Kytkin hajosi... Valmistusvirhe Sachs kytkinlevyissä!?!
-
- "Ruisku"
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Kytkin hajosi... Valmistusvirhe Sachs kytkinlevyissä!?!
Hellurei...
Kytkin sitten otti ja sanoi työsopimuksensa irti kesälomareissulla... JIPPII!!!
Ilmauksen suoritin reissussa korjaamolla ja sen jälkeen kytkin toimi mainiosti n.150km... ja sitten taas startatessa auto lähtee taaksepäin vaikka kytkin oli pohjassa!
Ei irroittanut enää toisen ilmauksen jälkeen ja sai ajella sitten kolmos vaihteella kotiin... Autolla ajettu hieman yli 80 tkm ( vm.2002 2.0t )
Korjaamolla käytin ja vaihtoivat kytkimen työsylinterin ja totesivat , että ilmeisesti jousi on irronnut kytkinlevystä, koska vika toistui ! ! !
( Työsylinteristä oli myös mennyt kumitiivisteet ja kytkin edelleen ulisee/rahisee, eikä irroita )
Auto odottaa tällä hetkellä korjausta ja
nyt kovasti mietin, että laittaisiko viggen kytkimen vai tavallisen?!?
( Kestääkö se paremmin ja onko jäykempi normaali käytössä vakio autossa )
Muillakin näyttää olevan alkavia oireita... Ainakin itselläni oli ulinaa ennen lopullista hajoamista
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=kytkin
Kytkin sitten otti ja sanoi työsopimuksensa irti kesälomareissulla... JIPPII!!!
Ilmauksen suoritin reissussa korjaamolla ja sen jälkeen kytkin toimi mainiosti n.150km... ja sitten taas startatessa auto lähtee taaksepäin vaikka kytkin oli pohjassa!
Ei irroittanut enää toisen ilmauksen jälkeen ja sai ajella sitten kolmos vaihteella kotiin... Autolla ajettu hieman yli 80 tkm ( vm.2002 2.0t )
Korjaamolla käytin ja vaihtoivat kytkimen työsylinterin ja totesivat , että ilmeisesti jousi on irronnut kytkinlevystä, koska vika toistui ! ! !
( Työsylinteristä oli myös mennyt kumitiivisteet ja kytkin edelleen ulisee/rahisee, eikä irroita )
Auto odottaa tällä hetkellä korjausta ja
nyt kovasti mietin, että laittaisiko viggen kytkimen vai tavallisen?!?
( Kestääkö se paremmin ja onko jäykempi normaali käytössä vakio autossa )
Muillakin näyttää olevan alkavia oireita... Ainakin itselläni oli ulinaa ennen lopullista hajoamista
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=kytkin
Viimeksi muokannut TOPPAHOUSU, Ke Loka 08, 2008 15:52. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Re: Kytkin hajosi... TYYPPIVIKA ?!?
Eipä nämä kytkimen sylinteri ongelmat taida kovinkaan harvinaisia olla... päin vastoin. Itsekkin olen vaihdattanut autoon koko kytkin osaston ja vika oli työsylinterissä, vuoti nesteet pihalle.TOPPAHOUSU kirjoitti:Hellurei...
Kytkin sitten otti ja sanoi työsopimuksensa irti kesälomareissulla... JIPPII!!!
Ilmauksen suoritin reissussa korjaamolla ja sen jälkeen kytkin toimi mainiosti n.150km... ja sitten taas startatessa auto lähtee taaksepäin vaikka kytkin oli pohjassa!
Ei irroittanut enää toisen ilmauksen jälkeen ja sai ajella sitten kolmos vaihteella kotiin... Autolla ajettu hieman yli 80 tkm ( vm.2002 2.0t )
Korjaamolla käytin ja vaihtoivat kytkimen työsylinterin ja totesivat , että ilmeisesti jousi on irronnut kytkinlevystä, koska vika toistui ! ! !
( Työsylinteristä oli myös mennyt kumitiivisteet ja kytkin edelleen ulisee/rahisee, eikä irroita )
Auto odottaa tällä hetkellä korjausta ja
nyt kovasti mietin, että laittaisiko viggen kytkimen vai tavallisen?!?
