Meniköhän v..tuiks koko homma.?(Powerflex)
Meniköhän v..tuiks koko homma.?(Powerflex)
Tuli ährättyä noitten takapään isompien puslien kanssa ja vanhoja pois ottaessa hajotettua myös ne alumiiniset holkit.
Powerflexit laitoin sitten ilman noita holkkeja(jostain lukeneeni että tarvis)mutta eipä noita tähän hätään mistään saanu.Tulikos tehtyä turhaa työtä vai toimiiko ilmankin 
Viimeksi muokannut TD04, Ma Elo 14, 2006 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
puslat
Moro,
Juuri tein omaani alustarempan (koni sportkit + takapään puslat + pallonivelet). Laitoin takapäähän kanssa powerflexit. Homma menee juurikin niin, että vanha kumi + alumiiniholkki pois ja powerflex tilalle. Mulla toimii ainakin mainiosti ja Powerflexin ohjeissakin lukee, että puslan tulee mennä käsin paikalleen, mikä tuskin onnistuu jos vanhan puslan "alumiinirippeet" on jäljellä tukivarren reiässä.
Eli uskoisin, että homma on ok..
p.s. Jos otat etupäänkin auki, niin älä vaan laita Motonetin Birth -merkkisiä yläpään "kääntölaakereita", on ihan sudet nimittäin. Tuli jumpattua etutolpat ylimääräisen kerran osiksi noitten Birthien takia. Mielenkiintoiset laakerit, perushomma eli pyöriminen ei tahdo sujua äänettömästi
Juuri tein omaani alustarempan (koni sportkit + takapään puslat + pallonivelet). Laitoin takapäähän kanssa powerflexit. Homma menee juurikin niin, että vanha kumi + alumiiniholkki pois ja powerflex tilalle. Mulla toimii ainakin mainiosti ja Powerflexin ohjeissakin lukee, että puslan tulee mennä käsin paikalleen, mikä tuskin onnistuu jos vanhan puslan "alumiinirippeet" on jäljellä tukivarren reiässä.
Eli uskoisin, että homma on ok..
p.s. Jos otat etupäänkin auki, niin älä vaan laita Motonetin Birth -merkkisiä yläpään "kääntölaakereita", on ihan sudet nimittäin. Tuli jumpattua etutolpat ylimääräisen kerran osiksi noitten Birthien takia. Mielenkiintoiset laakerit, perushomma eli pyöriminen ei tahdo sujua äänettömästi
9-5 2.3t SE A 1999
-
Tasapaino akseli
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
koistha kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, että alkuperäisosasta riivitään kumit veks ja powerflexit kumiosia korvaamaan ?Sabaman kirjoitti: Taaempaan tarvii prässin, että saa vanhan alumiini rungon uuteen puslaan.
Tämä se vähän sekotti tai sitten ymmärsin vaan väärin.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Vähän OT, mutta tarkennusta tuohon yläpään laakerihommaan vielä: laakeri kääntyy painon alla (jousen jännitys + auton etupään paino) sen verran nihkeästi, että jousi alkaa liikkumaan alakupissa --> pauketta. Kun sain jousen alaosan vaimennettua kumiletkun pätkällä, jäljelle jäi itse laakerin natina joka sekin kuuluu sisälle autoon todella ärsyttävästi.
Vielä tuohon puslahommaan: Eikös etujousituksen taaemmissa puslissa tehdä juuri noin eli otetaan vanhasta alumiiniholkki? Takajousituksen isoissa puslissahan tuo kumi ja alumiini on vulkanoitu toisiinsa. Joku korjannee jos olen väärässä..
Vielä tuohon puslahommaan: Eikös etujousituksen taaemmissa puslissa tehdä juuri noin eli otetaan vanhasta alumiiniholkki? Takajousituksen isoissa puslissahan tuo kumi ja alumiini on vulkanoitu toisiinsa. Joku korjannee jos olen väärässä..
9-5 2.3t SE A 1999
Joo, kyseessä etupään taaempi pusla.TD04 kirjoitti:koistha kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, että alkuperäisosasta riivitään kumit veks ja powerflexit kumiosia korvaamaan ?Sabaman kirjoitti: Taaempaan tarvii prässin, että saa vanhan alumiini rungon uuteen puslaan.
Tämä se vähän sekotti tai sitten ymmärsin vaan väärin.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business
Tuo rasva tulee vissiin vain tuohon keskitapin ympärille vai kuuluuko sitä levitellä joka puolelle.
Tappelin muuten aika kauan, että sain etupään alatukivarren taaimmaisesta puslasta tuon sisäosan pois. Koitin porailla ja sahailla sitä, sekä sain ulosvetäjänkin rikki sitä puristaessa. Otin osat suosiolla toihin missä pääsin 20t prässillä painamaan sisäosat pois, tuo kävi aika kivuttomasti
Tarviiko tuo takapään tukivarsi ottaa pois tuota kuvassa ollutta puslaa vaihtessa
Tappelin muuten aika kauan, että sain etupään alatukivarren taaimmaisesta puslasta tuon sisäosan pois. Koitin porailla ja sahailla sitä, sekä sain ulosvetäjänkin rikki sitä puristaessa. Otin osat suosiolla toihin missä pääsin 20t prässillä painamaan sisäosat pois, tuo kävi aika kivuttomasti
Tarviiko tuo takapään tukivarsi ottaa pois tuota kuvassa ollutta puslaa vaihtessa
Saab 9-3 TTID Vector 2008