Siis missä vika?Järjetöntä rahankäyttöä!

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Saabistiuki
"Aero"

Siis missä vika?Järjetöntä rahankäyttöä!

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Linkki

Siis ei pysty käsittämään!

"Korotusta perustellaan yleisen ansiotason nousuna"

Ja p*sk*t sanon minä! Tuo on niin väärin!
Muukkonen

Bmw 523 Touring
tommij
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

No jos meikäläinen päättäisi itse omista palkoista, niin...
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
NEO9-3
"Aero"

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

Juu tää on niin väärin kuin olla ja voi.

Elokuun alusta nostetaan 200 euroa. Ja etteivät ihan palkkakehityksessä jälkeen jää tavalliselle pulliaiselle,niin varmuuden vuoksi ensi keväänä vielä 140 euroa.
HUH HUH sanon minä.
Ja tämän kaiken ne tekevät meidän antamin valtuuksin. Ei voi kuin itseään taas syyttää :) Pääasia,että valtion vaikuttajat voivat paksusti.
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Henkka #2283
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Silti lähes jokaisen valitun ansiot laskevat verrattuna "siviiliammattiin" :wink:

Kyllähän noista nostoista voi lämpöä nostattaa, mutta itse luulen, että olisi niitä pahempiakin asioita narista...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
kimmop
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja kimmop »

tommij kirjoitti:No jos meikäläinen päättäisi itse omista palkoista, niin...
Ja jälleen, kansanedustajat ei edelleenkään päätä palkoistaan.

Yleisesti: kansanedustajien määrä pitäisi puolittaa ja palkka tuplata tai triplata että sinne hakeutuisi oikeasti töissä olleita ihmisiä eikä mitään kaupankassoja (haukkumatta sinänsä ko. ammattia, mutta käsittänette pointin...), joista tehdään ministereitä sukupuolen perusteella.

Toisaalta, jos 200:n ihmisen palkkaa nostetaan vuositasolla muutamalla satasella -> kokonaisvaikutus alta satatonnia. Suomen osuus EU:n avusta Libanonille tällä tai viime viikolla tehdyn päätöksen mukaan taitaa olla samaa kokoluokkaa, puhumattakaan muista vouhotuksiin suunnatuista rahoista. Kohiskaa niistä älkääkä olko peruspopulisteja, Ilta-Sanomat ja Seiska on sitä varten.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
tknummelin
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

kimmop kirjoitti:
Toisaalta, jos 200:n ihmisen palkkaa nostetaan vuositasolla muutamalla satasella -> kokonaisvaikutus alta satatonnia.
Periaate on tärkein. Jos opiskelijat saavat kärvistellä makarooooooooonilla ja ketsupilla, niin ei ole mitään syytä korottaa kansanedustajien palkkaa.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
tommij
"Hölösuu"
Viesti:

kimmop kirjoitti:
Ja jälleen, kansanedustajat ei edelleenkään päätä palkoistaan.
Niin no, tämä "ulkopuolisista henkilöistä koostuva kolmijäseninen eduskunnan palkkiotoimikunta" on tosiaan varsin "ulkopuolinen": Jäseninä 1 kpl ministereitä, entinen eduskunnan apulaisoikeusasiamies ja kyllä kait Alasellakin varsin hyvät veljessuhteet on maan johdon suuntaan...

Ja palkkiotoimikunnan ehdotuksen hyväksyvästä kansliatoimikunnastakin oli Turun Sanomien mukaan osa het jäävejä.

Eli vaikka se nyt nimellisesti ei kansanedustaja omista palkoistaan päätä, niin "hyvä veli" kuitenkin... :D
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Saabistiuki
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

tknummelin kirjoitti:
kimmop kirjoitti:
Toisaalta, jos 200:n ihmisen palkkaa nostetaan vuositasolla muutamalla satasella -> kokonaisvaikutus alta satatonnia.
Periaate on tärkein. Jos opiskelijat saavat kärvistellä makarooooooooonilla ja ketsupilla, niin ei ole mitään syytä korottaa kansanedustajien palkkaa.
Juuri tätä ajoin takaa!
Muukkonen

Bmw 523 Touring
Aerochick
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

No niinpä. Olispa jännä nähdä joskus opintotuen korotus.. :?
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Janezki
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Aerochick kirjoitti:No niinpä. Olispa jännä nähdä joskus opintotuen korotus.. :?
Olispa joskus jännä nähdä yhtä usein oma palkan korotus kuin k-edustajilla, vaikka minullahan summat ei olisikaan noin isoja. :wink:
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
tknummelin
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Aerochick kirjoitti:No niinpä. Olispa jännä nähdä joskus opintotuen korotus.. :?
Ei meidän elinaikanamme :x

saabistiuki näkyy olevan jopa sijainniltaan samoilla suunnilla kuin minä :lol:
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
kimmop
"Viggen"

tknummelin kirjoitti:
kimmop kirjoitti:
Miksei? Itsekin olen kärvistellyt aikani opiskelemassa mut se on väliaikainen sijoitus että pääsen siihen missä olen nyt: palkka juoksee hyvästä työstä. Sitähän varten sitä opiskellaan että päästään eteenpäin elämässä.

Olisin toisaalta voinut jäädä vaikka nuoreksi eläkeläiseksikin ja valittaa sitten että herrat vie rahat eikä anna mulle mitään mutta se olisi ollut oma valinta.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
kimmop
"Viggen"

Janezki kirjoitti:
Olispa joskus jännä nähdä yhtä usein oma palkan korotus kuin k-edustajilla, vaikka minullahan summat ei olisikaan noin isoja. :wink:
Kyllä mullekin tulee tänä vuonna kaksi tupokorotusta. IT-alalla. Summat on sitten eri asia :)
Janezki
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Janezki »

kimmop kirjoitti:Kyllä mullekin tulee tänä vuonna kaksi tupokorotusta. IT-alalla. Summat on sitten eri asia :)
Onni toisilla, kesä kaikilla... :lol:
...niin ja sehän on vain ammatinvalintakysymys.
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
tommij
"Hölösuu"
Viesti:

kimmop kirjoitti:Kyllä mullekin tulee tänä vuonna kaksi tupokorotusta. IT-alalla. Summat on sitten eri asia :)
Ja näin kun on IT/media-alalla "100% tulospalkkauksella", niin palkankorotus on suoraan verrannollinen siihen paljonko jaksaa painaa ja koska pyynti ylittää vastapuolella kipukynnyksen. 8)
Vastaa Viestiin