HT-Tunen 530x230x76mm cooleri satkuun.
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
- Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
- Viesti:
HT-Tunen 530x230x76mm cooleri satkuun.
Eli asennellessamme tuota cooleria päätettiin ottaa kuvia ja tehdä pieni juttu siitä tänne.
Coolerin lähdöt on 2.5" ja letku myös 2.5" lukuunottamatta turbolta lähtevää mutkaa joka on 2" johtuen siitä, ettei muunnospalaa (2" -> 2,5") saanut sovitettua kuin vasta mutkan jälkeen.
Satkun orkkis cooleri on aika pieni verrattuna uuteen.
Kuva1
Eli ensin kuten kaikki saattaa arvata otetaan puskuri irti (2 ruuvia).
Kuva2.
Sitten poistetaan hinauslenkit kunnolla, jotta putket mahtuvat tarpeeksi syvälle ja puskuri takaisin.
Kuva3.
Sitten rakennellaan sopivat kiinnikkeet, jotta cooleri pysyy keulalla kovemmassakin ajossa.
Kuva4.
Ja asennetaan cooleri keulalle.
Kuva5.
Sitten vaan putkia värkkäämään.
Kuva6.
Kuva7.
Kuva8.
Kuva9.
Puskuria ei kannata heti laittaa kiinni. Ensin kannattaa käydä paikallisella parkilla esittelemässä uutta cooleria...ei vaan kannattaa vähän polkea ja varmistua että liitokset pysyvät kiinni ja vasta sitten laittaa puskuri paikalleen.
Kylä lähtee...ja vinkki miten saa kilven pysymään lasissa kiinni testien ajan.
Kuva10.
Coolerin lähdöt on 2.5" ja letku myös 2.5" lukuunottamatta turbolta lähtevää mutkaa joka on 2" johtuen siitä, ettei muunnospalaa (2" -> 2,5") saanut sovitettua kuin vasta mutkan jälkeen.
Satkun orkkis cooleri on aika pieni verrattuna uuteen.
Kuva1
Eli ensin kuten kaikki saattaa arvata otetaan puskuri irti (2 ruuvia).
Kuva2.
Sitten poistetaan hinauslenkit kunnolla, jotta putket mahtuvat tarpeeksi syvälle ja puskuri takaisin.
Kuva3.
Sitten rakennellaan sopivat kiinnikkeet, jotta cooleri pysyy keulalla kovemmassakin ajossa.
Kuva4.
Ja asennetaan cooleri keulalle.
Kuva5.
Sitten vaan putkia värkkäämään.
Kuva6.
Kuva7.
Kuva8.
Kuva9.
Puskuria ei kannata heti laittaa kiinni. Ensin kannattaa käydä paikallisella parkilla esittelemässä uutta cooleria...ei vaan kannattaa vähän polkea ja varmistua että liitokset pysyvät kiinni ja vasta sitten laittaa puskuri paikalleen.
Kylä lähtee...ja vinkki miten saa kilven pysymään lasissa kiinni testien ajan.
Kuva10.
Viimeksi muokannut Jakke_, Pe Touko 25, 2007 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
- Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
- Viesti:
Ihan mielenkiinnosta ostin ja samalla pieni testi jolla voi todistaa että kyllä se tavallinen kestää. Olisi heti pitäny ostaa vaan tavallisia, mutta wnb spyyningpiru iski. Ja voishan tuo vanha putkineen olla kaupan. Tosin toi kumihaitari on aika haperon näköistä, mutta kestää kyllä. Tarjouksia yv:llä.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
ja vink. konehuoneen putket saa melkein kokonaan tehtyä kahdella ässän orkkis ahtoputkella.
toisen joutuu sahaamaan toista ei.
jos sattuu semmoiset hyllystä löytymään.
ja cooleri kannattaa kiinnittää hieman joustavasti, esim. kumia väliin, jotta ei tärinät vaikuta pitemmän päälle.
mistä oot noita isoja kumimutkia hommannut ?
http://ihanaa.com:81/kuvat/900s%20konet ... 0_0009.JPG
toisen joutuu sahaamaan toista ei.
jos sattuu semmoiset hyllystä löytymään.
ja cooleri kannattaa kiinnittää hieman joustavasti, esim. kumia väliin, jotta ei tärinät vaikuta pitemmän päälle.
mistä oot noita isoja kumimutkia hommannut ?
http://ihanaa.com:81/kuvat/900s%20konet ... 0_0009.JPG