vaihdevälin lyhennin..?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Joo, mulle vois kelvata. Paljonko haluat siitä?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Päätin sittenkin kokeilla lyhentimen tekemistä omin voimin. Paljonko olette korottaneet yläpalloa? Ensin ajattelin laittaa maltilliset 15mm, mutta onkohan tuo riittävä? Alkuperäisen sokan saa paikalleen vielä ilmeisesti 20mm korotuksellakin, mutta kumman tuossa tekisi. Jos keppejään käytännössä kokeilleet viitsisivät kertoa... :lol: Pitäisi ehkä varautua siihen, että autolla ajaa joku naispuolinenkin jossain vaiheessa.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

No omassa korotin 20mm ja lyhennin on ollut autossa nyt muutaman viikon. Kun siihen on ehtinyt vähän tottua, niin ensin se alkaa tuntua ihan normaalilta se kepin liike ja tällä hetkellä alkaa mietityttää, et oliskohan sittenki pitäny nostaa sitä yläpalloa vielä vähän lisää :lol: Mut se 20mm:n korotus lyhentää kepin liikettä mutu-tuntumalla n. 30-40%. Ja ainahan sitä saa korotettua lisää, jos alkaa liike liian pitkältä tuntua :wink:
Olihan siihen tuolla ohjeessa ihan kerrottukin, et paljonko mikäkin korotus lyhentää kepin liikettä.
9-3SC 2.0t Aut. -08
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja frenzy »

http://www.cardomain.com/memberpage/432510/5

tuolla on jotain aiheeseen liittyvää.. en tosin löydä sivua, missä on ohjeet.
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

http://www.pajjakid.com/ubipa/short_shift_diy.htm

Tuolla saman topicin alussahan tämä linkki oli, mut laitetaan nyt tähänkin, ni ei tartte kaikkien selailla.
9-3SC 2.0t Aut. -08
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Onko jollain vielä noita myynnissä? Tarjouksia otetaan vastaan.Pitäis sitten sopia M1992 satkuun.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kaippa sitä on sitten kokeiltava 20mm korotusta. Mittailin kyllä joku ilta sitä pakkinastaa ja ehkä parempi olisi korottaa "vain" 19mm. Silloin kaikki toimisi ainakin mallikepin mukaan niinkuin ennenkin. Ehkä pitää vielä ottaa käyttökeppi autosta ja tarkistaa mittaus. Vielä kun pääsisi joku ilta sorvin ääreen pyöräyttämään muutamat korotusrenkulat.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Teemu kirjoitti:Onko jollain vielä noita myynnissä? Tarjouksia otetaan vastaan.Pitäis sitten sopia M1992 satkuun.
keppejä löytyy vielä.hinta on 50e vaihtokepillä.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Nyt on homma edennyt siihen vaiheeseen, että teetätän korotusrenkulat tuossa yhdellä pajalla joko vesisuihkulla tai laserilla leikattuna(valmiit muodot ja reiät kohdallaan). Olisiko porukassa kiinnostuneita tilailemaan renkuloita ihan omakustannushintaan? Omaksi projektiksi jäisi vain yläpallon siirto ja uusien pulttien hommaaminen. Kunhan saan protot kotiin ja tiedon hinnasta pienelle erälle, niin voisin ilmoitella täällä. Kiinnostuksensa saa toki ilmaista aikaisemminkin.

Tarkoituksena ei ole sitten hyppiä näiden valmiita keppejä myyvien varpaille. Bisnestä en ala tästä tekemään.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Nostellaan vähän vanhaa aihetta...

Eli olisko kellään kuvia noista korotus renkaista? En oikein käsittänyt tuossa ulkona kun kattelin et mikä siitä vanhasta virtalukon runkosta pitäs rälläköidä.
Mietin vaan et teettäskö suoraan töissä sorvarilla korotus renkaan....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Mie voin ottaa huomenna kuvan nuista renkuloista, joita on jäänyt yksi pari pöydälle lojumaan. Näet hieman toimintaperiaatetta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Tässä kuva. Eli homma on seuraava. Joudut katkaisemaan sen kepin muoviosan keskeltä(niin, että pallot ovat erillään) ja sirtämään yläpalloa korotusrenkaan paksuuden verran ylöspäin. Uudet reiät ja pikkupulteilla kiinni. Alapallo myös pikkupulteilla ja se lukkosokka on syytä laittaa takaisin paikoilleen, jos haluaa pakkisalvan olevan pyörimättä pois säädöistään.

Ja noista korotusrenkaista pienempi tulee sinne pohjalle ja suurempi siihen päälle. Ymmärrät varmasti tuon hahlon merkityksen, kun katselet irroitettua keppiä. Mitään ei saa rälläköidä/poistaa alkuperäisestä konsolista. Niin ja tietysti tarvitsee pidemmät pultit, olisikohan mulla ollut 40mm pultit ja pikkusen prikkoja. Asennusohjeet olivat joskus tarjolla, mutta nyt kyseinen osoite ei vastaa...

Kuva


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Minäkin enemmän kuin todennäköisesti haluaisin tuollaisen ,mutta ensiksi haluaisin koittaa sitä livenä.Onko jollakin tuollaista pääkaupunkiseudulla ,jotta pääsisi ottaa tuntumaa?
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Terve.

Kiinnostuin itsekin tuosta ja kysymys kuuluukin, miten hankala on tehdä 91" CD tonttuun??

Tossa ois ens viikonloppuna aikaa säätää ja ennen sitä ois kiva saada vähän ohjeistusta. Nii ja tartteeko mitään rikkoa??

+ oiskos kellään viel noita valmiita settejä nurkissa??
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

G-mies kirjoitti:
Kuva


Matti
Kiitos Matti :P
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa eli epäselvyyteni selvisi. muuten homma onkin aika simppeli...
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Vastaa Viestiin