Meniköhän v..tuiks koko homma.?(Powerflex)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Meniköhän v..tuiks koko homma.?(Powerflex)

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Tuli ährättyä noitten takapään isompien puslien kanssa ja vanhoja pois ottaessa hajotettua myös ne alumiiniset holkit. :oops: Powerflexit laitoin sitten ilman noita holkkeja(jostain lukeneeni että tarvis)mutta eipä noita tähän hätään mistään saanu.Tulikos tehtyä turhaa työtä vai toimiiko ilmankin :?:
Viimeksi muokannut TD04, Ma Elo 14, 2006 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Mikko M.
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 20:21
Paikkakunta: Tampere

puslat

Viesti Kirjoittaja Mikko M. »

Moro,

Juuri tein omaani alustarempan (koni sportkit + takapään puslat + pallonivelet). Laitoin takapäähän kanssa powerflexit. Homma menee juurikin niin, että vanha kumi + alumiiniholkki pois ja powerflex tilalle. Mulla toimii ainakin mainiosti ja Powerflexin ohjeissakin lukee, että puslan tulee mennä käsin paikalleen, mikä tuskin onnistuu jos vanhan puslan "alumiinirippeet" on jäljellä tukivarren reiässä.

Eli uskoisin, että homma on ok..

p.s. Jos otat etupäänkin auki, niin älä vaan laita Motonetin Birth -merkkisiä yläpään "kääntölaakereita", on ihan sudet nimittäin. Tuli jumpattua etutolpat ylimääräisen kerran osiksi noitten Birthien takia. Mielenkiintoiset laakerit, perushomma eli pyöriminen ei tahdo sujua äänettömästi 8O
9-5 2.3t SE A 1999
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

jos liikkuuvat muuten jouhevasti niin ei kai sen yläpään laakerin pyörimisen äänellä ole väliä? kun aika rajallinen kyseisen laakerin liikerata.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

koistha kirjoitti:
Sabaman kirjoitti: Taaempaan tarvii prässin, että saa vanhan alumiini rungon uuteen puslaan.
Ymmärsinkö oikein, että alkuperäisosasta riivitään kumit veks ja powerflexit kumiosia korvaamaan ?

Tämä se vähän sekotti tai sitten ymmärsin vaan väärin.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Mikko M.
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 20:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko M. »

Vähän OT, mutta tarkennusta tuohon yläpään laakerihommaan vielä: laakeri kääntyy painon alla (jousen jännitys + auton etupään paino) sen verran nihkeästi, että jousi alkaa liikkumaan alakupissa --> pauketta. Kun sain jousen alaosan vaimennettua kumiletkun pätkällä, jäljelle jäi itse laakerin natina joka sekin kuuluu sisälle autoon todella ärsyttävästi.

Vielä tuohon puslahommaan: Eikös etujousituksen taaemmissa puslissa tehdä juuri noin eli otetaan vanhasta alumiiniholkki? Takajousituksen isoissa puslissahan tuo kumi ja alumiini on vulkanoitu toisiinsa. Joku korjannee jos olen väärässä..
9-5 2.3t SE A 1999
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

TD04 kirjoitti:
koistha kirjoitti:
Sabaman kirjoitti: Taaempaan tarvii prässin, että saa vanhan alumiini rungon uuteen puslaan.
Ymmärsinkö oikein, että alkuperäisosasta riivitään kumit veks ja powerflexit kumiosia korvaamaan ?

Tämä se vähän sekotti tai sitten ymmärsin vaan väärin.
Joo, kyseessä etupään taaempi pusla.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Sabaman kirjoitti:
Joo, kyseessä etupään taaempi pusla.
Huh huh pelästyin jo että joutuuko kaiken alottamaan alusta.
Ei sentään. :D :D
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tämähän topicki tuli aika sopivasti. Itsellä löytyy tallista etutukivarsiin ja takapäähän tuollaiset Powerflexit, kunhan vain sais aikaiseksi vaihtaa :roll:

Itsekkin hieman mietein mitä noista alkuperäisistä pitää jättää, mutta nythän se selvisi :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Mulla löyty kuvaki. Takapään iso "etupään" pusla on tämmönen. (Powerflex)
Audi A4 2.0TFSIq
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Tuota kuvaa tuli kateltua moneen otteeseen että onkos
siinä sitä alumiini holkkia jäljellä vai ei.. :lol:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Tuota kuvaa tuli kateltua moneen otteeseen että onkos
siinä sitä alumiini holkkia jäljellä vai ei..
No eihän siinä ole. :)
Audi A4 2.0TFSIq
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuo rasva tulee vissiin vain tuohon keskitapin ympärille vai kuuluuko sitä levitellä joka puolelle. :roll:

Tappelin muuten aika kauan, että sain etupään alatukivarren taaimmaisesta puslasta tuon sisäosan pois. Koitin porailla ja sahailla sitä, sekä sain ulosvetäjänkin rikki sitä puristaessa. Otin osat suosiolla toihin missä pääsin 20t prässillä painamaan sisäosat pois, tuo kävi aika kivuttomasti :wink:

Tarviiko tuo takapään tukivarsi ottaa pois tuota kuvassa ollutta puslaa vaihtessa :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Ei tarvi..Jarruputken kylläkin otin irti jotta sai tippumaan
vielä alemmas ja helpompi työskennellä..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

TD04 kirjoitti:Ei tarvi..Jarruputken kylläkin otin irti jotta sai tippumaan
vielä alemmas ja helpompi työskennellä..
Kiittää hän :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Olikos Teillä kuinka "väljä" tuo kyseinen pusla reikään?
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Vastaa Viestiin