Garrett to3 pakopesän pyöräytys?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Garrett to3 pakopesän pyöräytys?
Onnistuuko garretin pakopesän pyöräytys pultteja löysäämällä?
onko välissä tiiviste joka voi vaurioitua.
kompressoripuolella oli ja hajosi, mistä uusi vai laitanko 300 astetta kestävää tiivistemassaa?
olen siis sovittamassa tonnarin ahdinta satkuun.
onko välissä tiiviste joka voi vaurioitua.
kompressoripuolella oli ja hajosi, mistä uusi vai laitanko 300 astetta kestävää tiivistemassaa?
olen siis sovittamassa tonnarin ahdinta satkuun.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

Pakopuolella ei ole tiivisteitä, mutta saattaa pyöräyttäminen olla "hieman" haasteellista. Josko ensin saat niitä pultteja edes ehyenä aukastua?
Imupuolen tiiviste, jos tarkoitat sitä ohutta paperitiivaria siinä kompuran takalaipassa niin sen saa erikseenkin ostettua ja kaikissa ei edes ole sitä tiivistettä.
V-M
Imupuolen tiiviste, jos tarkoitat sitä ohutta paperitiivaria siinä kompuran takalaipassa niin sen saa erikseenkin ostettua ja kaikissa ei edes ole sitä tiivistettä.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
pyöreä tiiviste kompressoripesän ja rungon välissä.V-M kirjoitti:Pakopuolella ei ole tiivisteitä, mutta saattaa pyöräyttäminen olla "hieman" haasteellista. Josko ensin saat niitä pultteja edes ehyenä aukastua?
Imupuolen tiiviste, jos tarkoitat sitä ohutta paperitiivaria siinä kompuran takalaipassa niin sen saa erikseenkin ostettua ja kaikissa ei edes ole sitä tiivistettä.
V-M
spoolaako muuten to3 hitaammin kuin vähän pienempi t3 joka löytyy kasitappisista?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
lämmitetään ilmeiseti vain vähän että pakopesä laajenee ja liitos aukeaa?tertsi kirjoitti:moro,
saat pyöräytettyä pakopesää, mutta voi tosiaan olla hiukan tiukassa. laita ahdin ruuvipenkkiin ja lämmitä pakopesää niin silloin voi liikkua, yleensä hiukan palanut kiinni.
pakopesä ei taida irrota kokonaan ilman siipipyörän irroitusta?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

Pakopesä lähtee ilman siipipyörää.saabastelija kirjoitti:lämmitetään ilmeiseti vain vähän että pakopesä laajenee ja liitos aukeaa?tertsi kirjoitti:moro,
saat pyöräytettyä pakopesää, mutta voi tosiaan olla hiukan tiukassa. laita ahdin ruuvipenkkiin ja lämmitä pakopesää niin silloin voi liikkua, yleensä hiukan palanut kiinni.
pakopesä ei taida irrota kokonaan ilman siipipyörän irroitusta?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
no eihän kääntäminen sitten ole mikään ongelma, irroittaa koko pakopesän tarvittaessa.
kiitos neuvoista, mitenkäs pulttien (vai olikos pakopesässä mutterit ja pinnapultit) aukeemista voisi edesauttaa?
tietty jos mutterit niin lämmittämällä
turbo on tuolla yhteistallilla lukkojan takana niin ei pääse vielä tänään tutkimaan.
EDIT: mitenkäs kasaaminen, momenttiin pultit vai näppituntumalla?
ja jos pultteja/muttereitä joutuu vaihtamaan tarvitaanko erikoispultteja?

kiitos neuvoista, mitenkäs pulttien (vai olikos pakopesässä mutterit ja pinnapultit) aukeemista voisi edesauttaa?
tietty jos mutterit niin lämmittämällä

turbo on tuolla yhteistallilla lukkojan takana niin ei pääse vielä tänään tutkimaan.
EDIT: mitenkäs kasaaminen, momenttiin pultit vai näppituntumalla?
ja jos pultteja/muttereitä joutuu vaihtamaan tarvitaanko erikoispultteja?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

