patse kirjoitti:wesku kirjoitti:
Jep ja tämä on siinä vasemman kaistan jonossa juuri oikea mentaliteetti. Harmittaako, jos et pääse ohi ?
Mielestäni tämä lainaus (provosoivaa lainausta???) ja kommentti vääristää Turbo Sensonicin kirjoittamaa tekstiä ja aiheuttaa lukijoille erillaisen käsityksen mikä se oikeasti on ja muutta keskustelun aihetta taas aivan toissaalle, joka taasen antaa aihetta herjan heittoon. Lainauksesta jää kokonaan pois pääasiat, motarilla vasentakaistaa alinopeudella ajavat kuskit.
Tarkoitin nimenomaan sitä, että joku yksikseen ajelee moottori- tms. tien vasenta kaistaa alle nopeusrajoituksen vähät välittämättä takana tulevasta, itseään nopeammasta liikenteestä.
Jonossa ajamisessa vasemmalla kaistalla on yleensä se mentaliteetti, että kukaan ei saa päästä edelle, kun on itsellä olevinaan niin helvetin kova kiire, vaikka oikeanpuolinen kaista on lähes tyhjä ja nopeus 10-20 km/h ali nopeusrajoituksen. Minä ainakin yritän ajaa niin paljon oikeanpuolimmaisella kaistalla kuin mahdollista, enkä jää roikkumaan vasemmanpuolimmaiselle kaistalle.
patse kirjoitti:
Hieman tarkennusta noihin lainauksiin, kiitos.
Tarkennusta lainauksiin: eli "pussiin" jääminen tarkoittaa sitä, että ajat itse oikeanpuolista kaistaa, kun jono/letka autoilijoita ajaa hieman sinua nopeampaa vauhtia niin, että jäät jumiin oikeanpuolimmaiselle kaistalle edessäsi olevan, hitaammin ajavan auton, perävaunun, asuntovaunun tms. takia.
Toinen lainaus: tietyt henkilöt näyttävät aivan tietoisesti ajelevan moottoritiellä esim. 120 km/h nopeusrajoitusalueella 110 km/h laskematta nopeammin ajavia ohitseen. Tämä on tietty pelkkää kiusantekoa, eikä tuohon voi juuri muuta sanoa, kuin että johan on halvat huvit. Sitten on olemassa vielä sellaisia kuskeja, jotka ajelevat motaria rauhassa 110 km/h vauhdilla ja huomatessaan takaa tulevan, nopeampaa vauhtia ajavan auton kiihdyttävät myös omaa vauhtiaan tarkoituksena pitää takana tuleva auto takanaan, eikä ole aikomustakaan siirtyä oikeanpuolimmaiselle kaistalle ja päästää takana tulevaa ohitseen. Pari kertaa olen törmännyt tuollaiseen tilanteeseen ja täytyy häpeäkseni tunnustaa, että on tullut myös kokeiltua, kuinka pitkään (~mihin nopeuteen saakka) edessä olevan kuskin kantti kestää. Yleensä himmaavat jossain 150 km/h nopeudessa ja laskevat vasta sitten ohitseen