Lähellä auton vaihto
Lähellä auton vaihto
Olin tosi lähellä vaihtaa Saabini S mallin jaguaarin V8 4.0 litraseen pirssiin vm 2000. Testattuani sitä totesin kuitenkin pitkän miettimisen jälken saavani huonomman auton, joten jätin vaihtamatta. Vaikkakin Saabissani on paljon muovia, niin tuskin Jaggessa oli sen vähemän, ja ohituksissa Saabini on ripeämpi.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Lähellä auton vaihto
Onkohan noinSaabanan kirjoitti:ohituksissa Saabini on ripeämpi.

Jotenkin vähän epäilen, Jagessa on kuitenkin 390nm, kun BSR tuunatussa Saabissa maksimissaan 310Nn, joka vielä on BSR:n mittaama optimistinen lukema.
Tietenkin vääntö tulee alhasemmilla kierroksilla, ja saattaahan se Saapas olla vitosella nopeempi, mutta eiköhän toi 80hp ole aika ratkaseva, kun laitetaan talla pohjaan

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Lähellä auton vaihto
BSR tuunatussa Saabissa maksimissaan 400 NmRommitommi kirjoitti:Onkohan noinSaabanan kirjoitti:ohituksissa Saabini on ripeämpi.![]()
Jotenkin vähän epäilen, Jagessa on kuitenkin 390nm, kun BSR tuunatussa Saabissa maksimissaan 310Nn, joka vielä on BSR:n mittaama optimistinen lukema.
Tietenkin vääntö tulee alhasemmilla kierroksilla, ja saattaahan se Saapas olla vitosella nopeempi, mutta eiköhän toi 80hp ole aika ratkaseva, kun laitetaan talla pohjaan

Ei tuo Jaguaarin 390 (nanometrin

Re: Lähellä auton vaihto
Mistäs tiedät?Bob kirjoitti: yksi sellainen yritti aivan toisissaan jätättää motarin rampilta lähdettäessä
Re: Lähellä auton vaihto
Olin havainnoinut liikenneympäristön tapahtumia ja em. Jaguaarin käyttäytymistä jo useamman kilometrin matkalta ennen ko. tilannetta.tevisu kirjoitti:Mistäs tiedät?Bob kirjoitti: yksi sellainen yritti aivan toisissaan jätättää motarin rampilta lähdettäessä
Menee ot, mutta menköön.
Ajatuksena vain se, että tuskin koskaan voi tietää "vastapelurin" oikean jalan asentoa. Monta kertaa on tullut huomattua, että normaalisti (=kohtuu ripeästi) kiihdyttäessä takana tuleva on jäänyt helposti, mutta seuraavassa rampissa tulee takana ja menee ohi vaikkei itse aja normaalia nopeammin. Kehuu sitten kavereille, että kyykytin turbo-saabin rampilla...
Nämä vertailut pitäisi tehdä jonkun kaverin kanssa ja ennalta päättää kuinka kovaan nopeuteen vedätetään.
EDIT:
Ja varmaan saba ainakin näillä bensahinnoilla on "mukavampi" ajella kuin jagge 8-koneella. Toisaalta ei olisi turboviivettä riesana...
Ajatuksena vain se, että tuskin koskaan voi tietää "vastapelurin" oikean jalan asentoa. Monta kertaa on tullut huomattua, että normaalisti (=kohtuu ripeästi) kiihdyttäessä takana tuleva on jäänyt helposti, mutta seuraavassa rampissa tulee takana ja menee ohi vaikkei itse aja normaalia nopeammin. Kehuu sitten kavereille, että kyykytin turbo-saabin rampilla...

