Ajotietokoneen päivitys
Ajotietokoneen päivitys
Onnistuukos jossain hämeen seudulla esim Metro-auto ajotietokoneen kielipäivitys, jos haluaa suomenkieliseksi?
Niin ja looginen kysymys paljonkohan softanvaihto kustantaa?
Huolloista vielä että kuinka usein 9-3 Aeroa pitää huollattaa 10tkm välein?
Kuuluuko huoltoihin koskaan raitisilmasuodattimen vaihtoa vai onko se aina extra työ?
Kuuluuko huoltoihin koskaan ilmastoinnin huoltoa vai onko sekin extra työ?
Sitten vielä hassu kysymys, että onko Aeron vm 2001 öljytilavuus suodattimen kanssa yli 4L ?
Niin ja looginen kysymys paljonkohan softanvaihto kustantaa?
Huolloista vielä että kuinka usein 9-3 Aeroa pitää huollattaa 10tkm välein?
Kuuluuko huoltoihin koskaan raitisilmasuodattimen vaihtoa vai onko se aina extra työ?
Kuuluuko huoltoihin koskaan ilmastoinnin huoltoa vai onko sekin extra työ?
Sitten vielä hassu kysymys, että onko Aeron vm 2001 öljytilavuus suodattimen kanssa yli 4L ?
Re: Ajotietokoneen päivitys
SID-näyttö ei osaa suomea, mutta kielen vaihtaminen onnistuu ihan omin käsin ja ohjeet löytyy auton käyttöohjekirjasta.testing1 kirjoitti:Onnistuukos jossain hämeen seudulla esim Metro-auto ajotietokoneen kielipäivitys, jos haluaa suomenkieliseksi?
Niin ja looginen kysymys paljonkohan softanvaihto kustantaa?
Huoltoväli on 20K tai 1 vuosi, mutta suosittelen vaihtamaan öljyt 10K välein. Raitisilmasuodatin vaihdetaan 20K välein, eli kuuluu huoltoon. Ilmastoinnin huoltoa ei kuulu huolto-ohjelmaan.Huolloista vielä että kuinka usein 9-3 Aeroa pitää huollattaa 10tkm välein?
Kuuluuko huoltoihin koskaan raitisilmasuodattimen vaihtoa vai onko se aina extra työ?
Kuuluuko huoltoihin koskaan ilmastoinnin huoltoa vai onko sekin extra työ?
4 litraa riittää.Sitten vielä hassu kysymys, että onko Aeron vm 2001 öljytilavuus suodattimen kanssa yli 4L ?
Eski
Ajotietokone SW
>SID-näyttö ei osaa suomea, mutta kielen vaihtaminen onnistuu ihan >omin käsin ja ohjeet löytyy auton käyttöohjekirjasta.
- kysyin tätä asiaa Saabin merkkiliikkeessä Ruotsissa ja sanoivat että ei onnistu itse vaihtamaan kieltä millään nappiyhdistelmillä paneelista vaan vaaditaan koko tietokoneen päivitys kaapelilla siihen tarkoitetulla laitteella.
Tietokoneessa ei ole kuulemma kuin yksi kieli softattuna, joten kieliä ei pysty vaihtamaan itse.
Mitäs hyötyä muuten on kielen vaihtamisesta jos SID näyttö ei osaa Suomea, eihän käyttäjä tarvi kuin juuri tuota käyttöliittymää, jos haluaa ymmärtää mitä sanottavaa autolla on.
- kysyin tätä asiaa Saabin merkkiliikkeessä Ruotsissa ja sanoivat että ei onnistu itse vaihtamaan kieltä millään nappiyhdistelmillä paneelista vaan vaaditaan koko tietokoneen päivitys kaapelilla siihen tarkoitetulla laitteella.
Tietokoneessa ei ole kuulemma kuin yksi kieli softattuna, joten kieliä ei pysty vaihtamaan itse.
Mitäs hyötyä muuten on kielen vaihtamisesta jos SID näyttö ei osaa Suomea, eihän käyttäjä tarvi kuin juuri tuota käyttöliittymää, jos haluaa ymmärtää mitä sanottavaa autolla on.
