saabbi kirjaston pihassa, APUVA

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

saabbi kirjaston pihassa, APUVA

Viesti Kirjoittaja east »

Kävin kirjastossa, starttasin, hörähti käyntiin, alkoi pätkiä ja ennen kun ehdin koskea kaasuun, sammui.
Ja eipä sitten käynnisty vaikka pyörittää ihan hienosti.
Siellä se nyt lepää.
Mikä avuksi? Tyhjäkäyntimoottori? Missä se on jos sitä yrittäisi koputella. Ei hyvältä näytä...
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Re: saabbi kirjaston pihassa, APUVA

Viesti Kirjoittaja ah79 »

east kirjoitti:Kävin kirjastossa, starttasin, hörähti käyntiin, alkoi pätkiä ja ennen kun ehdin koskea kaasuun, sammui.
Ja eipä sitten käynnisty vaikka pyörittää ihan hienosti.
Siellä se nyt lepää.
Mikä avuksi? Tyhjäkäyntimoottori? Missä se on jos sitä yrittäisi koputella. Ei hyvältä näytä...
Mikä kone ja vuosimalli? Onko takellellut ennen? Noiden tietojen perusteella ei voi sanoa juuri mitään (paitsi ettei se mikään tyhjäkäyntimoottori ainakaan ole).
#1970
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

No niin, alapaine (oma) laski alle 200...:
- 92 Saab 2,3 CS, ajettu 235000
- tyhjäkäynti teki parin viime päivän aikana sen että se vaelteli heti käynnistyksen jälkeen, sitten moitteeton
- startti ja virtalukon pohja juuri vaihdettu
Auttaako diagnoosiin?
Bensapumppu?

Kävin toivioretkellä Volvolla (toimii muuten aina) mutta ei, pyörittää kovasti muttei edes hörähdä.

Jos joku Saab-jumala on Haminassa, maksan reilun korvauksen korjauksesta, autolla olisi kovasti käyttöä.
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

bensapumppu

Viesti Kirjoittaja jmt »

Veikkaan bensapumppua, vaimolla jäi tonnari myös kirjaston parkkipaikalle :roll: . Mittarissa n. 200tkm
Iske nyrkillä takakontin pohjaan ja jos käy vielä muutaman minuutin/viikon, on asia varma. Voit myös varmistaa ottamalla tulpan irti kannesta, pistämällä sen johtoihin ja maadoittamalla, ja starttaamalla. Jos kipinöi on vika todennäköisesti bensapuolella. Bensapumpun korjauksesta löytyy haulla paljon lisätietoja.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kokeile kuriseekos bensapumppu.
Irroita immun liitin, kokeile käykös, on silloin tosirikkaalla.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Bensapumpun kokeiluun helppo ja luotettava konsti on myös vetää sulakerasiassa hyppylanka esim. radion sulakkeelta bensapumpun sulakkeelle ja mennä sen jälkeen konttiin pumppua kuuntelemaan ja koputtelemaan.
#1970
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

ah79 kirjoitti:Bensapumpun kokeiluun helppo ja luotettava konsti on myös vetää sulakerasiassa hyppylanka esim. radion sulakkeelta bensapumpun sulakkeelle ja mennä sen jälkeen konttiin pumppua kuuntelemaan ja koputtelemaan.
Toinen, mielestäni helpohko konsti, on ottaa paluuletku jakotukin jälkeen irti, pää esim. kaljapulloon, starttia ja jos pulloon tulee evästä, niin pumppuhan toimii, viisas vielä mittaa ajan ja tuoton. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Kävin hakkaamassa tavaratilan verhoilua kuin Karate-Kid loistonsa päivinä. Ei vaikutusta. Kahden työn raatajana alkoi into (ja aika)parkkipaikalla olemattomalla osaamisella laantua ja soitin paikalle hinurin joka vei kinnerin Pärnäsen korjaamolle.
Tiistaina pitäisi olla tieto mitä oli tapahtunut. Herra Pärnänen epäili p-pumppua.
Palataan asiaan.
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Jeppistäjee, on tota bensapumppujen hajoilua liikkeellä, näillä (=noilla) kilsoilla :? Itellä meni kanssa tossa pari viikkoa sit ja jäin kehä ykkösen liittymään, ihanaa.. hauskaa oli myös että polliisisedät tuli takana siinä vaiheessa kun pistin hätävilkut päälle ja käänsin siihen rampin reunaan, ohihan ne vetivät enempiä ihmettelemättä :evil:

Ei vaan, asiaan. Jos ei pumppu surise niin Motonettiin ja 88e tiskiin, kaulurin kanssa taistelemaan ja ämpäriä purkamaan sen enempiä ihmettelemättä melkeenpä :wink:
Ja tuosta oli huomattavasti apua
http://twinsaabs.com/9000/fuelpump/step1.html
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

No niin, paja vaihtoi pumpun (120e) mutta vielä huutaa bensan paluuputken liitintä, joka ilmeisesti hajosi irroitettaessa...
voiton puolella kuitenkin. Liittimiäkin on kaksin kappalein jossain firmassa tietokoneen mukaan mutta kun ei löydy hyllystä.
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

east kirjoitti:No niin, paja vaihtoi pumpun (120e) mutta vielä huutaa bensan paluuputken liitintä, joka ilmeisesti hajosi irroitettaessa...
voiton puolella kuitenkin. Liittimiäkin on kaksin kappalein jossain firmassa tietokoneen mukaan mutta kun ei löydy hyllystä.
120e 8O johan teki halvalla.. Itellä meni noi liittimet kanssa, maksaa saabin tiskiltä aika tarkalleen 20e kappale + jos niitä O-renkaita haluaa uusia niin 10e / styge.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Siis pumppu 120, työ 80=200. Sisältää pari käyntiä Hamina-Kotka, liittimen penkominen lopuksi romikselta. Ei paha hinta, kaikin puolin mukava paja tuo Kymen Diesel.
Vastaa Viestiin