( Kestääkö se paremmin ja onko jäykempi normaali käytössä vakio autossa )
Muillakin näyttää olevan alkavia oireita... Ainakin itselläni oli ulinaa ennen lopullista hajoamista
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=kytkin
Itseäni kismittää edelleen tuo remontti kun kytkin ei vieläkään irrota tarpeeksi vaikka kaikki osat on uutta! Pakin päälle laitto kanittaa! Ai että tätä autoilun ihanuutta.:D
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kytkin hajosi... TYYPPIVIKA ?!?
Laita Viggenin kytkin, mikäli harkitset auton virittämistä. Pitäisi kestää ainakin 450 Nm:n väännön ja kytkintuntuma on vain aavistuksen verran raskaampi kuin orkkiskytkimessä.TOPPAHOUSU kirjoitti:Auto odottaa tällä hetkellä korjausta ja
nyt kovasti mietin, että laittaisiko viggen kytkimen vai tavallisen?!?
( Kestääkö se paremmin ja onko jäykempi normaali käytössä vakio autossa )
Jos kuitenkin ajaa orkkisautolla, niin tuskinpa tuosta Viggenin kytkimestä on hirveästi hyötyä orkkiskytkimeen verrattuna.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Ruisku"
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Kytkin hajosi... TYYPPIVIKA ?!?
Turbo Sensonic kirjoitti: Laita Viggenin kytkin, mikäli harkitset auton virittämistä. Pitäisi kestää ainakin 450 Nm:n väännön ja kytkintuntuma on vain aavistuksen verran raskaampi kuin orkkiskytkimessä.
Jos kuitenkin ajaa orkkisautolla, niin tuskinpa tuosta Viggenin kytkimestä on hirveästi hyötyä orkkiskytkimeen verrattuna.
Kestääkö vakio kytkin miten vääntöä
Ps. Kyllä jos jotain isompaa korjausta vielä tulee niin auton merkki vaihtuu... Ajettelin vielä joku aika sitten tommoista isompaa 95 saabbia, mutta kyllä taas usko on koetuksella.
Re: Kytkin hajosi... TYYPPIVIKA ?!?
Vakiokykä kestää/pitää about stage3 viritystä, tosin joillain luistaa joillain ei. Siinä rajoilla se on.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Hyvinhän sitä pärjää ilman kytkintä jonkin aikaa jos vaan on hyvä akku, meinaan kaupunkiliikenteessä, kunhan ei joudu ylämäkeen. Maantiellä ei ole mikään ongelma ajella
Vaihteetkin menee silmään ihan hyvin kun kikkailee kaasulla.
Vaihteetkin menee silmään ihan hyvin kun kikkailee kaasulla.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
-
- "Ruisku"
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Niin ja tuolla tavalla hajoittaa laatikko siinä ohessa! ! !hasha kirjoitti:Hyvinhän sitä pärjää ilman kytkintä jonkin aikaa jos vaan on hyvä akku, meinaan kaupunkiliikenteessä, kunhan ei joudu ylämäkeen. Maantiellä ei ole mikään ongelma ajella
Vaihteetkin menee silmään ihan hyvin kun kikkailee kaasulla.
Joka kerta, kun vaihteen laiton yhteydessä hiemankin "rusahtaa"... niin se tekeekin tosi hyvää laatikolle
Vaikka kuin hyvin yrittää välikaasulla laittaa vaihteen silmään, niin aina joskus kaikilla "rusahtaa"...
Jep jep - eivät kytkinmurheet aivan outoja ole OG9-3:ssa. Kytkin lakkasi irroittamasta n. 55 tkm kohdalla ja tietenkin emännän työreissulla . Puhelintuen avulla auto (9-3 2.0t -02) saatiin nelostien varresta kohteeseen ja kas, paluumatka sujui ongelmitta. Seuraavana aamuna ei sitten taas irroittanut. Eipä siinä muuta kuin kytkin pöydälle... Yhdestä kytkinlevyn jousesta oli irronnut pala, joka singahteli sinne tänne . Kytkinpaketti meni takuuseen, mutta vaihdatin työsylinterinkin ettei tarvii heti avata...
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Jees, jees!
Sain kytkimen vaihdatettua paikallisessa merkkiliikkeessä ja kytkimen sisältä löytyi metallin palanen, joka oli irronnut jostain kohdasta kytkinlevystä...
Laitan kuvaa kytkinlevystä ja metallin palasesta myöhemmin!
Ps. kyllä ei vakuuttanut taaskan tuo merkkihuolto, kun piti vielä uudestaan käyttää auto laitossa seuraavana päivänä
Sain kytkimen vaihdatettua paikallisessa merkkiliikkeessä ja kytkimen sisältä löytyi metallin palanen, joka oli irronnut jostain kohdasta kytkinlevystä...
