Poliisin tekniikkakeskuksen ajoneuvohuutokauppa
Poliisin tekniikkakeskuksen ajoneuvohuutokauppa
http://www.poliisintekniikkakeskus.fi/p ... E100317B17
Listassa näemmä muutama saabikin. Mitenkähän lienee Suomessa, onko poliisivarustellut saabit hieman tiukempia versioita siviilimalleista..?
Listassa näemmä muutama saabikin. Mitenkähän lienee Suomessa, onko poliisivarustellut saabit hieman tiukempia versioita siviilimalleista..?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Osahan on ihan vakiokalustoa varsinkin siviiliautot, mutta olen kuullut hurjia huhuja et osaa olisi viritettykin.. Näkyi olevan entisen kotipaikan mondeokin myytävänä ei ole kilometreillä pilattu ja seisonut suurimman osan aikaa sisätiloissa..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 00:52
- Paikkakunta: Pyhäselkä/Reijola
Doomrider kirjoitti:Hei tuolla on 2.1 iivari satku, käyttöönottopvm: 9.3.1994!?
Ei varmaan ees paha...
Tuo on sitten odottanut jonkun tovin kilpiä. Näistähän oli joskus puhettakin täälä foorumilla, kun 4d:tä tehtiin viimeinen varvi 92, niin poliisi on ostanut ison läjän varastoon ja sujauttanut kilpien väliin tarpeidensa mukaan. (korjatkaa jos muistan väärin)
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Loppuiko 4-ovisen tuotanto ennen 3- ja 5-ovista?
Classic-malliakin jäi varastoon jonkun verran, kesällä 1993 tehtiin käsittääkseni viimeiset umpikatto-900:t, mutta vuoden 1994 alussa rekisteröityjä Classiceja on joskus ollut tarjolla, yhtä valkoista kävin koeajamassakin tuossa muutama vuosi sitten.
Ilmeisesti poliisille oli pitkän saabkauden jälkeen vaikeaa löytää 900:lle veroisensa korvaaja, vaikkei Mondeo huono liene ollutkaan. Nykyäänhän näyttää tuo henkilöautojen osuus poliisiautoista olevan pienempi kuin Saabin kultakaudella, Transporterit ym. kun alkavat olla suorituskyvyltään ja ajo-ominaisuuksiltaan varsin kilpailukykyisiä.
Classic-malliakin jäi varastoon jonkun verran, kesällä 1993 tehtiin käsittääkseni viimeiset umpikatto-900:t, mutta vuoden 1994 alussa rekisteröityjä Classiceja on joskus ollut tarjolla, yhtä valkoista kävin koeajamassakin tuossa muutama vuosi sitten.
Ilmeisesti poliisille oli pitkän saabkauden jälkeen vaikeaa löytää 900:lle veroisensa korvaaja, vaikkei Mondeo huono liene ollutkaan. Nykyäänhän näyttää tuo henkilöautojen osuus poliisiautoista olevan pienempi kuin Saabin kultakaudella, Transporterit ym. kun alkavat olla suorituskyvyltään ja ajo-ominaisuuksiltaan varsin kilpailukykyisiä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Suomussalmella palvelleen nyt myynnissä olevan mondeon historiasta sen verran tiedän et kyseisen auton vähäiset kilometrit ikäänsä nähden johtuu siitä koska auto ei ollut koskaan mitenkään luotettava..Juha96 kirjoitti:Loppuiko 4-ovisen tuotanto ennen 3- ja 5-ovista?
Classic-malliakin jäi varastoon jonkun verran, kesällä 1993 tehtiin käsittääkseni viimeiset umpikatto-900:t, mutta vuoden 1994 alussa rekisteröityjä Classiceja on joskus ollut tarjolla, yhtä valkoista kävin koeajamassakin tuossa muutama vuosi sitten.
Ilmeisesti poliisille oli pitkän saabkauden jälkeen vaikeaa löytää 900:lle veroisensa korvaaja, vaikkei Mondeo huono liene ollutkaan. Nykyäänhän näyttää tuo henkilöautojen osuus poliisiautoista olevan pienempi kuin Saabin kultakaudella, Transporterit ym. kun alkavat olla suorituskyvyltään ja ajo-ominaisuuksiltaan varsin kilpailukykyisiä.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Juha96 kirjoitti:Loppuiko 4-ovisen tuotanto ennen 3- ja 5-ovista?
Sen perusteella mitä täältä foorumilta olen lukenut ja jos oikein muistan, niin vuonna 92 tehtiin viimeiset konttiperäiset. Vuonna 93 tehtiin vain 3/5d:tä sitä en muista, että ovatko kaikki Classic:keja, mutta Classic:han on aina 3/5- ovinen. Jossain keskustelussa tuon Classicin vakiovarustelua puitiin, sillä jonkun tiedon mukaan kaikissa olisi ollut ABS:it vakiona ja toisen tiedon mukaan vain toiselta tehtaalta tulleissa olisi jonkun verojutun (ylläri

