jmarin kirjoitti:
Minusta taas uusi 9-5 on onnistunut, keula näyttää taas suunnilleen "nykyaikaiselta", toisin kuin esim. vm. 2002, jollaisella itse ajelen.
Ajoin juuri 9-3 Aerolla (automaatti). Farmari on kivan näköinen, mutta missään muussa suhteessa 9-3 ei kyllä iske 9-5:n jälkeen. Kaikki on halvemman ja muovisemman oloista. :-I
Eikös tuosta uudesta 9-5:n keulasta ollut jo kommentteja Saabin suunnalta (GM) että tuo säleikkö keskeltä alhaalta tulee poistumaan ja muutenkin tämä uusi kromilookki ei tule muihin malleihin, mukaan lukien tuleva 9-5.
Nämä on niin mielipidejuttuja. Itsellä ei 9000 Aeron jäljiltä sytyttänyt GM900/9-3 / 9-5 koskaan niin paljoa, että olisin harkinnut vaihtoa upgreidaus mielessä. Toki 9-5 alustan toiminta on huomattavasti tonnarista parannettu ja muutekin nykyaikaisempi auto. GM900/9-3 muuten periaatteessa ok, mutta jokin siinä ei koskaan sytyttänyt. Ja lähinnä alusta on suoraan sanottuna vitsi, jos vertaa
kunnossa olevaan og900:n alustaan.
SS jo herätti omistuksenhalua huomattavasti enemmän, mutta kun sedan ei käy, niin se ei käy. Ja nyt viimein kun Combi tuli tarjolle, niin meikäläisen tapauksessa se oli sitten siinä. Toki on halvemman oloinen ja pienempi kuin 9-5, mutta kyllä ajettavuudessa (alustan toiminta) vie voiton minun tuntemuksilla. Muutenkin pienempi (kompakti) koko on mulle vain plussa. SS/SC:n Moottorit 1,8t - 2,0TS on kyllä hieman pettymyksiä, ei voi mitään. Entinen matalapaine 2,0t samoilla teholukemilla on käytännössä pirteämmän oloinen, vai onko nuo OG9-3:t sen verran kevyempiä? 2,8V6 varmaan eri hieno peli, mutta niin on sen kulutuskin.
Huvittavaa sinänsä, että tuota kojelautaa niin paljon täällä on morkattu. Mulle se oli se viimeinen pisara, joka aiheutti sen laatuisen autokuumeen että joutui tilaamaan combin. Eli tykkään kyllä kuvien ja 9-5:n perusteella tuosta uudesta ACC/audio paneelista, sekä kojelaudan ulkonäkö kromilistoineen on ihan jees.
Keräsin tähän huvikseni 9-3 / 9-5 kuva vertailua. Molemmat kyllä todella hienoja ja vaikea sanoa kumpiko tyylikkäämpi. Jokainen voi itse päätellä.
Mun mielestä uusi keula on jotenkin ärhäkämpi, mutta nuo kromit hiukan häiritsee. 9-3 sivuprofiili taas saa 9-5 wagonin näyttämään siltä kuin tuo kontti ois lisätty jälkikäteen.
??