Laitan kuvaa kytkinlevystä ja metallin palasesta myöhemmin!
Ps. kyllä ei vakuuttanut taaskan tuo merkkihuolto, kun piti vielä uudestaan käyttää auto laitossa seuraavana päivänä
Ihan kokemuksesta tiedän että vakio kytkin joko kestää tai ei kestä 400Nm. Mulla oli huono onni ja ei kestänyt. Viriputkan kaverit totesivat, että 1/10 hajoaa, jos haluaa että varmasti kestää kannattaa vääntö rajoittaa 380Nm tasolle. Tuo alkuperäisen viestin kytkin ongelma kuullostaa kyllä pahalta. Yleensä kytkin vain luistelee, eikä hajoa noin totaalisesti. Mutta taitaa olla niin että silloin on mennyt levyt ja tossa pahemmassa tilanteessa työsylinteri.
Itse laitoin Viggen kytkän, hintaeroa ei tainnut juurikaan olla niin miksi ei kun työ on se kallis juttu. Trolli.nu toimitti kytkimen sopivaan club hintaan ja painelaakerin sai Motonetistä.
Itse laitoin Viggen kytkän, hintaeroa ei tainnut juurikaan olla niin miksi ei kun työ on se kallis juttu. Trolli.nu toimitti kytkimen sopivaan club hintaan ja painelaakerin sai Motonetistä.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27
-
- "Ruisku"
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Tässäpä kuva mitä se kytkin oli syönyt...
Aika pieni palanen aiheutti pyöriessään levyn välissä nuo kytkin ongelmat
( Palanen oli irronnut jousen alaosasta kytkin levyn sisältä. )
Aika pieni palanen aiheutti pyöriessään levyn välissä nuo kytkin ongelmat
( Palanen oli irronnut jousen alaosasta kytkin levyn sisältä. )
Viimeksi muokannut TOPPAHOUSU, Ke Loka 08, 2008 19:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Kytkin hajosi... TYYPPIVIKA ?!? KUVAT LISÄTTY ! JA TAAS!!!!!
Kyllä V...taa!!! Kytkin taas rikki samalla tavalla!!!
Ajettu tällä uudella kytkimellä hieman yli 50tkm ja samat oireet jälleen...
En tiedä kuka maksaa tällä kertaa tämän kytkimen uusimisen, koska kyllähän kytkimen kuuluu kestää yli 50tkm!!!
Viimeksi remontti on tehty paikallisessa merkkiliikkeessä, jonne pitää huomenna mennä keskustelemaan asiasta.
Sachs merkkinen kytkin paketti sinne viime kerralla laitettiin ja alkuperäinenkin oli saman merkkinen, joten kyllä noissa kytkimissä on oltava valmistusvirhe!!!!
MISTÄ KESTÄVÄ KYTKIN ja mieluiten edullisesti !?
Korjaamolle soitin ja puotetaan laatikko pois ja katsotaan, mitä kytkin on syönyt.
Kyllä käy saabistin sielun päälle
Ajettu tällä uudella kytkimellä hieman yli 50tkm ja samat oireet jälleen...
En tiedä kuka maksaa tällä kertaa tämän kytkimen uusimisen, koska kyllähän kytkimen kuuluu kestää yli 50tkm!!!
Viimeksi remontti on tehty paikallisessa merkkiliikkeessä, jonne pitää huomenna mennä keskustelemaan asiasta.
Sachs merkkinen kytkin paketti sinne viime kerralla laitettiin ja alkuperäinenkin oli saman merkkinen, joten kyllä noissa kytkimissä on oltava valmistusvirhe!!!!
MISTÄ KESTÄVÄ KYTKIN ja mieluiten edullisesti !?
Korjaamolle soitin ja puotetaan laatikko pois ja katsotaan, mitä kytkin on syönyt.
Kyllä käy saabistin sielun päälle
-
- "Ruisku"
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Kytkin hajosi... TYYPPIVIKA ?! TAAS KYTKIN LEVY RIKKI !!
No niin korjaamalla purkivat kytkimen pois ja yllätys,yllätys samanlainen metallin palanen löytyi sieltäkin...
Maahantuoja lupasi korvata vain osat ei töitä, kun tästä on YLI kaksi vuotta!!!
( Kaksi vuotta on takuu aika...)