Sehän tosiaan joitain hämää, kun myydään vanhan koppaista satkua 94-mallisena, mutta on vaan päässyt vanhenemaan varastossa

Avoista en tiedä.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Kyllä '93 mallivuonna tehtiin muitakin kuin Classiceja, esim. tuo mun Ässä, joka rekisteröitiin maaliskuun lopussa '93 eli ei ole edes mallivuoden alkupäätä.
Kaikki mallivuoden 1993 peltikattosaabit tehtiin Trollhättanissa, koska Malmön tehdaskukkanen oli jo suljettu ja Uudessakaupungissa keskityttiin Cabrioletiin. Mallivuodelle 1992 Ukissa tehtiin Cabien ja Calibrojen lisäksi vielä Suomessa myydyt peltikattosaabit, mutta ulkomaille niitä ei viety mv 1991 jälkeen.
Classic oli ainakin Suomen markkinoilla aina 5-ovinen 2,1-koneella. Johonkin muualle on voitu tarjota muunkinlaisia.
Muistaakseni ABS:n kanssa oli sikäli huvittava sekoilu, että mallivuotta 1993 lanseerattaessa (eli syksyllä 1992) Suomen Saab julisti, että nyt kaikissa Saabeissa (siis Suomen markkinoilla) on ABSit vakiona. Ja tämä uutisoitiin pikku-uutisena joissain autolehdissäkin, koska Saab oli eka tai ekoja joka Suomessa tarjosi sen vakiona koko mallistoon.
Ja sitten myöhemmin, kesken mallivuotta 1993, lanseerataankin Classic, josta ABS onkin karsittu pois... Ja toisin kuin muut Saabit, Classic oli varastomalli eli valinnaisvarusteita ei päässyt samaan tapaan ruksimaan kuin Saabeissa yleensä.
Tuon '94 rekisteröidyn neliovisen poliisisaabin valmistenumero olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, koska siitä tietäisi, mitä mallivuotta on ja onko pitkäänkin seisonut jossain verkkohäkissä.... kukas menee huutokauppaan tsekkaamaan?
Avoahan tehtiin ja kaupattiin OG:na vielä mallivuodelle '94kin. Mitään umpikattoisia ei. Meniköhän jo offtopiciksi?
Kaikki mallivuoden 1993 peltikattosaabit tehtiin Trollhättanissa, koska Malmön tehdaskukkanen oli jo suljettu ja Uudessakaupungissa keskityttiin Cabrioletiin. Mallivuodelle 1992 Ukissa tehtiin Cabien ja Calibrojen lisäksi vielä Suomessa myydyt peltikattosaabit, mutta ulkomaille niitä ei viety mv 1991 jälkeen.
Classic oli ainakin Suomen markkinoilla aina 5-ovinen 2,1-koneella. Johonkin muualle on voitu tarjota muunkinlaisia.
Muistaakseni ABS:n kanssa oli sikäli huvittava sekoilu, että mallivuotta 1993 lanseerattaessa (eli syksyllä 1992) Suomen Saab julisti, että nyt kaikissa Saabeissa (siis Suomen markkinoilla) on ABSit vakiona. Ja tämä uutisoitiin pikku-uutisena joissain autolehdissäkin, koska Saab oli eka tai ekoja joka Suomessa tarjosi sen vakiona koko mallistoon.
Ja sitten myöhemmin, kesken mallivuotta 1993, lanseerataankin Classic, josta ABS onkin karsittu pois... Ja toisin kuin muut Saabit, Classic oli varastomalli eli valinnaisvarusteita ei päässyt samaan tapaan ruksimaan kuin Saabeissa yleensä.
Tuon '94 rekisteröidyn neliovisen poliisisaabin valmistenumero olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, koska siitä tietäisi, mitä mallivuotta on ja onko pitkäänkin seisonut jossain verkkohäkissä.... kukas menee huutokauppaan tsekkaamaan?

Avoahan tehtiin ja kaupattiin OG:na vielä mallivuodelle '94kin. Mitään umpikattoisia ei. Meniköhän jo offtopiciksi?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Valmistenumeron perusteella (10:s merkki P) molemmat tarjolla olleet satkut olivat mallivuotta 1993 ja Trollhättanissa tehtyjä. Juokseva numero kummassakin hieman suurempi kuin omassani, eli keväällä 1993 valmistettuja. Suhtellisen siistejä kapistuksia, mutta itsellä ei ollut hankintatarvetta / mahdollisuutta.Muksu kirjoitti:Doomrider kirjoitti:Hei tuolla on 2.1 iivari satku, käyttöönottopvm: 9.3.1994!?
Ei varmaan ees paha...
Tuo on sitten odottanut jonkun tovin kilpiä. Näistähän oli joskus puhettakin täälä foorumilla, kun 4d:tä tehtiin viimeinen varvi 92, niin poliisi on ostanut ison läjän varastoon ja sujauttanut kilpien väliin tarpeidensa mukaan. (korjatkaa jos muistan väärin)
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Oho...että oikein ruotsista.Juha96 kirjoitti:Valmistenumeron perusteella (10:s merkki P) molemmat tarjolla olleet satkut olivat mallivuotta 1993 ja Trollhättanissa tehtyjä. Juokseva numero kummassakin hieman suurempi kuin omassani, eli keväällä 1993 valmistettuja. Suhtellisen siistejä kapistuksia, mutta itsellä ei ollut hankintatarvetta / mahdollisuutta.Muksu kirjoitti:Doomrider kirjoitti:Hei tuolla on 2.1 iivari satku, käyttöönottopvm: 9.3.1994!?
Ei varmaan ees paha...
Tuo on sitten odottanut jonkun tovin kilpiä. Näistähän oli joskus puhettakin täälä foorumilla, kun 4d:tä tehtiin viimeinen varvi 92, niin poliisi on ostanut ison läjän varastoon ja sujauttanut kilpien väliin tarpeidensa mukaan. (korjatkaa jos muistan väärin)
Itsekin kävin paikalla...tosin vähän myöhässä, kun kaikki jo kulkivat ulospäin. Olin kulmilla työasioissa, mutta lähtö venähti. Siinä aitauksen ulkopuolella juttelin juuri poliisisatkun ostaneen kaverin kanssa. Kilpaa kehuimme OGsatkua kovaksi menopeliksi

Näytti sielä olevan "ei myytävien" puolella joku diplomaattitonnarikin, kun oli lipputangon jalka etukulmassa

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Re: Poliisin tekniikkakeskuksen ajoneuvohuutokauppa
Poliisi-tv:ssä oli muuan kerta juttua tuolta tekniikkakeskuksesta. Haastateltava sanoi, että autoihin asennetaan alustasarja ja varsinkin liikkuvan poliisin autoihin. Selittää esim. miksi ainakin Roin poliisin syncrot matalia. Muutoin tekniikkapuolta ei kuulemma viritetty.Tonppa kirjoitti:http://www.poliisintekniikkakeskus.fi/p ... E100317B17
Listassa näemmä muutama saabikin. Mitenkähän lienee Suomessa, onko poliisivarustellut saabit hieman tiukempia versioita siviilimalleista..?
Olin kesätöissä Thermosystemsillä ja siellä oli yhdellä poliisin entinen '86 OG900i. Autossa oli vielä 2002 kesällä poliisin vuonna '86 asentama Konin iskarisarja ja kierros jotain kireämpä jousia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001