900 16-valve ei käynnisty lämpimänä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2081
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
900 16-valve ei käynnisty lämpimänä
-89 satku 16-valve ei lähde käyntiin lämpimänä kun sammuttaa ja koittaa samantien käyntiin niin ei käynnisty vasta kun viiden minuutin odottamisen jälkeen. mikä vois olla syy? esim tankkauksen ehteydessä vika ilmenee.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 900 16-valve ei käynnisty lämpimänä
Koitas konstia. Kun sammutat moottorin kuumana niin ota ennen käynnistysyritystä ryyppysuuttimelta johtoliitin auki.antti.hakamaa kirjoitti:-89 satku 16-valve ei lähde käyntiin lämpimänä kun sammuttaa ja koittaa samantien käyntiin niin ei käynnisty vasta kun viiden minuutin odottamisen jälkeen. mikä vois olla syy? esim tankkauksen ehteydessä vika ilmenee.

Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2081
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
kummassakaan satkussani ei ole kyseistä kylmä käynnistys suutinta, eli vika ei voi olla se. puola vikaa olen epäillyt vaan kun lähtee jo 5 minuutin päästä käyntiin niin jäähtyykö puola niin nopeasti et toimistaas kun on paskana.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vois olla puola. 99 alkoi lämpimällä koneella röpöttämään ja "kiihdyttäessä" kuulosti Subarulta. Puola oli rikki, tai no, hajosi lopullisesti kotipihaan. Lähti käyntiin, sammui heti ja eikä enää lähtenyt käyntiin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2081
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
mittailin tossa äsken puolan ja toisio käämin vastus oli 10000 ohm, kun ohje on max 8200 ohm. no vaihdoin yhdestä kaasari satkusata jossa ehjä puola niin ei vaikuttanut vika uusiutui toisio käämin vastus tässä puolassa 8500 ohm:a. oiko noinkin pieni ero vaikuttaa teytyy irrotella seuraavak tost ruiskusta puola niin on ainakin ikean lainen niin vika selviää paremmin.
voi olla tietty et se rikkinäinen puola kuormittanu jotain muuta niin paljon et joku sytkän pääteasteista on rikkoutunut.
voi olla tietty et se rikkinäinen puola kuormittanu jotain muuta niin paljon et joku sytkän pääteasteista on rikkoutunut.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2081
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
vaihdoin toimivasta autosta puolan ja pääteasteen ja sama vika jälleen. mites se asento anturi vaikutaa tässä 16 tappisessa tonne kampiakselille muistaakseni kun jakajassa se ei ainakaan ole.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2081
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2081
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
tänään hain motonetistä pumpun releen ja ajattelin koittaa sitä vian korjaamiseksi, mutta motonetistä saamallani releellä auto ei käynnisty ollenkaan. ja kun koitin toisesta saapista ehjää relettä niin lähti käyntiin. antoivat väärän releen tai se on susi jo uutena. rele on muuten k.a.f merkkinen ei siis aito Bhosch.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918