No onhan siitä melkein 2vuotta 2kuukautta, joten pitää taas kääntyä kuluttaja-asiamiehen puoleen...
Eihän se voi olla noin että "heti" takuun loputtua tavara hajoaa ja sitä ei muka takuu korvaa.
Ja varmaan yrittävät laittaa samanlaisen kytkimen sinne jälleen kolmannen kerran, että saa taas kohta mennä uudelleen huoltoon
Ps. Jos jollakin on samoja ongelmia, niin muistakaa kysyä tekivätkö kytkimen vaihdon jälkeen nelipyöräsuuntauksen. Meni nimittäin viime kerran huollon jälkeen eturenkaat aika nopeasti pilalle...
HUOLLOSSA EIVÄT OSAA SANOA KÄYKÖ 2.0t 9-3 2002vm. autoon esim VIGGEN kytkin???? ( Asiantutevaa porukkaa... )
Siis heidän järjestelmä ei anna, kuin yhden varaosa numeron kyseiseen autoon ja ovat taas tyrkyttämässä SACHS:n paska levyä!!!!
Jos laittaa tuon viggen kytkinlevyn, niin pitääkö paineasetelma laittaa myös?
Maahantuoja lupasi korvata vain osat ei töitä, kun tästä on YLI kaksi vuotta!!!
( Kaksi vuotta on takuu aika...)
No onhan siitä melkein 2vuotta 2kuukautta, joten pitää taas kääntyä kuluttaja-asiamiehen puoleen...
Eihän se voi olla noin että "heti" takuun loputtua tavara hajoaa ja sitä ei muka takuu korvaa.
Ja varmaan yrittävät laittaa samanlaisen kytkimen sinne jälleen kolmannen kerran, että saa taas kohta mennä uudelleen huoltoon
Ps. Jos jollakin on samoja ongelmia, niin muistakaa kysyä tekivätkö kytkimen vaihdon jälkeen nelipyöräsuuntauksen. Meni nimittäin viime kerran huollon jälkeen eturenkaat aika nopeasti pilalle...
HUOLLOSSA EIVÄT OSAA SANOA KÄYKÖ 2.0t 9-3 2002vm. autoon esim VIGGEN kytkin???? ( Asiantutevaa porukkaa... )
Siis heidän järjestelmä ei anna, kuin yhden varaosa numeron kyseiseen autoon ja ovat taas tyrkyttämässä SACHS:n paska levyä!!!!
Jos laittaa tuon viggen kytkinlevyn, niin pitääkö paineasetelma laittaa myös?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Kytkin hajosi... TYYPPIVIKA ?!
Mitä eroa vm.2002 9-3 2.0t 150hp kytkimellä ja saman vuotisen Aeron kytkimellä?
Re: Kytkin hajosi... TYYPPIVIKA ?!
Jostain syystä EPC ei tunne muita, kuin seuraavat kytkimet -02 vuosimallin autoon:
Article : Kytkinsarja
PartNo : 4614012
Usage : 2,0, TURBO
Order Quantity : 1
Article : Kytkinsarja
PartNo : 4773396
Usage : 1998-2002, DIESEL
Order Quantity : 1
Article : Kytkinsarja
PartNo : 9636721
Usage : 1999-2002, B235R
Order Quantity : 1
http://webcat.zf-trading.com/
tuolta voit selailla autokohtaisesti Sacshin valikoimaa.
Itse suosittelisin Viggen-pakettia kokonaisuudessaan, sillä ainakaan EPC ei erotellut pienpaineen tai Aeron kytkimiä millään tavalla. Tuolta Sachsin sivuilta taas löytyy vaikka mitä, mutta sama kytkin on edelleen 150hv ja 205hv koneissa.
Matti
Article : Kytkinsarja
PartNo : 4614012
Usage : 2,0, TURBO
Order Quantity : 1
Article : Kytkinsarja
PartNo : 4773396
Usage : 1998-2002, DIESEL
Order Quantity : 1
Article : Kytkinsarja
PartNo : 9636721
Usage : 1999-2002, B235R
Order Quantity : 1
http://webcat.zf-trading.com/
tuolta voit selailla autokohtaisesti Sacshin valikoimaa.
Itse suosittelisin Viggen-pakettia kokonaisuudessaan, sillä ainakaan EPC ei erotellut pienpaineen tai Aeron kytkimiä millään tavalla. Tuolta Sachsin sivuilta taas löytyy vaikka mitä, mutta sama kytkin on edelleen 150hv ja 205hv koneissa.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki