Mulla taitaa toimia saabbi liian hyvin kun jaksaa murehtia näitä pikkujuttuja, mutta sellainen ongelma olisi, että kytkin ottaa kiinni minun makuuni liian pienellä polkimen liikuttelulla. Ongelma-auto on siis samainen -86 2.0 kaasarikone kuin muissakin viesteissäni.
Kytkin irrottaa täysin kun poljinta on painanut noin neljänneksen ja se ottaa kiinni tosi terävästi kun poljinta nostaa siitä ylöspäin. Pystyykö polkimen liikerataa säätämään jotenkin? Haluaisin, että kytkin irrottaisi vasta hieman alempana ja kytkintä voisi luistattaa hieman pidemmällä liikealueella (eli poljin olisi vähemmän herkkä). Nyt kytkimellä tulee helposti nykäisevä lähtö, jos ei ole tarkkana poljinta liikuteltaessa. Kun itselläni on vielä tapana nostaa kytkintä aika matalilla kierroksilla, niin moottori on liian helppo sammuttaa kun lähtee ajatuksissaan liikennevaloista.
Kytkinpolkimen säätäminen?
Re: Kytkinpolkimen säätäminen?
Kuulostaa, että levy on mennyt ohueksi eli kulunut. Uusi paineasetelma +levy+nesteet+painelaakeri palauttavat kytkimen alkuperäisen toiminnan.mr3038 kirjoitti:Mulla taitaa toimia saabbi liian hyvin kun jaksaa murehtia näitä pikkujuttuja, mutta sellainen ongelma olisi, että kytkin ottaa kiinni minun makuuni liian pienellä polkimen liikuttelulla. Ongelma-auto on siis samainen -86 2.0 kaasarikone kuin muissakin viesteissäni.
Kytkin irrottaa täysin kun poljinta on painanut noin neljänneksen ja se ottaa kiinni tosi terävästi kun poljinta nostaa siitä ylöspäin. Pystyykö polkimen liikerataa säätämään jotenkin? Haluaisin, että kytkin irrottaisi vasta hieman alempana ja kytkintä voisi luistattaa hieman pidemmällä liikealueella (eli poljin olisi vähemmän herkkä). Nyt kytkimellä tulee helposti nykäisevä lähtö, jos ei ole tarkkana poljinta liikuteltaessa. Kun itselläni on vielä tapana nostaa kytkintä aika matalilla kierroksilla, niin moottori on liian helppo sammuttaa kun lähtee ajatuksissaan liikennevaloista.
Siltäpä siltä. ASTechin opastamat osat paikoilleen, niin rupee rokkaan...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Suosittelen, että saman tien laitat myös kytkimen työsylinteriin uudet tiivisteet, vaihdat vauhtipyörän silmälaakerin ja kampiakselin tiivisteen sieltä vauhtipyörän takaa. Kannattaa vaihtaa myös ensiövaihteen luukun tiiviste ja työsylinterin alle piiloon jäävä kytkinakselin tiiviste.
Näillä eväillä ei tartte sitä kytkintä ottaa pitkään aikaan auki... Ja jos haluaa tehdä viimeisen päälle hyvän, niin ostaa vielä 10eurolla kytkimen pääsylinteriin korjaussarjan.
Näillä eväillä ei tartte sitä kytkintä ottaa pitkään aikaan auki... Ja jos haluaa tehdä viimeisen päälle hyvän, niin ostaa vielä 10eurolla kytkimen pääsylinteriin korjaussarjan.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Täydellinen ohje!!Mertmi kirjoitti:Suosittelen, että saman tien laitat myös kytkimen työsylinteriin uudet tiivisteet, vaihdat vauhtipyörän silmälaakerin ja kampiakselin tiivisteen sieltä vauhtipyörän takaa. Kannattaa vaihtaa myös ensiövaihteen luukun tiiviste ja työsylinterin alle piiloon jäävä kytkinakselin tiiviste.
Näillä eväillä ei tartte sitä kytkintä ottaa pitkään aikaan auki... Ja jos haluaa tehdä viimeisen päälle hyvän, niin ostaa vielä 10eurolla kytkimen pääsylinteriin korjaussarjan.

ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269