T8 satku ja MegaSquirt

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

T8 satku ja MegaSquirt

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Kertokaas nyt että mitä kaikkea hyötyä olisi asennella k-jetilliseen satkuun tollanen MegaSquirt järjestelmä? Taloudellisuus? Teho? jne...
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: T8 satku ja MegaSquirt

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Tremolo kirjoitti:Kertokaas nyt että mitä kaikkea hyötyä olisi asennella k-jetilliseen satkuun tollanen MegaSquirt järjestelmä? Taloudellisuus? Teho? jne...
Molemmat paranee, ja ei lopu soppa kesken jos virittelee...
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Onnistuuko ruiskujen kiinnitys tuohon k-jetin imukavaan ja pitääkö suuttimien reikiä työstää kovinkin paljon? Vai olisiko järkevintä koittaa hommata jostain sähköruuttaisen saabin imukanava?

Mitäs antureita tuon MSn kanssa tarvitaan, siis sellaisia joita ei vakiona koneessa ole? Helpottaisi projektia kun olis joku käsitys kaikesta tarvittavasta.

Miten ton kaasuläpän asentoanturin kiinnitys onnistuu parhaiten?
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Tremolo kirjoitti:Onnistuuko ruiskujen kiinnitys tuohon k-jetin imukavaan ja pitääkö suuttimien reikiä työstää kovinkin paljon? Vai olisiko järkevintä koittaa hommata jostain sähköruuttaisen saabin imukanava?
Vanhan D-Jetillisen 99:n imusarjan pitäisi ainakin sopia suoraan 8v h-koneeseen. Kanavat ovat kai hieman isommat ja suuttimet sopivat suoraan. K-Jetillisenkin imusarjaan suuttimet saa ilmeisesti pienellä sovittamisella, kannattaa ehkä hankkia suuttimet ensin ja katsella sitten, saako ne sopimaan k-jetin imusarjaan.

Minullahan on myynnissä aika kasa 8v:n megasquirttaamiseen tarvittavaa osaa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

D-jetin imusarjaa ovat käyttäneet. Saa sähkösuuttimet helpommalla kiinni.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

tai sorvaa holkit tuohon k jetin imusarjaan . Saa niitä valmiiksikin tuolta audi varaosa tiskiltä. kaasuläppäkoteloon tein omaan pienen asennuslevyn kun asensin omegan kaasuläppäpotikan.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Minä tein tuon t8:sin squirttaamisen juurikin D-jetin imusarjalla. Sai kaasuläpän asentotunnistimen suoraan kiinni ja ei tarvinut hitsailla/työstää imusarjaa. Ainoastaan bensakiskon joutui tekemään.



-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

http://www.saab.1g.fi/heps/imagepages/image7.html

Tuomas ei varmaan pahastu kuvista :P
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Sopiiko tuohon d-jetin läppärunkoon sitten minkä merkkiset asentotunnistimet vain? Onko noissa asentotunnistimissa jotain eroja, esim niiden lähettämän sähköisten arvojen osalta?
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tremolo kirjoitti:Sopiiko tuohon d-jetin läppärunkoon sitten minkä merkkiset asentotunnistimet vain? Onko noissa asentotunnistimissa jotain eroja, esim niiden lähettämän sähköisten arvojen osalta?
Eihän siinä ole muuta vaatimusta kuin lineaarisesti säätyvä potikka? Ettei ole ole on/off -tyyppinen.
Esim. bosch 2.4.2 ja lucas CU14/14.1

Sanokaa megan laittaneet parempaa inffoa :)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

pistin jonkun volvon tarvike-tps:än. piti pienet Z-muotoiset raudanpalat tehdä että sai sen sopimaan, mutta tämä oli sellainen puolen tunnin askartelu.

Tosiaan ei ole muuta väliä kuin että on potikka-tyyppinen, eikä kytkin-tyyppinen. TPS-kalibroidaan kuitenkin megassa sitten.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Vastaa Viestiin