puu kirjoitti:Mulla toi korkeussäätö toimi silleen, että oli istuessa alhaalla ja muuten ylhäällä.

Lukitsin sen sitten ala-asentoon pultilla, kun en jaksanut sitä pomppimista.
<<seuraavia havaintoja tehty ko. paskarakenteen suhteen viimeaikoina!!
2 irroitettu jakkaraa irroitettu 2 viikon kuluessa.
1. vipu oli molemmissa pettänyt hitsauksistaan eli kiinnitys jakkaraan.
hitsasin toisen tarkalleen kohdilleen mutta ei kitkamekanismi pitänyt valitettavasti. Ehkä syy oli se että painoin sen paketin takasin kasaan ruustukissa epäkeskeisesti ( jäi jotenkin vinon näköiseksi) kun laitoin sen uraratsastajan paikoilleen, sekin oli lipsunut pois ja saattoi olla se ensimmäinen syy miksi vipua oli sitten revitty. toinen oli itsellä ja sitä en repinyt, alkoi vaan yhtäkkiä oireileen, nousi yläasentoon ja putos ala- asentoon kun istui.En sit tiiä loppuiko jotkut kitkalevyt kertaheitolla vai pettikö vain sen vivun kiinnitys, uraratsastaja kuitenkin oli paikoillaan.
KIVA KIIKKUSTUOL varsin yksilölle joka haluaa istua muualla kuin pohjalla. mulla se ala- asento ei haittaa, hirtin sen vivun varren alimpaan asentoon kiinni.
Jos hitsaan uudelleen niin painan sen holkilla kasaan keskeisesti niin vimmatusti ja vissiin hitsaan jonkun prikan siihen akseliin tai suoraan hampipyörän akseliin, eipähän ainakaan ole löysä ja ompahan yritetty.Holkki muuten suojaa samalla se herkät uritukset hitsauksessa.
oliskohan siellä sisällä joku lautasjousipaketti , ainakin tuntuis jotta niiden joustoon ja kitkaamiseen homma voisi perustua.
JOUSI ON KENKKU
Sidoin sen ison jousen PÄÄN rempan ajaksi nippusiteellä VASTINMEENSA, SILLÄ SE LAUKEAA IRTI ( ja takaisin ei saa) helposti kun se vipu poistetaan. samoin vetelin nippusiteillä monesta muustakin kohtaa kiinni jotta vasen ja oikea puoli pysyvät samoissa mitoissa.
Kun vivun panee takaisin pitää mitata jotta molemmat puolet ovat synkronissa eli jakkara suorassa.
Vipua poistaessa pitää merkitä ylös millä kulmalla se sojottaa, jotta osaa panna oikein takaisin.!, mulla meni vähän pieleen tökkää ala-asennossa lattiaan.
Pitää olla isot pihdit ja apuri, ainakin siltä se kasaanvänkääminen tuntui.
Panin ruuvit kiinni lukitteella. Tarkista , jota kierteet eivät ole vioittuneet.
Kyteksi myös että kiskot ovat synkronissa kun paat takasin autoon kiinni.
Se hammaspyöräkin on vain puolittain ny hampaalla. En ny oo varma mut tuntuu jotta toi jousen sisällä oleva akseli toimii synkronoivana vääntöakselina eli pitää jakkaran laidat synkronissa. Mutta toisaalta en kyllä huomannut mitään toisen reunan painumista vaikka toi vivun kiinnitys olikin pettänyt, tiiä sit ? Ai niin , jos mä istun pohjalla niin eiköhän ne laidat silloin tasoitu ilman vääntöakseliakin, mutta jos sen hirttää kiinni jonnekin väliasentoon niin silloin pitää hirttää molemmin puolin tasan, jos sen veivin kiinnitys on pettänyt, veikkaisin.
Lyhyesti , paskasysteemi.