Siinä se onkin se mitä silmä näyttää kone on lahjomaton..V-M kirjoitti:Tasosta ei kannata ottaa muutamaa kymppiä vain sen takia että varmistaa tason suoruuden tai kuoppien olemassa olon. Taso hiontaan tarkoitetulla koneella voi aloittaa 0:lla tasosta ja ajaa vaikka 0.05mm lastu eli mahollisimman vähän materiaalia pois kannesta.Tasapaino akseli kirjoitti:Viivain ei aina kerro täyttä totuutta. Alumiinikanteen voi tulla koloja jotka ei välttämättä näy viivaimella mitatessa. Pinnan suoruudesta pääsee varmuuteen kun hiotuttaa pinnasta muutaman kympin.
Kyllä viivaimella ja esim. valolla voi katsoa koko kannen ja suoruuden ihan joka kohdasta, vaatii hieman viitseliäisyyttä ja silmää.
V-M
Aero saapui pihaan...onnellisen omistajan tyhmiä kysymyksiä
-
Tasapaino akseli
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Viimeksi muokannut Tasapaino akseli, Ti Elo 15, 2006 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
Tasapaino akseli
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Paska tuuri etten sanoisi..liekö korjattavissa kansi hitsaamalla? lyhyempilohkoisen kansi olisi hyvä vaihtoehto kenties jos toisen kannen aattelit ostaa..Xedo kirjoitti:soitinpa äsken koneistamoon että saako tulla hakeen jo niin kuulemma kansi halki ettei tartte rupee ees oikoo...nyt syö miestä..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
Tasapaino akseli
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
http://www.moottoriexpertti.fi/jasenlii ... m#helsinki Noista kuvittelisin löytyvän sellaisen joka osaa jopa hitsatakin.Xedo kirjoitti:kyllä saattas onnistua hitsata mikäli tarpeeks pätevä hitsari löytyy..2-pytyn imu ja pakovenan välistä halki..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Eli siis autossani B234r kone...ja tuo lyhyt kansi on minkä??? ja käy suoraan?? valistakaa viiisaammatStressfläkt kirjoitti:Tuli tuossa tuommonen asia mieleen että ei ole kovin harvinaista että nuo kannet halkeilee noissa B234 pitkäkantisissa.
Oletan että jos on 93vm että kyseessä vanhempi konetyyppi.
Ite kyllästyin siihen ettei koskaan tienny että tuleeko kestämään niin laitoin uudemman T5 kannen joka virtaa kans paljo kivemmin.
-
Ahtopaine
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Lyhyt kansi -94 vuosimallista etiäpäin, eikä käy ilman modaamista. Virtaa tosiaan kuulemma paremmin, liekö sitten sen kestävämpi kuin vanhempikaan. Mihin tuo arvio perustuu että näissä vanhemmissa halkeaa helpommin ja mistä nuo halkeamat sitten johtuvat? Löytyy juttua kuvineen tuolta projekti-osiosta näistä kannen vaihoista pitkä --> lyhyt.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
Stressfläkt
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
-
Stressfläkt
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Joo pientä skeptisyyttä havaittavissa, hyvä.
Havainnoillistava kuva http://koti.mbnet.fi/stress/T5_topp/sli ... %20006.jpg
Siinä T5 kansi ja sen päällä tuo b234 pitkäkansi tiiviste.
Tässä yksi ruotsalaisen ratkaisu ongelmaan http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... age=154397
Tässä oma ratkaisu http://koti.mbnet.fi/stress/Piharane/sl ... %20004.jpg
Pultit ei kuulu olla tuossa.
Lisäksi tarvit T5 imusarjan ja sitten moniurahihnan kiristäjälle pitää väsätä uus kiinnike.
Se tulee kanteen kiinni alunperin.
Mitä tulee halkeamisherkkyyteen niin olen monen muun kans todennu että niitä vaan on kummallisen paljo haljenneita kansia verrattuna myyntimäärään.
Ei kovin yleinen konetyyppi tuo B234 pitkä vm. 90-93.
