Aksu900 kirjoitti:
Eipä sitä löysää tappia oikein voi varmaksi todeta ennenku osat on kourassa.

Tosiaan ois hyvä homma jos joku pr0 jätkä kävis kuuntelemassa ja tekemässä diagnoosia niin tarkkaan kuin sitä voi konetta avaamatta tehdä. Tulis ainakin minimoitua turhan rempan mahdollisuus.
Taidan seuraavaksi kokeilla laittaa koneeseen 20W-50 -öljyt jotta voisi todeta onko öljyn ominaisuuksilla kuinkakin paljon vaikutusta ääneen, napsutus alkaa tosiaan vasta öljyn lämmettyä täysin.
Joku ehdotti bemaripalstalla vuotavaa pakosarjaa, oli V-koneessa kuulemma kuulostanut ihan nakutukselta, mutta eikös pakosarjankin pitäisi vuotaa etupäässä kylmänä, samoin kuin venanpaininkin (ja männänhelma) kalkattaisivat myös kylminä?
Ja yksi toinen tyyppi kirjoitti että tuollainen samanlainen 4.4.nen naputteli myöskin, ja ääni loppui kun koneeseen vaihdettiin jotkin dieselin öljyt
Mutta jos kyseessä on oikeasti jokin mekaaninen, kulumisesta tms,, johtuva vika niin silloin sen täytyisi kuulua kaikillä öljyillä, ehkä jokin raplattava painin voisi hiljentyä paksuimmilla öljyillä (jos syynä on painimen vuotaminen).
Täytyy tuon (ja noiden ongelmallisten ahdettujen koneiden) jälkeen hankkia ahtamaton puolimoottori, mieluiten 1 kaasuttimella varustettuna, mitä vähemmän tehoa sitä parempi
