Moro!
Kiitoksia teille kirjoittelijoille ja saabi-harrastajille! Emännän 9000 sammahti kesken leikin kerta laakista kylmäksi ja auton kimpussa pyöri useampikin pää. Hakua käyttämällä löytyi vastaavanlainen tilanne ja korkkasin tästä rohkaistuneena sytkä-yksikön ja voila - halki oli pamahtanut!
Nyt pitää mennä hakemaan kaupasta uusi - kysymys kuuluukin, mistä sellainen kannattaisi ostaa? Onko jotain luottopaikkoja, jotka myy saabin orkkis-osia muut kuin merkkiliikkeet? Osalla on kuulemma hintaa 200+ euroa?
Korjata sitä tuskin voi.
Kiitos vielä kerran.
Kiitoksia foorumilaisille, vika löytyi!
Siis hajoileeko nuo alkuperäisetkin yksiköt tuollalailla käsittämättömästi? No sitten pitää hakeakin suosiolla alkuperäinen. Punainen malli kyseessä.
Olikos noilla joku mainitsemasi takuukin olemassa? (jopa 2vuotta?)
edit: Ainiin. Mikä hitto noita särkee? Voisiko tuon hajoaminen (ei tietääkseni ikinä vaihdettu ja auto '94 300tkm) liittyä siihen, että emäntä tyhjenti akun kylmälaukulla ja sitten koitti käyntiin tyhjällä akulla ja hädin tuskin jaksoi pyörittää. Jos ois siinä kohtia joutunut jotenkin koville ja ottanut nokkiinsa? Tästä kului noin viikko ja sitten hajosi tuo yksikkö...
Olikos noilla joku mainitsemasi takuukin olemassa? (jopa 2vuotta?)
edit: Ainiin. Mikä hitto noita särkee? Voisiko tuon hajoaminen (ei tietääkseni ikinä vaihdettu ja auto '94 300tkm) liittyä siihen, että emäntä tyhjenti akun kylmälaukulla ja sitten koitti käyntiin tyhjällä akulla ja hädin tuskin jaksoi pyörittää. Jos ois siinä kohtia joutunut jotenkin koville ja ottanut nokkiinsa? Tästä kului noin viikko ja sitten hajosi tuo yksikkö...
Viimeksi muokannut Skraba, To Elo 10, 2006 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Skraba
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
DI puhtaaseen koneseen
Jos mahdollista, niin kannattaa puhdistaa tulppien ympärykset roskista ja etenkin kosteudesta (ei varmaan tänä kesänä akuuttia). Minulla moottorinpesuvettä oli valahtanut tulpan ympärille ja 200€ lasku siitä tuli (If:n kasko korvasi hinaushinnan lähimpään merkkiliikkeeseen itse tehdystä korjaukseta, eli minulle jäi VAIN 100€ lasku tuosta ammattitaidottomasta moottorin pesusta.
Re: DI puhtaaseen koneseen
Ei varmaankaan kuulu moottorin pesijän ammattitaitoon tietää Saabin sytkäkasettiongelmista.9000 cs -94 kirjoitti:Jos mahdollista, niin kannattaa puhdistaa tulppien ympärykset roskista ja etenkin kosteudesta (ei varmaan tänä kesänä akuuttia). Minulla moottorinpesuvettä oli valahtanut tulpan ympärille ja 200€ lasku siitä tuli (If:n kasko korvasi hinaushinnan lähimpään merkkiliikkeeseen itse tehdystä korjaukseta, eli minulle jäi VAIN 100€ lasku tuosta ammattitaidottomasta moottorin pesusta.
Jyväskylässä eivät yhdessä paikassa suostuneet pesemään moottoria kun kerroin, että siinä on päällä sytkäkasetti, mikä pitää irrottaa pesun ajakasi ja puhaltaa sitten tulpan juuret paineilmalla kuivaksi.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11