t16 kansi kasitappisen lohkoon
t16 kansi kasitappisen lohkoon
Mahtaako sopia?Entäs kasitappinen kone -90 ässään,Enpä löytänyt haulla näin päin vaihettua?
puh.050-3748237
#3078
#3078
Ei taida tiivistä tulla tosta kombinaatiosta. Jos 16-tappia haluaa 99:iin, niin kyllä se koko h-moottori pitää samantien laittaa.ng900aero kirjoitti:No meneekös 16-tappinen kansi B-koneen alakertaan?
Jos tuon projektini konetta tarvitsee alkaa korjaamaan niin samallahan siihen vaihtaisi 16-tappisen kannen niin ei tarvitse ainakaan säädellä venttiileitä

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
No höh, mistäköhän päin joutuisi täytehitsaamaan?Mertmi kirjoitti:Ei taida tiivistä tulla tosta kombinaatiosta. Jos 16-tappia haluaa 99:iin, niin kyllä se koko h-moottori pitää samantien laittaa.ng900aero kirjoitti:No meneekös 16-tappinen kansi B-koneen alakertaan?
Jos tuon projektini konetta tarvitsee alkaa korjaamaan niin samallahan siihen vaihtaisi 16-tappisen kannen niin ei tarvitse ainakaan säädellä venttiileitä

Pääsin jo herkuttelemaan ajatuksella suorasytkällä varustetusta ahtamattomasta B-moottorista jossa 16 venttiiliä ja tuplakaasarit (x2)sekä tietty ratasvälitteinen vesipumppu

Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Elo 18, 2006 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mie oon ollut niin tyytyväinen, kun pääsin eroon tuosta ratasvälitteisestä vesipumpusta. B-moottorinen saabi ei ole missään muotoa järkevä vekotin ainakaan käyttöautoksi.ng900aero kirjoitti:No höh, mistäköhän päin joutuisi täytehitsaamaan?Mertmi kirjoitti:Ei taida tiivistä tulla tosta kombinaatiosta. Jos 16-tappia haluaa 99:iin, niin kyllä se koko h-moottori pitää samantien laittaa.ng900aero kirjoitti:No meneekös 16-tappinen kansi B-koneen alakertaan?
Jos tuon projektini konetta tarvitsee alkaa korjaamaan niin samallahan siihen vaihtaisi 16-tappisen kannen niin ei tarvitse ainakaan säädellä venttiileitä
Pääsin jo herkuttelemaan ajatuksella suorasytkällä varustetusta ahtamattomasta B-moottorista jossa 16 venttiiliä ja tuplakaasarit (x2)sekä tietty ratasvälitteinen vesipumppu
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Luultavasti aika monesta kohtaa, mut esim. yläkerran öljynpainehan voidaan hoitaa moottorin ulkopuolisella paineanturilta haaroitetulla letkulla yms. kikkaa. Onhan noita saabin 16v kansia istutettu ford:in OHC:nkin päälle etenkin tuolla länsinaapurissa kun aidot cossun kannet maksoivat maltaita ja vähän päällekkin.ng900aero kirjoitti:
No höh, mistäköhän päin joutuisi täytehitsaamaan?
Pääsin jo herkuttelemaan ajatuksella suorasytkällä varustetusta ahtamattomasta B-moottorista jossa 16 venttiiliä ja tuplakaasarit (x2)sekä tietty ratasvälitteinen vesipumppu
Itseasiassa eräs tuttu(Mikko M.) istutti 5-pyttyiseen (muistaakseni audin) koneeseen jonkun moniventtiilikutosen kannen, sahasi vannesahassa raakasti pätkän kantta poijes sylinterin verta ja teki päätylevyn sille vesilähtöineen yms.
Vedenkierto-ongelmiin ja paikallisiin ylilämpenemisiin se projekti taisi lopulta tyssätä kuitenkin.
Offtopic:iksi tuppaa menemään, mutta samaisen Mikon kuplaprojektikaan ei tupannut pysymään nipussa.. pitkäiskuisella kampuralla, vakiolohkolla ja jonkun traktorin sylinteriputkilla yli 3 litrainen kuppelwaageni..

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Sano yksikin perustelu miksei mukamas voisi pärjätä vain esim seuraavat 33 vuotta rataspumpulla, omassa romussani ainakin toimii ihan ok??Mertmi kirjoitti:
Mie oon ollut niin tyytyväinen, kun pääsin eroon tuosta ratasvälitteisestä vesipumpusta. B-moottorinen saabi ei ole missään muotoa järkevä vekotin ainakaan käyttöautoksi.
Ja onhan noita sähköpumppuja jos on tarves.
Jollain tavalla täytyy koettaa ristittää B-alakerta, 16V-kansi virinokilla + 2X Dellortoilla (tietty kireillä nokilla) ja DI-sytkällä (ei tartte alkaa osteleman mitään hiton kallita sytkäjohtoja, häiriösuojaimia, tms.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Toimii kunnes alkaa vuotaa.. tai nesteet pääsee edes hyyhmään vaikkei jäätyisikään.. tai korjaaja osaa korjata eikä riko apuakselia pumpun tiivisteitä vaihtaessaan.ng900aero kirjoitti:
Sano yksikin perustelu miksei mukamas voisi pärjätä vain esim seuraavat 33 vuotta rataspumpulla, omassa romussani ainakin toimii ihan ok??
Mut se rataspumppu on kyllä itse helvetistä kotoisin..

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
No, yksi tommonen b-kone mulla oli, ja vesipumppu kävi vuotamaan. Pumpun korjaussarja olisi maksanut hirveitä, eikä edes paikallinen vanhoja saabeja hyvin tunteva mekaanikko olisi suostunut sitä korjaamaan. Itseasiassa sain tuon H-koneen niin edullisesti, että tuli halvemmaksi vaihtaa H-kone keulalle, kuin lähteä B-koneen vesipumpun kanssa painiin. Nyt kun on H-kone, niin seuraavan kerran tuleva vesipumppuremppa on paljon helpompi, kuin tehdä se sitten taas uudestaan B-koneeseen. Toinen syy moiseen on ihan, kun lukee muiden foorumin hemmojen taisteluista tuon B-koneen pumpun kanssa. Ei tommonen korjailukierre sovi käyttöautoon. Käyttöauto pitää saada aina nopsasti takaisin käyttöön. Museoautoon se tietysti kuuluu, mutta ei käyttöautoon.ng900aero kirjoitti:Sano yksikin perustelu miksei mukamas voisi pärjätä vain esim seuraavat 33 vuotta rataspumpulla, omassa romussani ainakin toimii ihan ok??Mertmi kirjoitti:
Mie oon ollut niin tyytyväinen, kun pääsin eroon tuosta ratasvälitteisestä vesipumpusta. B-moottorinen saabi ei ole missään muotoa järkevä vekotin ainakaan käyttöautoksi.
Ja onhan noita sähköpumppuja jos on tarves.
Jollain tavalla täytyy koettaa ristittää B-alakerta, 16V-kansi virinokilla + 2X Dellortoilla (tietty kireillä nokilla) ja DI-sytkällä (ei tartte alkaa osteleman mitään hiton kallita sytkäjohtoja, häiriösuojaimia, tms.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01