Nämä vertailut pitäisi tehdä jonkun kaverin kanssa ja ennalta päättää kuinka kovaan nopeuteen vedätetään.
EDIT:
Ja varmaan saba ainakin näillä bensahinnoilla on "mukavampi" ajella kuin jagge 8-koneella. Toisaalta ei olisi turboviivettä riesana...
Viimeksi muokannut tevisu, Ke Elo 02, 2006 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
ot jatkuu, sallittakoon(?).tevisu kirjoitti:Menee ot, mutta menköön.
Ajatuksena vain se, että tuskin koskaan voi tietää "vastapelurin" oikean jalan asentoa. Monta kertaa on tullut huomattua, että normaalisti (=kohtuu ripeästi) kiihdyttäessä takana tuleva on jäänyt helposti, mutta seuraavassa rampissa tulee takana ja menee ohi vaikkei itse aja normaalia nopeammin. Kehuu sitten kavereille, että kyykytin turbo-saabin rampilla...![]()
Nämä vertailut pitäisi tehdä jonkun kaverin kanssa ja ennalta päättää kuinka kovaan nopeuteen vedätetään.
Pari juttua entisestä duunista. Kaveri kertoi, kuinka oli kiihdytyksen jälkeen blokannut motarilla T5 Volvon 190 kaasari mersulla. Toinen sankari kertoi jättäneensä 9-5 wagonin 1.4 Daewoo Kalosilla. Tuohon jälkimmäiseen oli pakko todeta, että kannattaa varmistua siitä, että ns. kilpailija on tietoinen tilanteesta.
Yksi toinen tarina muusta yhteydestä oli myöskin, kun (jälleen) 190 kaasari mersulla ja T5 Volvolla oli kiihdytetty 200km/h ja testattu jarrutusmatkaa. Oli kuulemma mersu ollut täysin ylivoimainen ja Volvossa ollut ABS niin turha systeemi kuin olla voi. Ensinnäkin, tuo mersu ei edes kulje noin kovaa, muihin epäkohtiin ei edes jaksa ottaa kantaa

Toki tämän ketjun vertailupari on paljon tasaväkisempi kuin mainitsemani.
Viimeksi muokannut Henkka #2283, Ke Elo 02, 2006 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Pitää olla sellainen auto, että silloin ei mennä ohi, kun omassa autossa on sopiva vaihde päällä, kierrokset kohdillaan ja tekee "murhaavan" kickdownintevisu kirjoitti:Ajatuksena vain se, että tuskin koskaan voi tietää "vastapelurin" oikean jalan asentoa. Monta kertaa on tullut huomattua, että normaalisti (=kohtuu ripeästi) kiihdyttäessä takana tuleva on jäänyt helposti, mutta seuraavassa rampissa tulee takana ja menee ohi vaikkei itse aja normaalia nopeammin. Kehuu sitten kavereille, että kyykytin turbo-saabin rampilla...

No tietty siihen nopeuteen saakka, että kilpakumppanin kosla ei enää kiihdy kunnollatevisu kirjoitti:Nämä vertailut pitäisi tehdä jonkun kaverin kanssa ja ennalta päättää kuinka kovaan nopeuteen vedätetään.


#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Niin mullakin. Pitäisi hommata 3 barin map-anturi, mutta kun Maptunilta ei ole vastattu, kun olen kysynyt kyseistä asiaa. Kysyin PCS:stäkin, mutta kyseinen tuote ei kuulu heidän tuotevalikoimiinsatevisu kirjoitti:Mulla tulee murhaava fuel-cut......mankku pitäisi kai vaihtaa...

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
http://www.fmi.vtoy.fi/
Tuolta joskus hommasin 3bar map anturin kun turbokuplaa rakentelin,kohdassa tarvikkeet näyttää olevan sellainen, kallis on.
Tuolta joskus hommasin 3bar map anturin kun turbokuplaa rakentelin,kohdassa tarvikkeet näyttää olevan sellainen, kallis on.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
OK, kiitti. Nyt täytyisi vielä löytää sille adapteri:9-3 Aero kirjoitti:http://www.fmi.vtoy.fi/
Tuolta joskus hommasin 3bar map anturin kun turbokuplaa rakentelin,kohdassa tarvikkeet näyttää olevan sellainen, kallis on.

niin homma olisi suhtkoht pulkassa

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007