Toinen sanoo että kulkee ja toinen että ei
Luotan Mikon sanaan
ja kysympä taas..Miten muuten kun mulla vuotaa venakopantiiviste kun sammuttaa tai käy tyhjää, eli kaikki on ok kun ajaa mutta kun "polkemisen" jälkeen sammuttaa niin vuotaa öljyä pakosarjan päälle ??
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Jos tiiviste vuotaa niin se on rikki . En osaa kertoa syytä miksi vuotaa vain tietyissä tilanteissa (?), mutta ehjä ei vuoda milloinkaan kunhan on oikein asennettu. Hankintaan siis venakopan tiiviste kiinteillä puolikuilla.
No kun se ei muuten vuoda, lähinnä huolettaa se että voisko se jotenkin tehä painetta sinne ? Et oisko huohotin tukossa, ei kyllä vaikuttanut tai lämpeekö se sitten vaan siitä kohin ja alkaa vuotaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Uusi tiivari ja liiman kera. Ohjeissa taidetaan suositella liimaa puolikuihin, mutta ainaskin 8-tappisten kanssa olen tullut siihen tulokseen, että ohut sivallus liimaa koko tiivisteen alalle ei ole katumista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Öljy lämpenee ja notkistuu ajossa, kuten tuossa todettiin. Eikö varmasti vuoda kovan ajon jälkeen, jos käyttää tyhjäkäyntiä paikallaan ja menee katsomaan?
Itsellä vuoti tosi reippaasti siitä virranjakajan akselin alakulmasta. Siihen oi just vaihdettu se venakopantiiviste, ja se uusi tiiviste oli hieman "epämuodostunut" siitä nurkasta. Toinen kerta tiivisteen vaihtoa tuotti toivotun tuloksen, "melko kuivan koneen" (ei kai noi Saabin koneet koskaan täysin vuotamattomia ole...)
mikkoimp kirjoitti:ettei vaan ajossakin vuotaisi mutta mistäs sen huomaisi kun palaa heti pois?
öljy lämpenee ja notkistuu...
En usko, mutta varma en ole kun ei ajossa uskalla mennä kattomaan .
meverkko kirjoitti:Öljy lämpenee ja notkistuu ajossa, kuten tuossa todettiin. Eikö varmasti vuoda kovan ajon jälkeen, jos käyttää tyhjäkäyntiä paikallaan ja menee katsomaan?
Itsellä vuoti tosi reippaasti siitä virranjakajan akselin alakulmasta. Siihen oi just vaihdettu se venakopantiiviste, ja se uusi tiiviste oli hieman "epämuodostunut" siitä nurkasta. Toinen kerta tiivisteen vaihtoa tuotti toivotun tuloksen, "melko kuivan koneen" (ei kai noi Saabin koneet koskaan täysin vuotamattomia ole...)
Ja laitoin tonne ylös jo että vuotaa tyhjäkäynnillä ja jos paljon seisoo liikennevaloissa tms, mutta koneen kyljessä ei ole mitään vuotojälkiä että vuotaisi kokoajan, vuotaa siitä keskeltä pakosarjan yläpuolelta, eli luulisi että pakosarja lämmittää tota toovistettä ja öljyä niin paljon että alkaa vuotamaan, eikä kannata olla huolissaan siitä.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Eipä ole tännekkään tullut hetkeen tarinoitua, toimii saapas sen verran varmasti kun tankkailee sitä ja kaatelee lisää öljyä koneeseen..
Muuten ei ole bensakaan kallista työkaverikin just muistutti että euroaika on hienoa, ennen kun ajoi 2 päivää töihin niin tankkas satasella mutta nykyisin riittää viiskymppinen..
Mutta asiaan, eli kun toi mun härveli pysyy normaaliajossa kokoajan alipaineella eli ei ahda niin onko mahdollista että siinä hukkapurtti sillon auki ? Alipaineet on luokkaa 0,5 - 0,8. Eli ongelma tulee siitä kun sitä tällaisen työmatka-ajon jälkeen polkasee niin ahdot ei nouse kunnolla ja jäävät noin 0.5bar kohdille, kun polkee useampia kiihdytyksia alkaa ahdot nousta normaalisti ja nousevat aina 0.8 asti. Eli tulipa vaan mieleen että onko mahdollista että nokee/karstaa ton hukkaportin ja polkaisussa se ei tiivistäkkään kunnolla vaan jää vuotamaan, jolloin ahdot ei nouse ?
Viimeksi muokannut moonlight-tuning, To Elo 03, 2006 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Hukkaportti on alipaineella kiinni(jos jousi kunnossa) koska ei ole painetta avaamassa porttia. Jos tulpat olis paskaset?Meinasin jos useamman polkasun jälkeen alkaa löytymään..
moonlight-tuning kirjoitti:
Mutta asiaan, eli kun toi mun härveli pysyy normaaliajossa kokoajan alipaineella eli ei ahda niin onko siinä hukkapurtti sillon auki ? Alipaineet on luokkaa 0,5 - 0,8.
kyllä se tasasessa ajossa kuuluukin olla alipaineen puolella. tohon ahtohommaan en osaa tarjota ratkaisua...
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Suppari kirjoitti:Hukkaportti on alipaineella kiinni(jos jousi kunnossa) koska ei ole painetta avaamassa porttia. Jos tulpat olis paskaset?Meinasin jos useamman polkasun jälkeen alkaa löytymään..
Okei, noin epäilinkin. Kuinka herkia tollaset on tulpille, kun meinaan olen nyt 40000km päästelly noilla tulpilla ? Eikä todella vaadi kun muutaman polkasun jonka jälkeen toimii aivan normaalisti..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Vaihtovälit aika sanotaanko lyhkäset ollu sulla.Koittaisin kyllä toisilla tulpilla.Kipinä varmaan aika vaisu jo...
Ai että ku ton näkis livenä,vois tulla heittää huulta.Pidetää piikkiö miitti
Suppari kirjoitti: Vaihtovälit aika sanotaanko lyhkäset ollu sulla.Koittaisin kyllä toisilla tulpilla.Kipinä varmaan aika vaisu jo...
Ai että ku ton näkis livenä,vois tulla heittää huulta.Pidetää piikkiö miitti
V*ttuiletko ? Millaset noissa vaihtovälit sitten on ? Millanen Piikkiömiitti ??
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Ei tietoa millaset kuuluu vaihtovälit olla tossa..Ei tuu ulkomuistista. Ja ei ollu vittuilua.Aika halpa kokeilu olis vaihtaa,ku on ollu aika kovassa käytössäkin kait..
En tiiä se oli läppä mut tuun nykimään hihasta jos jossain näen sekä sut että auton.