Just vaihdoin omastani kielen käyttöohjeen mukaan, piti pitää kahta nappia pohjassa 4 sek ja sitten voi valita kielen. Taisi olla Set nappi ja sitten se vasemmanpuoleinen valintanappi. Tarkistan vielä illalla (täytyy kuitenkin säätää kun nyt on ruotsiksi ilmoitukset)
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27
Jep, SID osaa 6 kieltä: ruotsi, englanti, saksa, ranska, italia ja espanja. Ainakin 9-5 manuaalin mukaan SID1:ssa vaihtaminen tapahtuu painamalla CLEAR ja ^ (nuoli ylös) -näppäimiä ja SID2:ssa CLEAR ja SET. Käyttöohjekirjaa kannattaa kysellä GM-Finlandilta, jos sellaista ei ole autossa mukana...
Eski
Eski
Ajotietokone SW
No onpas peräti kummallista, että vielä merkkiliikkeessä puhuvat puutaheinää...
No kiitoksia, täytyypä jossain välissä tutustua ruotsinkieliseen manuaaliin.
No kiitoksia, täytyypä jossain välissä tutustua ruotsinkieliseen manuaaliin.
Re: Ajotietokone SW
Oppii noita Eskin mainitsemia kieliä!testing1 kirjoitti: Mitäs hyötyä muuten on kielen vaihtamisesta jos SID näyttö ei osaa Suomea, eihän käyttäjä tarvi kuin juuri tuota käyttöliittymää, jos haluaa ymmärtää mitä sanottavaa autolla on.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
AINA VOI KÄYTTÄÄ PAREMPAA MITÄ VALMISTAJA SUOSITTAA.Joo kyllä sitä näissä öljyhommissa kannattaisi pitäytyä ihan valmistajan suosittelemissa arvoissa. Kaikki päättää tietysti itse.
Ja kun ajat vaan 10000km niillä 25E/4l, niin saman maksat kuin paremmistakin + YLIMÄÄRÄISEN VAIHTOTYÖN.
Eli ynnätäämpä 20000 km öljyn vaihto kulut (jos ajat pääsasiassa kaupungissa, tai tiellä esim. hesan ruuhkassa, niin silloin tietenkin sinun on turha haaveilla 20000 km:n vaihtoväleistä ja voit ajaa normaaleilla halvoilla öljyillä sen 10000km):
- 15E/l x 4 + 8,5 E suodatin = 68,5E Castrol SLX 0-30W
- (25E/4l + 8,5E suodatin) x 2 = 67E Mobil
ELI pärjäsit 1,7E, mutta kun lisäät ylimääräisen vaihdon,
niin hävisit ??E:tä.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Unohdit laskelmistasi parin varikkopysähdyksen kustannukset, eli ensin koneremonttiin ja siitä vähän ajan päästä turbohuoltoon (voivat tapahtua myös käännetyssä järjestyksessä), tietty jos noiden kulut jakaa useamalle vuosikymmenelle niin lasku ei ole niin paha per kilometrisaabeli kirjoitti: AINA VOI KÄYTTÄÄ PAREMPAA MITÄ VALMISTAJA SUOSITTAA.
Ja kun ajat vaan 10000km niillä 25E/4l, niin saman maksat kuin paremmistakin + YLIMÄÄRÄISEN VAIHTOTYÖN.
Eli ynnätäämpä 20000 km öljyn vaihto kulut (jos ajat pääsasiassa kaupungissa, tai tiellä esim. hesan ruuhkassa, niin silloin tietenkin sinun on turha haaveilla 20000 km:n vaihtoväleistä ja voit ajaa normaaleilla halvoilla öljyillä sen 10000km):
- 15E/l x 4 + 8,5 E suodatin = 68,5E Castrol SLX 0-30W
- (25E/4l + 8,5E suodatin) x 2 = 67E Mobil
ELI pärjäsit 1,7E, mutta kun lisäät ylimääräisen vaihdon,
niin hävisit ??E:tä.

b205:n öljyt pysyvät puhtaina alle 2000km, sen jälkeen ovat pikimustaa (vaikka vaihtaisi peräjälkeen kaksi kertaa).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98