Tyhjäkäynti laskee...?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Jore79 kirjoitti: Olisi vielä edessä vuosihuolto tässä syksyllä. Onko joku käynyt jossain muualla pk-seudulla tekemässä huollot kuin Länsiautossa tai Laakkosilla, esim Torrek Espoossa?
Itse käytän lähes pelkästään Torek-Autoa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

V-M kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Ei tarkoita että moottorissa olisi mitään vikaa, meidän juuri koneremontoitua miniäkin pitää käyttää kylmänä noin 10-15s ennenkuin öljyvalo sammuu :D
Taitaa minorissa olla vääränlainen öljynsuodatin paikallaan jos ei öljyvalo sammu tai anturi vika.

Öljyvalon pitäisi sammua jo startattaessa jos paikat on kunnossa (jopa lämpimällä koneella). Eikä valon pitäisi syttyä vaikka kierrokset olis 4-500rpm lämpimälläkään koneella. Jos syttyy niin joku paikka holvaa öljyä läpi ihan reippaasti. IMHO

V-M

Mineissä poikkeuskellisen pitkä imuputki(pumppu korkealla) ja yhteinen laatikko- ja moottoriöljy asettaa omat vaatimuksensa öljylle(kankeaa).
Kilpurissakaan valo ei tahdo sammua kylmillä öljyillä ennen kuin kone pyörähtänyt muutaman kerran käynnistymisen jälkeen. Öljyt tosin superkankeaa verrattuna siviilipeleihin. Jos käyttää hetken kylmällä koneella niin sammuttamisen jälkeen öljynpaineet pysyvät yli kilon melkein 30sek.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
pac
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 00:04

Viesti Kirjoittaja pac »

Mulla ihan samanlaista ongelmaa tuon tyhjäkäynnin kanssa. Heti starttauksen jälkeen jos ilmastointi rupeaa pyörittämään kovaa kylmää kabiiniin JA samanaikaisesti käännän rattia (ohjaustehostin ja ilmastointi on molemmat apulaitehihnassa), niin kun olen esim. peruuttanut ruudusta ulos ja sen jälkeen pysähdyn (kytkin alas, jarru alas) niin kierrokset saattaa helposti laskea hetkellisesti 400-500 rpm tasolle. Pari kertaa käynyt niinkin että kone on sammunut tuon seurauksena.

Öljyvalo ei syty, CE-valo ei pala, auto toimii muuten normaalisti. Kun konetta on käytetty vaikkapa 2 min parkkipaikalla ennen kuin lähtee liikkeelle niin ongelmaa ei esiinny, se on vain heti käynnistyksen jälkeen. Onko kellään mitään ideaa mistä tällainen johtuisi, paitsi tuo kaasuläppäkotelo tai jotkin letkut? Läppäkotelosta sanottiin mulle Tampereen MetroAutosta että 900e olis osa ja työt päälle...
#3474 Heidi
9-5 -00 2.0t SE Wagon
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

pac kirjoitti:Läppäkotelosta sanottiin mulle Tampereen MetroAutosta että 900e olis osa ja työt päälle...
PCS:ltä läppäkotelo pitäisi saada noin 500eurolla ja vaihtohomman tekee ensikertalainenkin noin tunnissa...

Eski
pac
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 00:04

Viesti Kirjoittaja pac »

Meinaat siis että tuo tyhjäkäynnin laskeminen voisi johtua siitä? Mietin vaan kun joku mulle jostain anturista puhui että sekin vois olla vialla... Ai niin, tänään toi teki sen ihan lämpimänäkin, kierrokset käväisi viidessäsadassa. Nousivat takaisin kyllä.
#3474 Heidi
9-5 -00 2.0t SE Wagon
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Annoin vain vinkin, jos vika varmistuu läppäkoteloon, että siitä ei kannata 900 euroa maksaa... Kannattaa kuitenkin tutkia mahdolliset imuvuodot ja muita vaihtoehtoja ovat DI-kasetti tai kampiakselin asentoanturi...

Eski
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Omassa 9-5:ssä moottori pätki tasakaasulla ja tyhjäkäynti putoili välillä myös todella alas tossa viime kuun vaiheilla. Huollossa vaihtoivat kampiakselin asentoanturin ja sen jälkeen en ole moista ongelmaa huomannut. Vikavalo ei palanut, jotta vähän meni lottoamalla tuokin korjaus.. Putsailin kaasuläpän ympäristön vielä varmuuden vuoksi kun sielläkin oli taas hiukan moskaa.
pac
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 00:04

Re: Tyhjäkäynti laskee...?

Viesti Kirjoittaja pac »

Jaaha. MetroAutolla kävin, techillä ei näkynyt vikakoodeja missään, mutta sille mekaanikollekin se teki sen että tukehtui heti käynnistyksen jälkeen pakittaessa (tai siis kun on saatu pakitettua -> kytkin pohjaan -> sammui). Sanoivat että lähes satavarmasti läppäkotelo. V***u. Menee sitten ensi ja sitä seuraava ja sitä seuraava jne. tili siihen :evil: Olisiko täällä joku käteväsorminen kaveri joka sen vaihtaisi mulle jos kauniisti pyytäisin? Toki jotain maksankin, mutten kyllä MetroAuton taksoja.
#3474 Heidi
9-5 -00 2.0t SE Wagon
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tyhjäkäynti laskee...?

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tule käymään Jyväskylässä niin onnistuu ja saat läppäkotelonkin puoleen hintaan :D

Eski
pac
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 00:04

Re: Tyhjäkäynti laskee...?

Viesti Kirjoittaja pac »

Joo, katotaan sitä sitten kun tulee veronpalautukset... Ei yksinkertaisesti kykene ennen sitä. :cry: Tahtoisi saada tuon kuntoon, vaan mistä rahat? Toisaalta, kun se ei ole vielä kertaakaan mennyt limp-home-tilaan niin onko tässä nyt syytä hätääntyä? 8)

Jos se kerrankin menee limp-homeen niin sit kyllä revin rahat vaikka omasta persnahasta jos se siitä jää kiinni. :lol:
#3474 Heidi
9-5 -00 2.0t SE Wagon
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tyhjäkäynti laskee...?

Viesti Kirjoittaja karg »

pac kirjoitti:Jaaha. MetroAutolla kävin, techillä ei näkynyt vikakoodeja missään, mutta sille mekaanikollekin se teki sen että tukehtui heti käynnistyksen jälkeen pakittaessa (tai siis kun on saatu pakitettua -> kytkin pohjaan -> sammui). Sanoivat että lähes satavarmasti läppäkotelo.
Hämeenlinnan Länsiautossa taas huoltopäällikkö sanoi noista meikäläisen 9-5:n tyhjäkäyntioireista, että se ei aiheudu läppäkotelosta, koska kotelo ei mene limb-home -tilaan. No, siltä se sitten vähän näyttikin kun kampiakselin asentoanturin vaihto auttoi.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tyhjäkäynti laskee...?

Viesti Kirjoittaja karg »

Musti kirjoitti:OT:

limb = raaja
limp = ontua

Molempia voinee käyttää, vaikka merkitys on hieman eri?
Ei muuta kuin raaja himaan. :D
Onhan siinä oikean alaraajan vaikutus ajoneuvon kulkuun muuttunut poikkeavaksi. :D
10p ja papukaijamerkki tarkkaavaisuudesta :lol:
Vastaa Viestiin