turbosatku saattohoitoon?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Kun nyt oli tuosta huohotuksesta puhetta niin huomasin omasta satkustani sellaisen jännän asian.
Vena kopassa on semmoinen muovinen huohotus Y haara hässäkkä. Yksi iso ulostulo joka menee ennen turboo olevaan imuputkeen. Toinen, paljon pienempi lähtö on murtunut, sitä ei siis ole. Imusarjassa olisi sille paikka, mutta se muovinen letkuliitin on plommattu kiinni. Tässävälissä on ainakin vapari vehkeissä ohkainen huohotus putki.

Eikös tässä kuuluisi olla turboissakin pikkuletku, tosin jonkin takaiskun jälkeen kylläki.

Ainakin tuo imusarjan rikkinäinen huohotus liitin ei varmaankaan ole hyvästä.

Sen ison huohotusletkun kun ottaa irti, niin huomaa selvästi että se kone huohottelee kannen kauttta. Tosin eikös tällöin letkun päässä pitäisi tuntua imu? Vaikuttaa aika hiljaselta. Ei ollu tilaa sinne letkuun puhallellakkaan että huomaisin onko tukossa vai ei.

Mitenkäs turbosatkujen huohotus on yleensä toteutettu??
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

pitäisi juu se pikkuletku mennä imusarjaan, eli ihan samanlailla kuin vapareissakin paitsi että siinä pikkuletkussa on juuri se takaisku.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

mikkoimp kirjoitti:pitäisi juu se pikkuletku mennä imusarjaan, eli ihan samanlailla kuin vapareissakin paitsi että siinä pikkuletkussa on juuri se takaisku.
Ja joissain vuosimalleissa sitä letkua ei käsitykseni mukaan ollut, vaan pikkuletkun nippa venakopan puolelta oli tehtaan toimesta tulpattu ja lyhennetty.

Ratkaissut letkun sekä takaiskuventtiilin lisääminen kuulemma monta tyhjäkäyntisavutuksesta kärsivää tapausta, jolloin on epäilty savutuksen syyksi viallista ahdinta.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Näin oli allekirjoittaneella. Tyhjäkäyntisavutus loppui siihen, kun tuo ohut letku takaiskuvenan kera asennettiin 99:iin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niimpäs muuten loppui minullakin, oli varmaan ihan originaali tulppa tuossa -83 turbossa, kumitutti siinä pienessä letkussa.
sen sitten kun huomasin ettei se mene imusarjaan niin sinne törkkäsin samalla kun öljyt vaihdoin, eipä enää savuta, kun sen ostin niin savutti, kuvittelin vaan että öljyistä johtui...
en nyt silti vielä varmaksi tiedä alkaako savutus taas uudestaan kun öljyillä ajetaan enemmän, vasta 2000 ajettu...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

DIggItaLLr kirjoitti:Paisari kuplii, öljy on beilysin näköst, lähtee kylmänä kolmella
Kansipahvissa lienee halkema. Kylmänä pääsee vettä pyttyyn ja lämpöisenä painetta pytystä vesiputkiin. :roll:
Vastaa Viestiin