vaihdevälin lyhennin..?
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Päätin sittenkin kokeilla lyhentimen tekemistä omin voimin. Paljonko olette korottaneet yläpalloa? Ensin ajattelin laittaa maltilliset 15mm, mutta onkohan tuo riittävä? Alkuperäisen sokan saa paikalleen vielä ilmeisesti 20mm korotuksellakin, mutta kumman tuossa tekisi. Jos keppejään käytännössä kokeilleet viitsisivät kertoa...
Pitäisi ehkä varautua siihen, että autolla ajaa joku naispuolinenkin jossain vaiheessa.

Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
No omassa korotin 20mm ja lyhennin on ollut autossa nyt muutaman viikon. Kun siihen on ehtinyt vähän tottua, niin ensin se alkaa tuntua ihan normaalilta se kepin liike ja tällä hetkellä alkaa mietityttää, et oliskohan sittenki pitäny nostaa sitä yläpalloa vielä vähän lisää
Mut se 20mm:n korotus lyhentää kepin liikettä mutu-tuntumalla n. 30-40%. Ja ainahan sitä saa korotettua lisää, jos alkaa liike liian pitkältä tuntua
Olihan siihen tuolla ohjeessa ihan kerrottukin, et paljonko mikäkin korotus lyhentää kepin liikettä.


Olihan siihen tuolla ohjeessa ihan kerrottukin, et paljonko mikäkin korotus lyhentää kepin liikettä.
9-3SC 2.0t Aut. -08
http://www.cardomain.com/memberpage/432510/5
tuolla on jotain aiheeseen liittyvää.. en tosin löydä sivua, missä on ohjeet.
tuolla on jotain aiheeseen liittyvää.. en tosin löydä sivua, missä on ohjeet.
http://www.pajjakid.com/ubipa/short_shift_diy.htm
Tuolla saman topicin alussahan tämä linkki oli, mut laitetaan nyt tähänkin, ni ei tartte kaikkien selailla.
Tuolla saman topicin alussahan tämä linkki oli, mut laitetaan nyt tähänkin, ni ei tartte kaikkien selailla.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Kaippa sitä on sitten kokeiltava 20mm korotusta. Mittailin kyllä joku ilta sitä pakkinastaa ja ehkä parempi olisi korottaa "vain" 19mm. Silloin kaikki toimisi ainakin mallikepin mukaan niinkuin ennenkin. Ehkä pitää vielä ottaa käyttökeppi autosta ja tarkistaa mittaus. Vielä kun pääsisi joku ilta sorvin ääreen pyöräyttämään muutamat korotusrenkulat.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Nyt on homma edennyt siihen vaiheeseen, että teetätän korotusrenkulat tuossa yhdellä pajalla joko vesisuihkulla tai laserilla leikattuna(valmiit muodot ja reiät kohdallaan). Olisiko porukassa kiinnostuneita tilailemaan renkuloita ihan omakustannushintaan? Omaksi projektiksi jäisi vain yläpallon siirto ja uusien pulttien hommaaminen. Kunhan saan protot kotiin ja tiedon hinnasta pienelle erälle, niin voisin ilmoitella täällä. Kiinnostuksensa saa toki ilmaista aikaisemminkin.
Tarkoituksena ei ole sitten hyppiä näiden valmiita keppejä myyvien varpaille. Bisnestä en ala tästä tekemään.
Tarkoituksena ei ole sitten hyppiä näiden valmiita keppejä myyvien varpaille. Bisnestä en ala tästä tekemään.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Nostellaan vähän vanhaa aihetta...
Eli olisko kellään kuvia noista korotus renkaista? En oikein käsittänyt tuossa ulkona kun kattelin et mikä siitä vanhasta virtalukon runkosta pitäs rälläköidä.
Mietin vaan et teettäskö suoraan töissä sorvarilla korotus renkaan....
Eli olisko kellään kuvia noista korotus renkaista? En oikein käsittänyt tuossa ulkona kun kattelin et mikä siitä vanhasta virtalukon runkosta pitäs rälläköidä.
Mietin vaan et teettäskö suoraan töissä sorvarilla korotus renkaan....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Mie voin ottaa huomenna kuvan nuista renkuloista, joita on jäänyt yksi pari pöydälle lojumaan. Näet hieman toimintaperiaatetta.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tässä kuva. Eli homma on seuraava. Joudut katkaisemaan sen kepin muoviosan keskeltä(niin, että pallot ovat erillään) ja sirtämään yläpalloa korotusrenkaan paksuuden verran ylöspäin. Uudet reiät ja pikkupulteilla kiinni. Alapallo myös pikkupulteilla ja se lukkosokka on syytä laittaa takaisin paikoilleen, jos haluaa pakkisalvan olevan pyörimättä pois säädöistään.
Ja noista korotusrenkaista pienempi tulee sinne pohjalle ja suurempi siihen päälle. Ymmärrät varmasti tuon hahlon merkityksen, kun katselet irroitettua keppiä. Mitään ei saa rälläköidä/poistaa alkuperäisestä konsolista. Niin ja tietysti tarvitsee pidemmät pultit, olisikohan mulla ollut 40mm pultit ja pikkusen prikkoja. Asennusohjeet olivat joskus tarjolla, mutta nyt kyseinen osoite ei vastaa...

Matti
Ja noista korotusrenkaista pienempi tulee sinne pohjalle ja suurempi siihen päälle. Ymmärrät varmasti tuon hahlon merkityksen, kun katselet irroitettua keppiä. Mitään ei saa rälläköidä/poistaa alkuperäisestä konsolista. Niin ja tietysti tarvitsee pidemmät pultit, olisikohan mulla ollut 40mm pultit ja pikkusen prikkoja. Asennusohjeet olivat joskus tarjolla, mutta nyt kyseinen osoite ei vastaa...

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Terve.
Kiinnostuin itsekin tuosta ja kysymys kuuluukin, miten hankala on tehdä 91" CD tonttuun??
Tossa ois ens viikonloppuna aikaa säätää ja ennen sitä ois kiva saada vähän ohjeistusta. Nii ja tartteeko mitään rikkoa??
+ oiskos kellään viel noita valmiita settejä nurkissa??
Kiinnostuin itsekin tuosta ja kysymys kuuluukin, miten hankala on tehdä 91" CD tonttuun??
Tossa ois ens viikonloppuna aikaa säätää ja ennen sitä ois kiva saada vähän ohjeistusta. Nii ja tartteeko mitään rikkoa??
+ oiskos kellään viel noita valmiita settejä nurkissa??
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi