ahtimen öljyputken vaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

ahtimen öljyputken vaihto

Viesti Kirjoittaja 900S »

Rupeaa tuo ahtimelle tuleva öljyputki näyttämään niin pirun haperolta, että mieli tekisi vaihtaa se kuvan mukaiseen teräspunosletkuun
http://img150.imageshack.us/my.php?imag ... 1025oz.jpg
(toivottavasti auton omistaja ei suutu kun lainaan kuvaa..)
Millainen operaatio mahtaa olla tuohon mitsun te05:een vaihtaa kuvan mukainen letku ja mistä se vakioputki tarkalleen ottaen edes lähtee? Jostakin maailman ahtaimmasta paikasta tietysti.. :?:
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

imusarja alta
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Ja älä teetä sitten sellaista teräspunosletkua joka on samaa tavaraa kuin esim öljypolttimissa.Vaan kunnollinen hydrauliikkaletku joka kestää paineita enemmän kuin 100 saabia yhteensä pystyy kehittämään ja kestää myös lämpöä reilusti.Tietty prässätyillä liittimillä. :idea:
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ja ÄLÄ mainitse että tulee autoon se letku, monet kieltäytyy heti tekemästä. :?
Aki Peltola #1132
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Aksu900 kirjoitti:Ja ÄLÄ mainitse että tulee autoon se letku, monet kieltäytyy heti tekemästä. :?
??? miksi,missä?Kannattanee vaihtaa puljua sitten???
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Suppari kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Ja ÄLÄ mainitse että tulee autoon se letku, monet kieltäytyy heti tekemästä. :?
??? miksi,missä?Kannattanee vaihtaa puljua sitten???
Hydrauliikkaliikkeet EI saa tehdä auton ohjaukseen liittyviä letkuja (lähinnä siis tehostimen letkut), saattaa myös olla, että jarrukomponentit on nounou? Turbon, ilmastoinnin, automaattöljyn yms. letkuja tekevät kyllä ihan mielellään. Turbon letkuksi siis kannattaa pyytää teräspunottua teflonletkua (kestää kuumaa jne).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

empä usko että ko. öljyputki miksikään menee aikojen saatossa ( varsinkin jos ei pääse värisemään), vaikka kapiselta näyttääkin. Mutta jos haluaa visuaalista viehätystä niin tekee rautalangasta mallin, jotta saa pituuden ja kyteksii banjon koot jne, tai katsoo sellaset työkalut jotta saa sen liikkeen pihalla irti ja tekevät sitten odottaessa. Helpoin olisi purkuosa malliksi.
Teflonletkuu juu ehdottomasti, jos kerran hommaan rupee. Hinta- arvio olisko jotain 30--40.
ostaa samalla uudet kuparitiivarit alan liikkeestä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

jos turbon liitännässä on laippa, niin tekevät liikkeessä sopivaan kohtaan vanhaa putkea avattavan helmiliitoksen, eli et silloin kokonaan pääse vanhasta eroon.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Kiitosta vastanneille! Tuo orggisputki on tosiaan aika huonokuntoisen näköinen, mutta täytyy nyt miettiä vaihtaako sen vai ei. Ei 30-40€ nyt ihan maailmanlopun hinta siitä sentään ole.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

jos on laippaliitos tarvii tietty kans uuden tiivisteen siihen, ja vanhat ryyteet poistettava tarkaan !!.
Sen voi tosin helposti duunata itsekin paksusta tiivistepaperista jota kaikista haratsuista löytyy, pitää vaan olla sellainen lävistinmeistisarja, esim muottivaneria vasten naputtelee. Voi helposti olla saabilla tilaustavaraa, joten varaa ajoissa.
noi kuumassa olevat tiivarit on aina palaneet ihan kivikoviksi korpuiksi joten ei kannata yrittääkään pitoa vanhoilla, son satavarma juttu. Yrittää vaan kiristää liikaa ja sit kun korkkaa jengat niin piru on taas merrassa ( eikä rapu, joka ny on akuutimpaa)
:lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Samoin tuo putki omassakin on aika tukevassa ruosteessa, tuolta turbon päästä. Kuinkahan paksua tavaraa putki on?
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

Tasan 1 mm on seinämä, just mittasin. Putsaa ruosteet pois ja panee kunnon pintakäsittelyt, taas futaa 10 vuotta.
:lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mulla viime talvena ässästä tuo letku ihan normaalissa ajossa antautui, ei sentään syttynyt palamaan vaikka turbon päälle öljyt sylki!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Monet puljut ei myy turboihin letkuja enää, poropeukalot särkeny vehkeitään ja syyttäny letkufirmoja.. :?

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=83629
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin