
Kone paukahti!!
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Kone paukahti!!
Elikkäs eilen Helsinkiin ajaessa tuli toimintasauhut pihalle oikeen kunnolla. Vauhtia oli cruisella ajellessa 130 ja yhtäkkiä puski savupilven, sit rupes kone takoon vastaan ja hyyty tienposkeen. Kävi helvetin huonosti ja kun avasin konepellin oli ainakin öljyt tullu pihalle öljykorkin kautta ja koko kone ihan öljyssä. Chekengine valo sytty palaan ku käänsin virrat uudestaan päälle. Mitäköhän mahto oikeen hajota ja meneekö moottoritakuuseen ku on kaikki huollot tehty ajallaan? Turbon ei ainakaan pitäis ny olla syyllinen ku on just vaihdettu. Saab jäi odottaan hinuria ja ite poistuin paikalta juopotteleen vitutukseen 

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=42135
Lukasitko koskaan noita vastauksia jota kirjoitettiin tuonne ? Siellä meinaan tuli aika paljon kommentteja aiheesta.
Ei tainnut palikat olla ihan kohdillaan autossa. Jokin noista asioista tuolla voi hyvinkin olla syynä nyt..
Lukasitko koskaan noita vastauksia jota kirjoitettiin tuonne ? Siellä meinaan tuli aika paljon kommentteja aiheesta.
Ei tainnut palikat olla ihan kohdillaan autossa. Jokin noista asioista tuolla voi hyvinkin olla syynä nyt..

Pahoittelun tapahtuman johdosta. Ole lueskellut Saab9-5 270hp edesottamuksia ja rehellisesti sanoen en todellakaan yllättynyt että näin kävi. Koneen virittäminen lyhentään käyttöikää, ja varsinkin jos käytetään vääriä komponetteja ja ylitetään suositukset. Takuun voi kyllä unohtaa, paitsi jos onnistuu kusettamaan huoltoa oikein kunnolla.
Viimeksi muokannut eklunto1, Su Elo 06, 2006 07:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Otappa yhteys
Otappa yhteys PCS:lle. Niillä saattaa olla vielä varastossa 9-5 2.3t tehdasuusi kone.
Jos yrität takuu huoltoon, niin laita kaikki vakioksi.
Velipojalla kävi vastaavasti kaksi kertaa. Ensimmäisellä oli 1 tai 2 mäntää halki. Toisella kertaa yksi mäntä räjähti totaalisesti ja koneesta oli melkein kaikki osat kappaleina.
Jos yrität takuu huoltoon, niin laita kaikki vakioksi.
Velipojalla kävi vastaavasti kaksi kertaa. Ensimmäisellä oli 1 tai 2 mäntää halki. Toisella kertaa yksi mäntä räjähti totaalisesti ja koneesta oli melkein kaikki osat kappaleina.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Suappia kävi ennen hesanreissua testaan Maptunin henkilö ja kaikki saatiin suurinpiirtein kuntoon. Saabissa on nordikin steg3 ja garretin GT20 ahdin. minkäs hintasia tommoset 2,3t koneet on... et tietää sit verrata kannattaako vanha korjata vai ostaa toinen kone tilalle? nykysellä koneella on ajettu 158tkm.
Teetä arvio korjauksesta. Autosähkö Takala on Nokialla erikoistunut Saab korjauksiin. Itselläni hyvät kokemukset ko paikasta. Varaosahaualla löytyi mm.Saab9-5 270hp kirjoitti:Suappia kävi ennen hesanreissua testaan Maptunin henkilö ja kaikki saatiin suurinpiirtein kuntoon. Saabissa on nordikin steg3 ja garretin GT20 ahdin. minkäs hintasia tommoset 2,3t koneet on... et tietää sit verrata kannattaako vanha korjata vai ostaa toinen kone tilalle? nykysellä koneella on ajettu 158tkm.
Huom.1: 2,3 T ILMAN APULAITTEITA
Huom.2: JA TURBOA, KYSY TARJOUS M
Vuosimalli: 1999
Mittari/tkm: 195000
Varastonumero: J26435
Moottori: 2,3T
Autoväri: T-SIN
Käytetyn osan hinta: 2100 Eur
Eli jos koko remppa alkaa menemään paljon yli ton ja vanha ahdin on vielä kunnossa, niin kannattanee alkaa miettimään toisen koneen hankintaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Aattelitko että männän vaihdolla homma on "bueno"?Saab9-5 270hp kirjoitti:No niin tän hetkisen diagnosin mukaan nelospytyn mäntä on hajonnu, tai ainakaan sieltä ei löytyny puristuksia. siitä ei oo tietoo onko muuta hajonnu ennen ku ne saa saabilla koneen avattua, mut toivossa on hyvä elää et muuta kalliimpaa ei löydy.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Minulla on sellanen kutina, et josko kaveri vedättäs ihan kympillä... anteeksi vaan, mutta ihan oikeesti voiko joku olla enempää pihalla omasta autostaan. Ja ihmettelen hieman sitäkin, että MapTunin kaverilla on kiinnostusta toisen virifirman lastuttamaan autoon, mutta onhan sitä saabistit auttanu ennenkin muun merkin omistajia, et onhan se mahdollista. Siis, meitä on moneen menoon.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
No suappi on edellisen omistaman virittelemä, joten en kai mä voi tietää ihan tarkalleen mitä kaikkee palikkaa se on siihen lätkiny kiinni... ainoo minkä tiedän varmaks on ne mitä huoltokirjassa lukee eli ne nordikin palikat. Ei se ihan pelkällä männän vaihdolla varmaan kuntoon tuukkaan, mut se on ainoo asia mitä ne ilmotti hämeenlinnan länsiautosta. Ja matti voi mennä ihaileen mun saabia hämeenlinnaan ja vetästä konepellin auki, jos niin paljon kiinnostaa!
Sorry vaan, mutta kyllä tuo sekava kirjottelu antaa hieman hämärän kuvan.Saab9-5 270hp kirjoitti:No suappi on edellisen omistaman virittelemä, joten en kai mä voi tietää ihan tarkalleen mitä kaikkee palikkaa se on siihen lätkiny kiinni... ainoo minkä tiedän varmaks on ne mitä huoltokirjassa lukee eli ne nordikin palikat. Ei se ihan pelkällä männän vaihdolla varmaan kuntoon tuukkaan, mut se on ainoo asia mitä ne ilmotti hämeenlinnan länsiautosta. Ja matti voi mennä ihaileen mun saabia hämeenlinnaan ja vetästä konepellin auki, jos niin paljon kiinnostaa!
Saattaa heittää kiinnostamasta kokonaan.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Josko sieltä olisi mäntäpistiäinen vieraillut, eli ensimmäisenä kansi auki ja koettaa katsoa saisiko kannesta vielä kalua, jos on sylinterissä pahoja skraaduja niin se sylinteri putkitettavaksi (ei maksa kovin paljoa), sitten tietty kampiakseli mahdollisesti oikaistavaksi ja kaulat kiillotettavaksi, ja jos joku kaula on saanut siipeensä niin hiominen alikokoon + siihen sopivat laakerit ynnä lohkon runkolaakerilinjan mittaus ja mahdollinen oikaisuhionta + mahdollisesti runkolaakeripukkien hiomista (siis jos on tarves).
Sitten vaan tonnarin männät + kanget niin kestää paremmin
Aivan varmaan pääsee pienemmillä kustannuksilla kuin ostamalla uuden vaihtomoottorin jossa on nuo samat heiveröt vakiomännät, etenkin jos on tarkoitus pitää kone yhtä vireänä kuin ennenkin.
Toivottavasti tarina ei ole trolleilua
Sitten vaan tonnarin männät + kanget niin kestää paremmin

Aivan varmaan pääsee pienemmillä kustannuksilla kuin ostamalla uuden vaihtomoottorin jossa on nuo samat heiveröt vakiomännät, etenkin jos on tarkoitus pitää kone yhtä vireänä kuin ennenkin.
Toivottavasti tarina ei ole trolleilua

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98