Ja kuinka monesti kuulee haljenneesta T5 kannesta?
Nostakaa kädet pystyyn.
Tieteellistä näyttöä ei ole tarjottavana, materiaalitekniikan hommia johon en ole erikoistunut.
Niin ja viikko sitte meni minulta viimeinen ehjä 2.3 pitkäkansi vaihtokaupassa, kun eräällä saabistitoverilla oli kansi haljennu.
Virtauksista ei ole muuta tarjottavana kuin tämä http://www.900aero.com/main/tech_main_cyheads.htm
Mutta täällähän ei viritetä mitään vähäpäästöisiä jotenka....
Havainnoillistava kuva http://koti.mbnet.fi/stress/T5_topp/sli ... %20006.jpg
Siinä T5 kansi ja sen päällä tuo b234 pitkäkansi tiiviste.
Tässä yksi ruotsalaisen ratkaisu ongelmaan http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... age=154397
Tässä oma ratkaisu http://koti.mbnet.fi/stress/Piharane/sl ... %20004.jpg
Pultit ei kuulu olla tuossa.
Lisäksi tarvit T5 imusarjan ja sitten moniurahihnan kiristäjälle pitää väsätä uus kiinnike.
Se tulee kanteen kiinni alunperin.
Mitä tulee halkeamisherkkyyteen niin olen monen muun kans todennu että niitä vaan on kummallisen paljo haljenneita kansia verrattuna myyntimäärään.
Ei kovin yleinen konetyyppi tuo B234 pitkä vm. 90-93.
Ja kuinka monesti kuulee haljenneesta T5 kannesta?
Nostakaa kädet pystyyn.
Tieteellistä näyttöä ei ole tarjottavana, materiaalitekniikan hommia johon en ole erikoistunut.
Niin ja viikko sitte meni minulta viimeinen ehjä 2.3 pitkäkansi vaihtokaupassa, kun eräällä saabistitoverilla oli kansi haljennu.
Virtauksista ei ole muuta tarjottavana kuin tämä http://www.900aero.com/main/tech_main_cyheads.htm
Mutta täällähän ei viritetä mitään vähäpäästöisiä jotenka....
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Yksi ratkaisu on laittaa 2.0 litraisen kansi. Siitä vaan avartaa imukanavat sopimaan 2.3 imusarjan kanssa yhteen. Puristukset nousee hieman jos 2.0 kannen laittaa. Kokemuksien mukaan kuitenkin auto toimii hyvin tuollakin kannella (vääntää paljon paremmin kuin ennen, nakutusongelmaa ei ole).
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Täällä on kädet pystyssä \o/Stressfläkt kirjoitti: Tässä yksi ruotsalaisen ratkaisu ongelmaan http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... age=154397
Tässä oma ratkaisu http://koti.mbnet.fi/stress/Piharane/sl ... %20004.jpg
Pultit ei kuulu olla tuossa.
Lisäksi tarvit T5 imusarjan ja sitten moniurahihnan kiristäjälle pitää väsätä uus kiinnike.
Se tulee kanteen kiinni alunperin.
Mitä tulee halkeamisherkkyyteen niin olen monen muun kans todennu että niitä vaan on kummallisen paljo haljenneita kansia verrattuna myyntimäärään.
Ei kovin yleinen konetyyppi tuo B234 pitkä vm. 90-93.
Ja kuinka monesti kuulee haljenneesta T5 kannesta?
Nostakaa kädet pystyyn.
Mulla meni viime kesänä kansi myös halki pitkäkoneesta. Tilalle laitettiin toinen samanlainen, mutta ehjä.
Minkälainen palanen tuohon jakopään reunaan on laitettu? Onko pitkästä kannesta sahattu palanen, lyhkäsestä samanlainen ja sitten vaihdettu niiden paikkaa ja pultattu sekä tiivistetty sitten paikalleen?
Voisko vaihtoehtoisesti muokata jakoketjun kopan yläreunaa? En ole tekemässä operaatiota, kunhan kyselen
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11