihin, osa jopa alle 3sec niin meikää vähän harmitti. Hiukan lohdutti kun mittasin että seuraavatkin 40kmh tonttuni selvittää siinä samassa 4,0-4,2sec ajassa, mut nythän pääsee testaamaan 80-120kmh aikaa kakkosella :twisted: :twisted: :twisted:

Ei meinaa lopu kakkonen 118kmh lukemaan vaan ylittää 120kmh puhtaasti :twisted: :twisted:
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Vastaa Viestiin