Sahausta moottorin ollessa kuuma?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Sahausta moottorin ollessa kuuma?

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Mistä moinen mahtaa johtua kun moottori kuuma, niin ei tahdo aina saada autoa käyntiin ilman että joutuu sahamaan reippaasti. Kylmänä menee aina käyntiin, ei minkäänlaista ongelmaa. Tyhjäkäynti kylmänä ja lämpinä tasaisen kaunista kuuneltavaa, siis käy kaunisti. Lämpöaika kytkin vaihdettu. Seokset saab huolossa säädetty. Mutta tuo kuumana käynistäminen...hävettää välillä kun joutuu sahaa.
:oops: :oops:
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2523
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Noh, jos on kaasarikone, niin sen uimurikammion höyrystysventtiilin säätö voisi auttaa. Mutta jos on ruisku niin siiten en osaa suoraan sanoa.

Ei kai vaan häviä jäähdytysnestettä?
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Aj niin auto on saab 900i -88 8v. Tahtoo aina se malli unohtua.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10515
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuo on yksi K-jetin helmasynti. Yleensä tosiaan lämpöaikakytkin on syyllinen. Meikän 900i lähtee paremmin käyntiin vastaavassa tilanteessa, kun painaa kaasun pohjaan startin aikana ja päästää sen heti, kun kone herää käyntiin. Mun iivarissa ongelma tulee yleensä sopivan jäähtymisen jälkeen (esim. -20 pakkasella 30min ajon jälkeen) tai jos koneen saa tukehtumaan huonolla kytkimen käytöllä heti kylmäkäynnistyksen jälkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Mertmi kirjoitti:Tuo on yksi K-jetin helmasynti. Yleensä tosiaan lämpöaikakytkin on syyllinen. Meikän 900i lähtee paremmin käyntiin vastaavassa tilanteessa, kun painaa kaasun pohjaan startin aikana ja päästää sen heti, kun kone herää käyntiin. Mun iivarissa ongelma tulee yleensä sopivan jäähtymisen jälkeen (esim. -20 pakkasella 30min ajon jälkeen) tai jos koneen saa tukehtumaan huonolla kytkimen käytöllä heti kylmäkäynnistyksen jälkeen.
...Vaihdoin lämpöaikakytkimen kun kylmänä aamuisin ei millään veinanut käynistyä, ja auttoi siihen. Mutta tuo juuri kun sopivasti auto seissyt jonkin aikaa niin ei aina tahdo käynistyä. No... opetelen elää sen kanssa. :roll:
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Re: Sahausta moottorin ollessa kuuma?

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

hiphop kirjoitti:Mistä moinen mahtaa johtua kun moottori kuuma, niin ei tahdo aina saada autoa käyntiin ilman että joutuu sahamaan reippaasti. Kylmänä menee aina käyntiin, ei minkäänlaista ongelmaa. Tyhjäkäynti kylmänä ja lämpinä tasaisen kaunista kuuneltavaa, siis käy kaunisti. Lämpöaika kytkin vaihdettu. Seokset saab huolossa säädetty. Mutta tuo kuumana käynistäminen...hävettää välillä kun joutuu sahaa.
:oops: :oops:
Taitaa olla ominaisuus yhdessä jos toisessa k-jetissä, itse veikkaisin "rupsahtanutta" painevaraajaa ongelmien aiheuttajaksi. Kaasun painamista voi testata myös josko auttaisi.

Esa
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7727
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Paineenvaraaja on tosiaan yleinen syyllinen, mutta vuotava ruiskusuutin oireilee samalla lailla.
Searchilla löytynee ohjeet tuon tarkastukseen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Enpä taida sitten vielä opettelemaan elää vian kanssa vaan alan etsiskelemään jostakin paineenvaraajaa. Taitaa varmaan olla kallis osa?
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Onko se paineenvaraaja sama kuin motonetissä sanotaan paineregulaattori?
Hirveä hinta jos näin on. Melkein 400e :x :x
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

hiphop kirjoitti:Onko se paineenvaraaja sama kuin motonetissä sanotaan paineregulaattori?
Hirveä hinta jos näin on. Melkein 400e :x :x
Taitaa olla järkevintä on tietty paikallistaa vika ensin painevarajaan. Virallinen testihän oli kai katsoa pysyykö autossa paineet yllä väh. 20min sammuttamisen jälkeen. Melkein jossain "pajalla" pitää tehdä, niin käy helposti.

Käytettynähän noita saa muutamalla kympillä (itselläkin pari), mutta ainahan on se ongelma, että mistä tietää onko "uusi käytettykin" samasta viasta...

Esa
Vastaa Viestiin