Kiitoksia foorumilaisille, vika löytyi!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Skraba
"Kaasari"

Kiitoksia foorumilaisille, vika löytyi!

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Moro!

Kiitoksia teille kirjoittelijoille ja saabi-harrastajille! Emännän 9000 sammahti kesken leikin kerta laakista kylmäksi ja auton kimpussa pyöri useampikin pää. Hakua käyttämällä löytyi vastaavanlainen tilanne ja korkkasin tästä rohkaistuneena sytkä-yksikön ja voila - halki oli pamahtanut!

Nyt pitää mennä hakemaan kaupasta uusi - kysymys kuuluukin, mistä sellainen kannattaisi ostaa? Onko jotain luottopaikkoja, jotka myy saabin orkkis-osia muut kuin merkkiliikkeet? Osalla on kuulemma hintaa 200+ euroa?

Korjata sitä tuskin voi.

Kiitos vielä kerran.
- Skraba
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ei voi korjata.

Merkkiliikkeestä saa, ja maksaa punaisena n. 200 euroa ja musta kasetti huhujen mukaan enemmän. Itse ostaisin lähimmästä merkkiliikkeestä, helppo hakea sitten uusi takuuseen jos hajoaa. Heikoin omani on kestänyt 23 päivää ja yksikään ei ole kestänyt kokonaista vuotta.
Skraba
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Siis hajoileeko nuo alkuperäisetkin yksiköt tuollalailla käsittämättömästi? No sitten pitää hakeakin suosiolla alkuperäinen. Punainen malli kyseessä.

Olikos noilla joku mainitsemasi takuukin olemassa? (jopa 2vuotta?)

edit: Ainiin. Mikä hitto noita särkee? Voisiko tuon hajoaminen (ei tietääkseni ikinä vaihdettu ja auto '94 300tkm) liittyä siihen, että emäntä tyhjenti akun kylmälaukulla ja sitten koitti käyntiin tyhjällä akulla ja hädin tuskin jaksoi pyörittää. Jos ois siinä kohtia joutunut jotenkin koville ja ottanut nokkiinsa? Tästä kului noin viikko ja sitten hajosi tuo yksikkö...
Viimeksi muokannut Skraba, To Elo 10, 2006 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Skraba
9000 cs -94
Matalapaineturbo

DI puhtaaseen koneseen

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Jos mahdollista, niin kannattaa puhdistaa tulppien ympärykset roskista ja etenkin kosteudesta (ei varmaan tänä kesänä akuuttia). Minulla moottorinpesuvettä oli valahtanut tulpan ympärille ja 200€ lasku siitä tuli (If:n kasko korvasi hinaushinnan lähimpään merkkiliikkeeseen itse tehdystä korjaukseta, eli minulle jäi VAIN 100€ lasku tuosta ammattitaidottomasta moottorin pesusta.
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Re: DI puhtaaseen koneseen

Viesti Kirjoittaja peinu »

9000 cs -94 kirjoitti:Jos mahdollista, niin kannattaa puhdistaa tulppien ympärykset roskista ja etenkin kosteudesta (ei varmaan tänä kesänä akuuttia). Minulla moottorinpesuvettä oli valahtanut tulpan ympärille ja 200€ lasku siitä tuli (If:n kasko korvasi hinaushinnan lähimpään merkkiliikkeeseen itse tehdystä korjaukseta, eli minulle jäi VAIN 100€ lasku tuosta ammattitaidottomasta moottorin pesusta.
Ei varmaankaan kuulu moottorin pesijän ammattitaitoon tietää Saabin sytkäkasettiongelmista.

Jyväskylässä eivät yhdessä paikassa suostuneet pesemään moottoria kun kerroin, että siinä on päällä sytkäkasetti, mikä pitää irrottaa pesun ajakasi ja puhaltaa sitten tulpan juuret paineilmalla kuivaksi.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin