9-5 man Aeroboxi 2,3t A:han
9-5 man Aeroboxi 2,3t A:han
Eli käykö 2,3T Aero manuaalin moottorinohjausboxi vm. -00, 2,3t automaatti vm.-99/00:aan.
9-5 2.3 MY2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Ero Mitsun ja Garretin välillä on niin pieni ettei ole väliä kummalleko ahtimelle softa on tehty. Omassa tonnarissani (automaatti) oli steg3 -softa ilman mitään vääntörajoituksia, hyvin kesti, kuten myös ajelua W-letku irti. Aika vaikea sitä automaattilatikkoa on saada rikki ns. normaaliajossa.Sairas95 kirjoitti:Ahdinhan on eri, mutta G17 joko ahtaa tarpeeksi tai ei, mutta tuo vääntörajoitus itseäni eniten mietityttää. Vaihdelaatikot, kun ei tunnetusti ole halpoja.pade kirjoitti:Onko autoissa samat ahtimet ?
Entäs miten automaatin vääntörajoitus ?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Minä en välttämättä menisi laittamaan sellaista boksia autoon joka ei vastaa autossa olevaa rautaa.
Maptunilla automaatteihin rajoitettu vääntö 400Nm eli tuo ehkei vielä Aeron boksilla ole ongelma.
Mutta jos ahdinkin on eri niin en lähtisi laittamaan..Voi toimiakin mutta miten hyvin onkin toinen juttu..
Maptunilla automaatteihin rajoitettu vääntö 400Nm eli tuo ehkei vielä Aeron boksilla ole ongelma.
Mutta jos ahdinkin on eri niin en lähtisi laittamaan..Voi toimiakin mutta miten hyvin onkin toinen juttu..

Ainakin automaatti aeron boksi toimii hyvin 2.3t:ssä ihan vakio turbollakinpade kirjoitti:Minä en välttämättä menisi laittamaan sellaista boksia autoon joka ei vastaa autossa olevaa rautaa.
Maptunilla automaatteihin rajoitettu vääntö 400Nm eli tuo ehkei vielä Aeron boksilla ole ongelma.
Mutta jos ahdinkin on eri niin en lähtisi laittamaan..Voi toimiakin mutta miten hyvin onkin toinen juttu..
Joten testaamaan vaan
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Kiitoksia tähän asti vastauksista. Vielä vähän kaivataan. Eli jos Aeron boxin laittaa, se täytyy varmaan ohjelmoida Saab-huollossa techillä, että saa ajoneston toimimaan oikein? Täytyykö oma boxi myös ohjelmoida irti autosta? Toisaalta, kun boxi irroitettu aikanaan Aerosta, onko se tarvinnut "erottaa" tai muuta vastaavaa, että saa toimimaan toisessa autossa? Ajattelin vaan, että onko sama systeemi, kuin stereoissa?
9-5 2.3 MY2008
Noniin... Tänään 2,3 T Aero-boxi vaihdettu. Herttoniemen LänsiAuto vaihtoi boxin (olisin vaihtanut itse, mutta halusivat tehdä myös vaihdon), suoritti tarvittavan ohjelmoinnin ja vielä kohtuuhintaan.
Ei ole vielä paljon kokemusta, mutta huomenna Vantaalta Jyväskylän taakse käymään(Myhinpään ohi
). Näin pikaisesti ainakin näyttäisi toimivan hyvin, vaikka olikin manuaali autosta. 

Ei ole vielä paljon kokemusta, mutta huomenna Vantaalta Jyväskylän taakse käymään(Myhinpään ohi



9-5 2.3 MY2008
Reissu tehty. Auto tuntuisi toimivan niin kuin pitääkin. Tosin ei mitään varsinaisia mittauksia, mutta muuten pelittää kuin junan vessa
(varmaan kohta joku paikka hajoaa
).
Edit: Huomasin muuten, ettei autossa ollut alkuperäinen boxi. vaan oli tehty kampanjapäivityksen yhteydessä boxin vaihto (ilmeisesti merkintä C4)



Edit: Huomasin muuten, ettei autossa ollut alkuperäinen boxi. vaan oli tehty kampanjapäivityksen yhteydessä boxin vaihto (ilmeisesti merkintä C4)
9-5 2.3 MY2008
Täytyy sanoa, että oli G17 kutsumanimeltään vaikka rusina, niin kyllä tuntuu lähtevän. Ainoastaan tulpat täytyy vielä varmuudeksi vaihtaa seiskoiksi, vaikka epäilen, että kun suomessa ei voi ajaa 200 km/t 200 kilometriä, niin kutoset olisi varmaan paremmat, vai kuinka? Luulisi kuumempien tulppien pysyvän paremmin puhtaina ja Suomen nopeusrajoituksilla muutamat ohitukset tuskin tulppia sulattaa.9-5T kirjoitti:Tuliko tehoa lisää tarpeeksi?
9-5 2.3 MY2008