Ne on pultit, ja menevät yleensä poikki. Lämmittämällä on hieman toiveita saada ehyenäkin irti. Ainakin ne joista ite olen irrotellut on poikki mennyt 2/3 ja vaikka pultit on irti on vielä saanut lekaa antaa reippasti että on irti tuota pesää saanut. Kyllä niihin varmaa momenttikin löytyy mutta kiinni vain olen laitellut ja tasaisella momentilla (ranne momentti). Kiinni laittessa olen laittanut kupari tahnaa kierteeseen jotta seuraava kerta olis helpompi ja siihen pakopesän ja rungon saumaan pyyhkäsyn myös niin saa asennon laitettua sitten helpommin.saabastelija kirjoitti:no eihän kääntäminen sitten ole mikään ongelma, irroittaa koko pakopesän tarvittaessa.![]()
kiitos neuvoista, mitenkäs pulttien (vai olikos pakopesässä mutterit ja pinnapultit) aukeemista voisi edesauttaa?
tietty jos mutterit niin lämmittämällä![]()
turbo on tuolla yhteistallilla lukkojan takana niin ei pääse vielä tänään tutkimaan.
EDIT: mitenkäs kasaaminen, momenttiin pultit vai näppituntumalla?
ja jos pultteja/muttereitä joutuu vaihtamaan tarvitaanko erikoispultteja?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
huh, lekaa jos antaa saapi olla tarkkana ettei siipipyörä pääse vaurioitumaan pakopesän irrotessa
siinä on sitten ns. tiukka sovitus eli pieni lämmitys ei ole pahaksi?

siinä on sitten ns. tiukka sovitus eli pieni lämmitys ei ole pahaksi?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

Leka on vain slangia, älä ota vakavasti, vasara riittää koputteluun. Lämpöä tarvii juu rutkasti jotta ruosteet palaa pois. Kunnon asetyleenilieskalla kun jaksaa lämmitellä ajan kanssa ja sitten antaa jäähtyä ja panee irroituskamaa ja nimenomaan paukuttelee vasaralla pultinkantoja niin melkein kaikki lähtee ehjinä.V-M kirjoitti:Ne on pultit, ja menevät yleensä poikki. Lämmittämällä on hieman toiveita saada ehyenäkin irti. Ainakin ne joista ite olen irrotellut on poikki mennyt 2/3 ja vaikka pultit on irti on vielä saanut lekaa antaa reippasti että on irti tuota pesää saanut. Kyllä niihin varmaa momenttikin löytyy mutta kiinni vain olen laitellut ja tasaisella momentilla (ranne momentti). Kiinni laittessa olen laittanut kupari tahnaa kierteeseen jotta seuraava kerta olis helpompi ja siihen pakopesän ja rungon saumaan pyyhkäsyn myös niin saa asennon laitettua sitten helpommin.saabastelija kirjoitti:no eihän kääntäminen sitten ole mikään ongelma, irroittaa koko pakopesän tarvittaessa.![]()
kiitos neuvoista, mitenkäs pulttien (vai olikos pakopesässä mutterit ja pinnapultit) aukeemista voisi edesauttaa?
tietty jos mutterit niin lämmittämällä![]()
turbo on tuolla yhteistallilla lukkojan takana niin ei pääse vielä tänään tutkimaan.
EDIT: mitenkäs kasaaminen, momenttiin pultit vai näppituntumalla?
ja jos pultteja/muttereitä joutuu vaihtamaan tarvitaanko erikoispultteja?
V-M
Siihen kannattaa panostaa, olen muutamia katkenneita pultteja porannut auki ja kierteittänyt uudestaan, ei oo ihan helppo nakki sekään.
Koska pulttikuvio on suuri niin kitkaa kovasti kiinni. Lämpöisenä kun hakkaa sopivasti niin ruosteet rapisee sen verta veke, jotta saa pesän irti.
Orkkispultit on yleensä erikoispultteja, muuten hilseentyisivät jatkuvassa lieskassa pikaisesti.
Magneetti ei yleensä ota kiinni kunnon orkkis kuumankestäviin ruuveihin, ovat senverta seostettuja.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
onnitu kaveri turaamaan homman eli pitää pärjätä vähän aikaa vajaalla pulttimäärällä.
mikä on seuraus ja millä paineilla jos yksi pultti puuttuu pakopesän puoleltä?
mikä on seuraus ja millä paineilla jos yksi pultti puuttuu pakopesän puoleltä?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato
