9-5 man Aeroboxi 2,3t A:han

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

9-5 man Aeroboxi 2,3t A:han

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Eli käykö 2,3T Aero manuaalin moottorinohjausboxi vm. -00, 2,3t automaatti vm.-99/00:aan.
9-5 2.3 MY2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Käy!, jos LPT on vm-00->, eli samoilla suuttimilla(ruskeat) kuin Aero.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Onko autoissa samat ahtimet ?

Entäs miten automaatin vääntörajoitus ?
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Ainakin 9-3:ssa ei kuulemma manuaalin ja automaatin boxit käy keskenään 8O . Vai olenko harhaan johdettu....
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

omassa manuaali LPT:ssa on ainakin ollut tomaatti Aeron boksi ja hyvin toimi :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

pade kirjoitti:Onko autoissa samat ahtimet ?

Entäs miten automaatin vääntörajoitus ?
Ahdinhan on eri, mutta G17 joko ahtaa tarpeeksi tai ei, mutta tuo vääntörajoitus itseäni eniten mietityttää. Vaihdelaatikot, kun ei tunnetusti ole halpoja.
9-5 2.3 MY2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Sairas95 kirjoitti:
pade kirjoitti:Onko autoissa samat ahtimet ?

Entäs miten automaatin vääntörajoitus ?
Ahdinhan on eri, mutta G17 joko ahtaa tarpeeksi tai ei, mutta tuo vääntörajoitus itseäni eniten mietityttää. Vaihdelaatikot, kun ei tunnetusti ole halpoja.
Ero Mitsun ja Garretin välillä on niin pieni ettei ole väliä kummalleko ahtimelle softa on tehty. Omassa tonnarissani (automaatti) oli steg3 -softa ilman mitään vääntörajoituksia, hyvin kesti, kuten myös ajelua W-letku irti. Aika vaikea sitä automaattilatikkoa on saada rikki ns. normaaliajossa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Minä en välttämättä menisi laittamaan sellaista boksia autoon joka ei vastaa autossa olevaa rautaa.
Maptunilla automaatteihin rajoitettu vääntö 400Nm eli tuo ehkei vielä Aeron boksilla ole ongelma.
Mutta jos ahdinkin on eri niin en lähtisi laittamaan..Voi toimiakin mutta miten hyvin onkin toinen juttu.. :roll:
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

pade kirjoitti:Minä en välttämättä menisi laittamaan sellaista boksia autoon joka ei vastaa autossa olevaa rautaa.
Maptunilla automaatteihin rajoitettu vääntö 400Nm eli tuo ehkei vielä Aeron boksilla ole ongelma.
Mutta jos ahdinkin on eri niin en lähtisi laittamaan..Voi toimiakin mutta miten hyvin onkin toinen juttu.. :roll:
Ainakin automaatti aeron boksi toimii hyvin 2.3t:ssä ihan vakio turbollakin
Joten testaamaan vaan
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Kiitoksia tähän asti vastauksista. Vielä vähän kaivataan. Eli jos Aeron boxin laittaa, se täytyy varmaan ohjelmoida Saab-huollossa techillä, että saa ajoneston toimimaan oikein? Täytyykö oma boxi myös ohjelmoida irti autosta? Toisaalta, kun boxi irroitettu aikanaan Aerosta, onko se tarvinnut "erottaa" tai muuta vastaavaa, että saa toimimaan toisessa autossa? Ajattelin vaan, että onko sama systeemi, kuin stereoissa?
9-5 2.3 MY2008
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Tuli kuin apteekin hyllyltä, mitä vähän arvelinkin. Kiitos taas.
9-5 2.3 MY2008
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Noniin... Tänään 2,3 T Aero-boxi vaihdettu. Herttoniemen LänsiAuto vaihtoi boxin (olisin vaihtanut itse, mutta halusivat tehdä myös vaihdon), suoritti tarvittavan ohjelmoinnin ja vielä kohtuuhintaan. :)
Ei ole vielä paljon kokemusta, mutta huomenna Vantaalta Jyväskylän taakse käymään(Myhinpään ohi :roll: :twisted: ). Näin pikaisesti ainakin näyttäisi toimivan hyvin, vaikka olikin manuaali autosta. :lol:
9-5 2.3 MY2008
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Reissu tehty. Auto tuntuisi toimivan niin kuin pitääkin. Tosin ei mitään varsinaisia mittauksia, mutta muuten pelittää kuin junan vessa :lol: :lol: (varmaan kohta joku paikka hajoaa :? ).

Edit: Huomasin muuten, ettei autossa ollut alkuperäinen boxi. vaan oli tehty kampanjapäivityksen yhteydessä boxin vaihto (ilmeisesti merkintä C4)
9-5 2.3 MY2008
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Onko ysiviippojen 2.3LPT- padoissa magneettiventtiili ja välijäähdytin vai pitääkö nuokin itte lisiä?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

9-5T kirjoitti:Tuliko tehoa lisää tarpeeksi?
Täytyy sanoa, että oli G17 kutsumanimeltään vaikka rusina, niin kyllä tuntuu lähtevän. Ainoastaan tulpat täytyy vielä varmuudeksi vaihtaa seiskoiksi, vaikka epäilen, että kun suomessa ei voi ajaa 200 km/t 200 kilometriä, niin kutoset olisi varmaan paremmat, vai kuinka? Luulisi kuumempien tulppien pysyvän paremmin puhtaina ja Suomen nopeusrajoituksilla muutamat ohitukset tuskin tulppia sulattaa.
9-5 2.3 MY2008
Vastaa Viestiin