Paljonko 79' Satkuja liikenteessä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hewidero
"Hölösuu"

Paljonko 79' Satkuja liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Eli lyhyesti ja ytimekkäästi, paljonko ensimmäisen vuosikerran 900:sia vielä on liikenteessä? Etenkin turboja näkee erittäin harvoin.

Ja miksikö tällaista kyselen. Noh tänään bongasin liikenteessä 79' turbon ja hetihän sitä piti mennä ihastelemaan. Auto oli ympärivuotisessa käytössä ja tiedustelin jo mahdollista myyntiäkin. :wink:
Olipahan siinä Whaletailit ja kaikki. 8)
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Ei varmasti paljoa, tuskin kukaan enää käyttöautona pitää ja harvinaisuudet (tbot, ems:t) on jo harrastajien suojissa. Taisi noita alkupään vuosimalleja raiskata ruoste samaan tyyliin kuin kenialaiset suomalaisia. :evil: Muutaman harvan nähnyt ja kaikki tainneet olla metallinvihreitä ja ratissa vanha papparainen, GLs:iä tainneet olla järjestään.
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Lucan sivuilta luntattuna (eli AKE:n rekisterissä) vm. 78 6kpl ja vm. 79 32kpl.

Lähde: http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/ake.html
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
frank
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja frank »

Jonkinaikaa sitten oli Keltaisessa pörssissä myynnissä museorekisteröity seiskaysi ysisatanen turbo. Ettei vaan olisi vieläkin.
Hintaa "vain" kuustonnia.
Jos auto se, jota siksi luulen se on väriltään metallihohtopunainen ja asustelee ilmeisesti Riihimäellä.
dq
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dq »

frank kirjoitti:Jonkinaikaa sitten oli Keltaisessa pörssissä myynnissä museorekisteröity seiskaysi ysisatanen turbo. Ettei vaan olisi vieläkin.
Hintaa "vain" kuustonnia.
Jos auto se, jota siksi luulen se on väriltään metallihohtopunainen ja asustelee ilmeisesti Riihimäellä.
OT:ia mutta tuohan on vielä halpa. Nettiautossa 70-luvun museorek. Corolla LB jossa omistaja ei ole laittanut hintapyyntöään ja kysymyksiinkin vastattu tyyliin "ei ihan parilla tonnilla lähde". Sama auto osu silmiin KePössä, hinta 12.500 euroa. 8O :roll:
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Ottamatta kantaa muuten hintoihin, niin se kuusi tonnia tuppaa kyllä kulumaan hyvinkin, kun museoauton rakentaa aihiosta. Päälle vielä muutama tuhat työtuntia. On ihan eri asia tarkastella museoajoneuvoa kuin jotain muutaman satasen maailmalopunhalfmillionmilermiinaa. Tämä tahtoo aina unohtua, kun kauhistellaan jonkun selkeän yksilön hintaa.

Mulla on -64 mallin auto entisöinnin alla ja tuskin tuo kuusi tonnia edes riittää ajan kanssa, kun kaikki on tehtävä uusiksi.
# 419 Vesa Pohjalainen
frank
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja frank »

Joo, on se varmaankin niin, että halvemmaksi se tulee valmiina museoauto ostaa kuin itse rakentaa. Varsinkin jos rakennettavaa on enemmän kuin "pikku siistimistä".
Ja niinhän se on, että hyvästä hyvä hinta.
Sillä tota hintaa äimistelin kun en ole noin kallista Saab wanhusta itse nähnyt myynnissä aiemmin.
Luulenpa silti, että näissäkin tapauksissa niitä tonnin tarjoajia on enemmän kuin tosissaan ostoaikeissa olevia?

Tossa keväällä myin vanhaa seitkytluvun Hondaa, siis motskaria. Ja kyllästymiseen asti sai selvitellä, että mitä laittoa museokilpiin saamiseksi pyörässä on. Luulin, että kuvastakin voisi selvitä pyörän kunto.
Ja tuli ihan sellainen mieli, että ainoa syy miksi pyörä olisi haluttu museokilpiin oli halvemmat vakuutukset.
Saahan sen noinkin ajatella, mutta jotenkin se tuntui oudolta.
No nyt lähti vähän tää juttu sivuraiteelle, sori.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

frank kirjoitti:Joo, on se varmaankin niin, että halvemmaksi se tulee valmiina museoauto ostaa kuin itse rakentaa. Varsinkin jos rakennettavaa on enemmän kuin "pikku siistimistä".
Ja niinhän se on, että hyvästä hyvä hinta.
Sillä tota hintaa äimistelin kun en ole noin kallista Saab wanhusta itse nähnyt myynnissä aiemmin.
Luulenpa silti, että näissäkin tapauksissa niitä tonnin tarjoajia on enemmän kuin tosissaan ostoaikeissa olevia?
Näinhän se on ja mehän olemme tottuneet siihen, ettei vanhat Saabit paljoa maksa. Kyse on aina ostajan halusta saada juuri kyseinen yksilö.

Noin yleensä museoautoista, itse pidän arvokkaampana alkuperäista koskematonta autoa kuin uudelleen rakennettua.

Ostin tonnilla aikoinaan emssini, joka on ns. "helpolla museoon" Käytännössä sekin vaatii työtä ja silloin hinta menee ainakin kolminkertaiseksi. Itse tehden tietty hyvää on se, että silloin se sama hinta jakaantuu pidemmälle ajalle kuin kerralla maksaen.

Usein muuten noissa varsinkin pitkään perheessä olleeseen ajoneuvoon liittyy paljon ns. tunnearvoja, joita ostaja ei tietenkään halua hinnoitella, eikä niin tietenkään voi ollakaan. Kysyntä ja tarjonta määrää hintatason.
# 419 Vesa Pohjalainen
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

79 turbosatku bongattu liikenteessä? huh, kuulostaa melkein aprillipilalta. oliko Ihan Varmasti 79 mallivuoden, eli ei tuplatakavaloja?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
hewidero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hewidero »

lucaf kirjoitti:79 turbosatku bongattu liikenteessä? huh, kuulostaa melkein aprillipilalta. oliko Ihan Varmasti 79 mallivuoden, eli ei tuplatakavaloja?
Kyllä se 79 oli. Varmistin vielä omistajaltakin asian. Takaluukku ei ollut alkuperäinen, vaan taisi olla se tuplavaloinen ja sillä whaletaililla varustettuna. Myös takapuskuri oli jossain vaiheessa vaihtunut viistokeulamalliseksi. Mutta siis muuten ihan hyvä kuntoinen 79' turbo ja vieläpä Ukissa valmistettu.

E: Löysin kuvan samasta autosta viime talvelta.
<KUVA>
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Vastaa Viestiin